- پایگاه خبری و تحلیلی همای خبر - https://homaykhabar.ir -

رئیس سازمان عمران شهرداری رشت خبر داد؛ آغاز عملیات رفع خطر ساختمان میراثی فرهنگ و هنر

همای گیلان به نقل از روابط عمومی سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری، صبح امروز، ۲۵دی ماه،  عملیات رفع خطر از ساختمان میراثی مریضخانه بلدیه (ساختمان فرهنگ و هنر رشت) آغاز شد.

میثم حرفت خواه، در این باره گفت: با توجه به وضعیت نامناسب بنا و آسیب های وارده به سقف، سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهرداری، پس از مطالعه پروژه مرمت و با نظارت اداره کل میراث فرهنگی، صبح امروز عملیات رفع خطر این ساختمان را از ناحیه بام آغاز نمود.

رئیس سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری اضافه کرد: واچینی حلب های فرسوده بام ، مقاوم سازی بام و سپس اصلاح ناودان و آبراه بام در دستور کارپیمانکار ساختمان فرهنگ و هنر است.

حرفت خواه، با اشاره به گمانه زنی برای تکمیل مطالعات مرمت ساختمان فرهنگ و هنر در آذرماه سال جاری، ابراز امیدواری کرد؛ با تخصیص اعتبار لازم، مرمت این ساختمان میراثی تکمیل گردد.

گفتنی است، سال ۱۳۰۸ خورشیدی کلنگ احداث مریضخانه بلدیه ، به همت شهرداری رشت  به زمین زده شد. این عمارت  با معماری نئو کلاسیک روسی، توسط «موسیو دیمیتری» احداث گردید.

لازم این عمارت به شماره ۳۴۹۷ و در تاریخ ۲۵/۱۲/۱۳۷۹ در فهرست آثار ملی ثبت شد. ساختمان مذکور، مدتی به عنوان استانداری گیلان و درحال حاضر به عنوان ساختمان اداری سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت کاربری دارد.

با کانال همای خبر همراه باشید.http://@homaygilanir [1]