چاپ مطلب چاپ مطلب

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان خبر داد: تلاش در راستای افزایش میزان صادارت غیر نفتی استان در سالجاریتداوم می یابد

همای گیلان:رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان گفت: ایجاد راهکارهای تشویقی و تسهیل در صادرات غیر نفتی از مهم ترین اقدامات کارگروه توسعه صادرات غیر نفتی  در استان است.

download

علی منتظری با اشاره به ایجاد راهکارهای تشویقی و تسهیل در صادرات غیر نفتی تصریح کرد: بهره مندی از تسهیلات ویژه اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی برای صادرکنندگانی  که سه سال متوالی به عنوان نمونه معرفی شده اند و استقرار نمایندگان گمرک در محل شرکت های تولید کننده کیک و کلوچه به منظور انجام تشریفات امور گمرکی از مهم ترین مصوبات مهم کارگروه توسعه صادرات غیر نفتی  در استان است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان با اشاره به برگزاری ۲۷ نمایشگاه تخصصی طی سال گذشته در شهرستان های مختلف استان افزود: این نمایشگاه ها در حوزه های مختلف صنعت ساختمان، مبلمان و جهیزیه، صنایع دستی، دام و طیور و آبزیان، توانمندی های دامپزشکی ، توانمندی های صنعتی و معدنی، آب ، برق و فاضلاب، استاندارد ، گل و گیاه و مبلمان شهری، پزشکی و بیمارستانی و … با حضور صاحبان صنایع از سراسر کشور در گیلان برگزار شد.

منتظری با اشاره به دستاوردهای بازرگانی خارجی استان گیلان تصریح کرد: اعزام هیأت تجاری به کشور گرجستان به منظور بازدید از تأسیسات گمرکات این کشور و آشنایی با روند عملیاتی گمرک و امکان سنجی و توافق اولیه در زمینه ی صادرات مصالح ساختمانی به ویژه سیمان و کاشی یکی از برنامه های مهم تجارت خارجی در سال گذشته بوده است.

وی همچنین با اشاره به سفر هیأت تجاری آفریقای جنوبی به استان گیلان افزود: این بازدید به منظور گسترش روابط تجاری ، اقتصادی و گردشگری به استان گیلان صورت گرفت و هیأت تجاری آفریقای جنوبی ضمن بازدید از باغ های زیتون و آشنایی با فرآورده های این محصول آن خواستار آموزش دانش بومی کشاورزی ایران به کشور خود شدند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان با اشاره به سفر هیأت تجاری استان به روسیه و آستراخان در آبان سال گذشته گفت: علاوه بر انجام مذاکرات تجاری و اقتصادی مقرر شد پس از واگذاری زمین از سوی استانداری آستراخان سرای تجاری ایرانیان در مسیر فرودگاه این استان احداث شود.

وی خاطر نشان کرد: بررسی اموری مانند عوامل کاهش واردات و افزایش صادرات، پیگیری موضوع اخذ عوارض یک در هزار برای دارندگان کارت بازرگانی، امکان سنجی ایجاد نمایشگاه فرش دستباف در آستراخان روسیه، پایش زیرساخت های ایجاد نمایشگاه دایمی چای در لاهیجان، بررسی چالش های حمل ونقل جاده ای و علل کاهش حمل ونقل کالا به سایر استان ها، پیگیری کاهش توقف کانتیرهای صادراتی از ۱۵ روز به ۵ روز ، پیگیری اعطای تسهیلات به واحدهای صنعتی از محل صندوق توسعه ی ملی و بررسی چگونگی اعطای تسهیلات به صادرکنندگان نمونه استان از جمله موارد مورد بررسی در کارگروه توسعه صادرات غیر نفتی استان بوده است.

وی با اشاره به لزوم معرفی توانمندی های صنعتی و تولیدی استان گیلان در خارج از کشور تصریح کرد: نمایشگاه توانمندی های صنعت ساختمان و دکوراسیون داخلی هم زمان با نمایشگاه فرش دستباف با همکاری اتاق بازرگانی ، صنایع و معادن و کشاورزی و شرکت نمایشگاهی استان، خرداد  ماه سال جاری در آستراخان روسیه برگزار می شود.

منتظری با تأکید بر آشنایی بیشتر تجار و بازگانان گیلان با نحوه ی داد و ستد با سایر کشورها گفت: به منظور آشنایی با قوانین تجاری کشورهای هندوستان و عراق، میز کشوری تجارت با این کشورها جهت آشنایی با استانداردهای مورد نیاز برگزار می شود. 

وی با اشاره به توانمندی های استان در صنایع غذایی و لزوم توسعه ی صادرات محصولات غذایی تصریح کرد: میز کالایی کیوی و صنایع غذایی مانند کیک و کلوچه در استان برگزار خواهد شد. 

وی همچنین با اشاره به بازدید از تمامی تعاونی های مرزنشینان استان تصریح کرد: صدور بیش از ۸۵ هزار فقره کارت مبادلات مرزی الکترونیکی یکی از مهم ترین اقدامات در یکپارچه سازی مدیریت تعاونی های مرزنشینان طی سال گذشته بوده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت پیگیری سهمیه مبادلات مرزی و امکان سنجی تشکیل دومین تعاونی مرزنشینان آستارا را از دیگر اقدامات مهم در حوزه ی توسعه صادرات غیر نفتی  در استان عنوان کرد.

 

About

Check Also

تیمور پورحیدری گفت: بازار بی‌التهاب گیلان، مدیون اصناف و کسبه پرتلاش است

تیمور پورحیدری گفت: بازار بی‌التهاب گیلان، مدیون اصناف و کسبه پرتلاش است مدیر کل صنعت، …