چاپ مطلب چاپ مطلب

رئیس سازمان دیده بان شفافیت و عدالت گیلان ؛  این سازمان در جهت مبارزه با فساد در جامعه هیچگونه مماشاتی نخواهد کرد

رئیس سازمان دیده بان شفافیت و عدالت گیلان ؛

این سازمان در جهت مبارزه با فساد در جامعه هیچگونه مماشاتی نخواهد کرد


 

عبدالله بابایی پور رئیس سازمان دیده بان شفافیت و عدالت گیلان روز ۵ شنبه در جلسه ای که مدیر کل صدا و سیمای گیلان ،مشاور مدیر کل و معاونان سیما، خبر و صدای استان ، مدیران پژوهش ، باشگاه خبرنگاران و روابط عمومی این رسانهء ملی و ۱۳ نفر از کارشناسان و مسئولان کارگروههای سازمان دیده بان گیلان حضور داشتند در خصوص این سازمان گفت :

این تشکل برپایه اعتماد مردمی شکل گرفته و هدف آن کاهش حجم پرونده های قضایی ، به خصوص پرونده های فساد در بخش ها و دستگاه های مختلف است.

وی افزود :

فعالیت سازمان دیده بان شفافیت و عدالت گیلان موازی کاری نیست بلکه به نوعی همکاری است .

این سازمان در کشور با سپاه پاسداران ،بسیج ،وزارت اطلاعات و اطلاعات سپاه و سازمان بازرسی کل کشور و تشکیلاتی که مبارزه با فساد جزء حیطه اختیارات و فعالیت های آنان است تفاهم نامه منعقد کرده است واخیرا نیز با دارایی نیز تعامل تشکیلاتی برقرار کرده است.

 

بابایی اضافه کرد :

برخی از امور نظیر مبارزه با فساد اگر اطلاع رسانی درستی شود سبب امید آفرینی در جامعه خواهد شد و بیان این موارد سیاه نمایی نیست.

 

وی با اشاره به اقدامات سازمان دیده بان شفافیت و عدالت کشور در برکناری مدیران فاسد و ناکارآمد گفت :

این سازمان نیازمند تعامل صدا و سیما برای بیان و شناساندن فعالیت های آن به مردم است و از جمله مواردی که سازمان دیده بان شفافیت و عدالت به جد پیگیر آنهاست.

رصد ویژه خواری ، فساد اداری ، تمکین نکردن برخی از سازمان های دولتی از قوانین و بکارگیری افراد غیر متخصص در امور دولتی ، مدیران فاسد و  سوء استفاده گر از بیت المال می باشد .

 

بابایی با بیان اینکه سازمان دیده بان شفافیت و عدالت گیلان از کارشناسان وحقوقدان ومتخصصین در فعالیت های خود بهره گیری می کند ، گفت : رزومه هر یک از افراد این سازمان و تجارب آنان مشخص است .

اهداف سازمان باید از طریق صدا و سیما بیان شود تا مردم بدانند که به کجا مراجعه کنند .

بابایی گفت :

معرفی سازمان و اهداف سازمان دیده بان شفافیت و عدالت و به تبع آن فعال شدن اتاق اندیشه ورزی و فساد ستیزی کمک به نظام و انقلاب خواهد بود .

 

وی خاطر نشان کرد :

در زمینه تخلفات کاندیداهای مجلس، شاید مردم نیازمند این امر باشند که اطلاعاتی را در خصوص تخلفات در اختیار بگذارند و سازمان دیده بان شفافیت و عدالت می تواند در این میان نقش موثری داشته باشد .

 

رئیس سازمان دیده بان شفافیت و عدالت گیلان ادامه داد :

این سازمان آمادگی دارد تا از ظرفیت خود به جهت ارتباطات دوسویه با صدا و سیمای گیلان بهره گیری نماید و امیدوارم ارتباطات این دو نهاد گسترش یابد.

 

بابایی عنوان کرد:

بیست کارگروه برای سازمان دیده بان شفافیت و عدالت در کشور تعریف شده که در استان گیلان این کارگروه‌ها به صورت ادغامی به فعالیت می پردازند .

برای امید آفرینی در جامعه آمادگی داریم که هر گونه خلاف و فسادی را رصد کرده و گزارش دهیم .

 

تقی ربانی مدیر کل صدا و سیمای گیلان در دیدار با رئیس سازمان دیده بان شفافیت و عدالت گیلان گفت : قاطبه مدیران دستگاه‌ها به جز عده معدودی که گاها سوء مدیریت و ناکارآمدی دارند ،خدمتگزارند .

 

وی با بیان اینکه در دنیای کنونی با وجود فضای مجازی فعالیت ها به سرعت انتشار داده می شود، افزود : در حال حاضر با پیشرفت تکنولوژی دهکده جهانی به دهکده شیشه ای تبدیل شده که همه عملکردها دیده می شوند و این امر نیاز به مراقب بیشتر مدیران دارد که در خصوص فعالیت های خود آگاه باشند و بدانند که همه چیز شفاف است و قابل پنهان کاری نیست و از منظر دیده بانانی که به دنبال شفافیت هستند ، پنهان نمی ماند.

 

وی افزود :

صدا و سیما نیز نظیر سازمان دیده بان شفافیت و عدالت یک ارگان مطالبه گر است و بدنبال آن هستیم که مطالبات مردم را مطرح کرده و نشان دهیم و اگر از دیدگاه شما نیاز است که نکته ی مغفول مانده ای بیان شود ، ما از پیشنهادات و نظرات استقبال می کنیم.

 

ربانی خاطر نشان کرد :

مردم از کوچکترین پیگیری ها و بیان فسادهایی که رخ می دهد دلگرم می شوند . در تمامی نظر سنجی هایی که داریم اعتماد مردم به صدا و سیما در برابر سایر شبکه های غیر صدا و سیما ( چه رسانه ها، شبکه های ماهواره ای و… ) همچنان بالاست.

مدیر کل صدا و سیمای گیلان اظهار داشت :

موازنه ای در برنامه های شبکه باران از بیان نقاط ضعف و قوت عملکردها ایجاد خواهیم کرد تا هم فعالیت های مثبت دستگاهها و مدیران و هم نقاط ضعف و مطالبه گری مردم منعکس شود و مشکلات نیز در صدا و سیما مطرح می شود و از مسوولین نیز انتظار پاسخگویی را خواهیم داشت.

 

مدیر کل صدا و سیمای گیلان در پایان برای همکاری و تعامل با سازمان دیده بان شفافیت و عدالت گیلان در بحث رسانه ای اعلام آمادگی کرد./انتهای خبر

 

About مدیر خبر1

Check Also

آئین سوگواری شهادت آیت ا… رئیسی برگزار شد

آئین سوگواری شهادت آیت ا… رئیسی برگزار شد آئین گرامیداشت و سوگواری شهادت آیت ا…رئیسی …