چاپ مطلب چاپ مطلب

رئیس شورای اسلامی شهر رشت : مشاهده وضعیت فاضلاب در برخی از محلات رشت موجب شرمساری است

رئیس شورای اسلامی شهر رشت :
مشاهده وضعیت فاضلاب در برخی از محلات رشت موجب شرمساری است

رئیس شورای اسلامی شهر رشت گفت: مشاهده وضعیت نامطلوب فاضلاب در برخی از محلات حاشیه نشین در رشت موجب ناراحتی و شرمساری است.

 

به گزارش همای گیلان نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شورای اسلامی شهر رشت ، محمد حسین واثق کارگرنیا امروز در دیدار با مدیر عامل آب و فاضلاب گیلان با اشاره به دغدغه های برخی از شهروندان پیرامون عدم برخورداری از امتیاز آب شرب و فاضلاب بهداشتی اظهار کرد: علیرغم تصویب طرح تفصیلی در بسیاری از معابر فرعی و حاشیه ای شهر شاهد ساخت و سازهای غیر مجاز هستیم و این موضوع آسیب های فراوانی برای شهر و شهروندان بهمراه داشته است که یکی از آن ها عدم برخورداری ، ساکنین این قسمت از شهر از امتیازاتی همچون آب و برق است.

وی به خلا قانونی پیرامون عدم واگذاری امتیاز آب و.. به ساکنین نقاط حاشیه ای شهر و همچنین املاک نسقی اشاره کرد و گفت: برای رفع این مشکل شیوه نامه ای را تدوین و قصد اجرای آن را داشتیم اما به واسطه شکایت فردی ، این شیوه نامه در نهایت در وزارت کشور تصویب نشد و متاسفانه همچنان بسیاری از شهروندان از امتیازاتی همچون آب شرب بهداشتی و … برخوردار نیستند.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با ابراز تاسف از وضعیت فاضلاب در برخی از محلات رشت تصریح کرد: در برخی از محلات رشت شاهد تجمع فاضلاب و بوی تعفن ناشی از آن هستیم و این وضعیت موجب ناراحتی و شرمساری است.

کارگرنیا با اشاره به اینکه با ورود استاندار و حمایت نمایندگان مجلس مشکل فاضلاب رشت برطرف می شود افزود: در سفر رئیس جمهور به گیلان وعده هایی خوبی پیرامون رفع مشکل فاضلاب رشت مطرح شد و استاندار گیلان نیز از این بابت قول مساعدت ویژه داده است.
استاندار گیلان با جدیت پیگیر رفع مشکل فاضلاب رشت

مدیر عامل آب و فاضلاب گیلان نیز با ابراز خرسندی از این دیدار با اشاره به اینکه نسبت به مشکلات آب و فاضلاب رشت آگاه هستیم اظهار کرد: استاندار گیلان با جدیت پیگیر جذب اعتبارات نقدی به منظور رفع مشکل آب و فاضلاب در رشت است .

مازیار علیپور به اعتبار مورد نیاز به منظور رفع مشکل فاضلاب رشت اشاره کرد و گفت: تکمیل پروژه های فاضلاب در رشت نیازمند چهار هزار و پانصد میلیارد تومان اعتبار است و در صورت تامین این اعتبار مشکل فاضلاب در رشت کاملا برطرف می شود.

About نسرین عشقی

Check Also

تیم والیبال دانش‌آموزی ایران قهرمان جهان شد

تیم والیبال دانش‌آموزی ایران قهرمان جهان شد تیم والیبال دانش آموزی ایران با شکست آلمان …