چاپ مطلب چاپ مطلب

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان: گیلان ۲۷ هزار خانوار جنگل‌نشین دارد خبرگزاری تسنیم: رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه گیلان ۵۶۵ هزار هکتار جنگل در استان وجود دارد، گفت: ۲۷ هزار خانوار جنگل‌نشین در گیلان زندگی می‌کند که در حفاظت از جنگل با منابع طبیعی همکاری دارند.

بعلیرضا شعبان‌نژاد بعد از ظهر امروز درمراسم گرامیداشت روز درختکاری در دانشگاه گیلان، با بیان اینکه ۸۵ درصد مساحت گیلان تحت پوشش کشاورزی است، اظهار کرد: شرایط آب وهوایی گیلان، همه عرصه‌های آن را برای کار کشاورزی آماده می‌کند.

13920818004714361497743

وی با اشاره به اینکه اداره کل منابع طبیعی از منابع آبی بالادست و ذخیره شده در جنگل‌ها محافظت می کند، افزود:بنابراین آب بهایی که از کشاورز دریافت می‌شود باید به منابع طبیعی هم پرداخت شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان، منابع طبیعی را امانتی برای آیندگان دانست و گفت: این منابع میراث پدری نیست و باید درحفظ آن کوشا بوده و فرهنگ منابع طبیعی را در طول سال داشته باشیم، گیلان مقام نخست منابع طبیعی را در کشور دارد.

مساحت منابع طبیعی گیلان بیش از یک میلیون است

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان در این مراسم‌ با بیان اینکه شعار امسال هفته درختکاری، منابع طبیعی، بامردم وبرای مردم است، تصریح کرد: یک میلیون و ۱۷هزار هکتار از مساحت استان را منابع طبیعی تشکیل می‌دهد یعنی همه جای گیلان قابل زندگی کردن است.

رحمت‌اله رحمانی با بیان اینکه توسعه محصولات کشاورزی گیلان وابسته به منابع طبیعی است، وظیفه منابع طبیعی را، حفظ‌، ‌احیا، توسعه، اصلاح و بهره برداری از منابع طبیعی عنوان کرد و افزود: گواهی که منابع طبیعی برای زمین صادر می‌کند یک گواهی حاکمیتی است و باید در صدور آن دقت شود.

وی با بیان اینکه همه ادارات با اداره کل منابع طبیعی به نوعی درگیر می‌شوند،‌ تصریح کرد: اهمیت کار منابع طبیعی زیاد است و به همه بخش‌ها ارتباط دارد و منابع طبیعی میراثی برای آیندگان است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان با بیان اینکه همه مسائل اقتصادی استان، وابسته به جنگل است، خاطرنشان کرد: در شرق گیلان، سدی نداریم ولی برنج کاری در آنجا به خوبی انجام می‌شود چرا که از آب انبار بزرگی مانند جنگل و مرتع که منابع آبی را درخود ذخیره می‌کند، استفاده می‌شود.

رحمانی با بیان اینکه گیلان مقام دوم در ممیزی مرتع در سطح کشور را دارا استه تصریح کرد: اگر بتوانیم، روستاییان را با تامین اجتماعی در روستا و جنگل نگه داریم بهترین محافظان جنگل هستند.

About

Check Also

برپایی سیرک در کومله

برپایی سیرک در کومله با حضور دکتر مهدی پور شهردار، آقای عظیمی ریاست شورای شهر …