چاپ مطلب چاپ مطلب

رئیس سازمان چای کشور: قطعا خرید برگ سبز در برنامه ما قرار دارد


اختصاصی همای گیلان، حبیب جهانساز رئیس سازمان چای کشورطی گفتگویی با همای گیلان درخصوص تعیین نرخ برگ سبزچای درسال جدید واینکه ایا باتوجه به وضعیت کنونی شیوع بیماری بازهن خریدبرگ سبزچای دربرنامه این سازمان قرارداردیا خیر؟گفت:طی برنامه ریزی انجام شده خرید برگ سبز چای قطعا از اردیبهشت ماه انجام میشود چراکه اولا در این شرایط کشور به تولیدات بخش کشاورزی وچای نیاز مبرم دارد و ما تولید کننده حدود ۳۰ درصد نیاز کشور هستیم .
ثانیا چای تا ۸۰درصد درآمد شهرستانهای چای خیز را تامین میکند و ۵۰تا۶۰هزار چایکار و ۱۸۰ کارخانه به شغل و درآمد ناشی از این فعالیت نیازمندند.
ثالثا چای خصوصا چای ایرانی که عاری از هرگونه سموم شیمیایی نیز است بعنوان یک دمنوش موثر باعث تحرک ترکیباتی میشود که ارتقاع ایمنی بدن را فراهم میسازد و نوشیدن آن برای پیشگیری و تسکین بیماریهای ویروسی مفید است.
رابعا ویروس نه از طریق برگ سبز چای ونه در فرایند چای سازی ونه مراحل صرف آن منتقل نمی شود فقط بایددر مراحل مختلف توصیه های بهداشتی را رعایت کنیم و تجمع افراد در برخی مراحل مدیریت شود که دستورالعمل آن نیز در حال تدوین است.
وی افزود:قیمت برگ سبزچای هم انشاالله بزودی اعلام میشود. قیمت پیشنهادی قیمت نسبتا خوبی است
کشاورزان عزیز برای برداشت بموقع برگ سبز از سالهای پیش، آماده تر هستند.

با کانال همای خبر همراه باشید

About عطیه نصرتی

Check Also

۵۱ پیشکسوت و هنرمند صنایع دستی گیلان به مناسبت روز جهانی صنایع سنتی و دستی روز سه شنبه طی مراسمی در اتاق بازرگانی گیلان تجلیل شدند

۵۱ پیشکسوت و هنرمند صنایع دستی گیلان به مناسبت روز جهانی صنایع سنتی و دستی …