چاپ مطلب چاپ مطلب

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گیلان خبر داد: افزایش بودجه شهرستان رشت در سال جاری

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گیلان گفت: بودجه شهرستان رشت بین ۱۶و نیم تا ۲۴ درصد بوده و با توجه به اینکه بودجه استانی بسیار کمتر است لذا سعی کردیم سرانه به ‌نوعی توزیع شود تا شهرستان رشت آسیب نبیند و توانستیم از ۲۱ درصد در سال ۹۳ به ۲۸٫۷ درصد در سال ۹۶ افزایش دهیم.

همای گیلان، کیوان محمدی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گیلان در جلسه شورای اداری شهرستان رشت، با بیان اینکه این شهرستان یک سوم جمعیت استان را داراست، اظهار کرد: این در حالی است که جمعیت شهرستان رشت در طول روز و شب باهم متفاوت است زیرا به علت مرکزیت استان و رجوع مردم به این شهرستان برای انجام امور مختلف اداری و فرهنگی، اقتصادی می باشد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر با مشکل کاهش جمعیت در استان و شهرستان روبرو هستیم، افزود: مهم ترین شاخص توزیع اعتبارات و دریافت بودجه، شاخص جمعیتی است لذا چنانچه ما سهم قدرت، ثروت و توزیع امکانات را با توجه به پراکندگی جمعیت در نظر بگیریم، کاهش جمعیت به ضرر ما خواهد بود.

محمدی  گفت: با توجه به اینکه در مجلس سهم گیلان کاهش یافته است و در صورت تداوم کاهش پراکندگی جمعیت سهم این استان در آینده به ۴ درصد کاهش خواهد یافت.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان در خصوص بودجه شهرستان رشت، تصریح کرد: بودجه شهرستان رشت بین ۱۶و نیم تا ۲۴ درصد بوده و با توجه به اینکه بودجه استانی بسیار کمتر است لذا سعی کردیم سرانه به ‌نوعی توزیع شود تا شهرستان رشت آسیب نبیند و توانستیم از ۲۱ درصد در سال ۹۳ به ۲۸٫۷ درصد در سال ۹۶ افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه رشت باید پایگاهی برای پشتیبانی دیگر شهرستان‌ها نیز باشد، گفت: سهم بودجه شهرستان رشت در سال ۹۵ حدود ۸۰ میلیارد تومان بود که در سال ۹۶ به ۱۴۰ میلیارد تومان افزایش پیدا کرد.

محمدی ادامه داد: شهرستان رشت به علت مرکزیت استان، باعث شده که خدماتی که در آن ارائه می شود مختص مردم رشت نباشد و حتی از غرب و شرق استان به شهرهای دیگر نیز سرویس دهی می کند.

با کانال همای خبر همراه شوید

About عطیه نصرتی

Check Also

نماینده مجلس: مسئولان خرید‌هایشان سفارشی می‌‌آید، به خاطر همین از سفره مردم خبر ندارند

نماینده مجلس: مسئولان خرید‌هایشان سفارشی می‌‌آید، به خاطر همین از سفره مردم خبر ندارند   …