چاپ مطلب چاپ مطلب

رئیس شورای اسبراهان سیاهکل: این روستا یکی از کم نظیرترین روستاهای استان گیلان در بخش گردشگری است

اختصاصی همای گیلان، روستای اسبراهان در ۸ کیلومتری بخش مرکزی شهرستان سیاهکل قرار گرفته است. این روستا آمیزه ای از شکوه و جلال درختان سربه فلک کشیده با چشم اندازهای طبیعی و متنوع همراه با اختلاف ارتفاع چشم گیر می باشد.
دامنه های بی شمار از دور و نزدیک، گونه های گیاهی و جانوری که هر کدام در حد خود بی نظیر می باشد از مشخصات این روستای زیبا است.
کوه ها و جلوه های شگفت انگیز، چشم اندازهای رویایی باعث شد تا این روستا بتواند دل هرمسافر و گردشگری را به سوی خود جذب کند. بی شک اوصاف فراوان این روستا موجب شد تا بتوان روستای اسبراهان یکی از کم نظیرترین روستاهای استان گیلان دربخش گردشگریست به حساب آورد.
زیبایی این منطقه به حدی است که درتعریف آن می توان گفت«مما یوصف و لاتوصیف» قابل وصف است اما قابل توصیف نیست برای این که بیشتر با این روستا آشنا شویم به سراغ ستار خسروی رئیس شورای این محل رفته ایم و مصاحبه ای به صورت پرسش و پاسخ انجام داده ایم که با هم آن را می خوانیم:
۱- لطفا خودتان را معرفی کنید و بفرمائید این روستا دارای چه امکاناتی است؟
ستار خسروی هستیم که در دو دوره ی متوالی به عنوان خادم مردم در این روستا در سمت شورای محل انجام وظیفه می نمایم.
این روستا همانطوری که مشاهده می کنید از زیبای های غیرقابل وصف بهره مند است لذا در طی این مدت تلاش کردیم تا حداقل امکانات را برای مردم خوب و خون گرم این روستا فراهم نماییم از مهمترین این اقدامات که باعث شد تا مردم نسبت به سکونت در این روستا دل گرم شوند گازرسانی بود که الحمدالله با پیگیری ما و همت اداره گاز شهرستان انجام شد.
دیگر خدمات قابل ارزش در این روستا ،پروژه طرح هادی و ماده ۴ بنیاد مسکن است ضمن آنکه پروژه طرح تداخلی زمین کشاورزی کار بسیار شایان توجهی بود که باعث شد زمین های کشاورزی که در اختیار مردم بود اما جزء عرصه ملی به حساب می آمد با اجرای این طرح در اختیار اشخاص قرار گرفتند.
از دیگر اقدامات اینجانب در این روستا به توجه به وجود جوانان ساعی و سالم اخذ زمین ورزشی ۲۲۵۰ متری از اداره منابع طبیعی شهرستان بود که الحمدالله این کار انجام شده است وبه زودی نسبت به تسطیح آن اقدام خواهد شد.
ضمن آنکه زمین ۱۵۰۰ متری از منابع طبیعی جهت احداث پارک کودک اخذشده است که نسبت به احداث این پارک برنامه ای در پیش رو داریم.
هرچند در این بین باید تهیه زمین از سوی منابع طبیعی به طول۴۱۸۰ متر جهت احداث آرامستان برای روستا رااز اقدامات ما به حساب آورد.
ازدیگر خدمات ما در این روستا را می توان شن ریزی کوچه ها،نصب تابلوی ورودی روستا و کوچه ها، هدایت آبهای کنار خیابان با لوله های بتونی شمرد.
۲- آقای خسروی در مورد جمعیت این روستا توضیح بفرمائید؟
این روستا در ابتدای به دلیل کمبود امکانات جمعیت کمی داشت ولی هم اکنون با بهره مندی از امکاناتی همچون ، آب ، برق، گاز، تلفن و جاده آسفالته ،از ۲۸ خانوار به ۴۰ خانوار رسیده است و در حقیقت مهاجرت معکوس داشته ایم. ضمن آنکه حدود ۱۰ مهاجری که در این روستا سکونت دارد با احداث گلخانه و احیای زمین های کشاورزی نسبت به ایجاد اشتغال مبادرت نموده اند.
۳-شغل اصلی مردم این روستا چیست؟
اکثرا مردم این منطقه به کار کشاورزی -که عمدا چایکاری است -و همچنین دامداری مشغول هستند (البته چون این منطقه کوهستانی است مردم به کشت برنج مشغول نیستند).
۴-در مورد مشکلات این روستا بگویید؟
یکی از مشکلات ما در این روستا فقدان دهیاری است که نداشتن آن موجب شده است که تمام کارها توسط اینجانب پیگیری شود دهیار نقش شهردار یک شهر را دارد و با پیگیری های او می توان خدمات رسانی بهتری انجام گیرد
دیگر مشکل این روستا فقدان درامد است لذا اکثر خدمات همچون شن ریزی توسط اینجانب با هزینه ها مردم انجام میگیرد که حل این مشکل در گرو داشتن دهیار و اختصاص ردیف بودجه می باشد .
۵- با توجه به اینکه روستای شما یک روستای گردشگری است آیا تاکنون سرمایه گذاری در این قسمت انجام گرفته است
همانطوریکه گفتید این روستا یک روستا بسیار زیبا و گردشگری می باشد لذا تلاش ما اینست تا بتوانیم از این صنعت بهره حداقلی را ببریم که در حال حاضر دو سرمایه گذار مبادرت به احداث منطقه گردشگری در دو نقطه این محل نموده اند.

با کانال همای خبر همراه باشید

About عطیه نصرتی

Check Also

خسروپناه: نگهداری از توله سگ و گربه جای فرزندان را گرفته است

خسروپناه: نگهداری از توله سگ و گربه جای فرزندان را گرفته است دبیر شورای عالی …