چاپ مطلب چاپ مطلب

رئیس شورای اسلامی استان گیلان:جهت حفظ حقوق شهروندان،تحقق مدیریت یکپارچه شهری دنبال شود

همای گیلان:حسینعلی خدایگانی رئیس شورای  اسلامی استان گیلان در همایش شهرداران سراسر گیلان که با حضورهوشنگ خندان دل معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور در سالن غدیر استانداری برگزار شد ضمن قدردانی از استاندار گیلان، طی سخنانی اظهار داشت : با حمایت استاندار گیلان ، توانسته ایم یک دوره آموزشی برای کلیه اعضای شوراهای شهر و دهیاران در سطح استان داشته باشیم.

ujuyiu-4-300x230

رئیس شورای استان گیلان و عضو شورای شهر لاهیجان گفت : امروز شاهدیم که جمعیت شهری روبه افزایش است و بیش از ۷۰ درصد مردم در شهرها زندگی می‌کنند و شهروندان برای اداره شهرها هزینه های گزافی پرداخت می کنند .

خدایگانی تصریح کرد : پراکندگی خدمات شهری و یکپارچه نبودن مدیریت شهری خسارت های هنگفتی به شهر وارد می کند .

وی گفت : نهادهای زیادی همانند آب و فاضلاب، برق، گاز، شهرداری و… در شهر فعال هستند و هر کدام به سبک خود عمل می‌کنند و از یک نقطه واحد برای انجام کارها هماهنگ نمی‌شوند و عدم هماهنگی میان این نهادها مشکلات زیادی را به وجود می‌آورد.

وی با بیان اینکه مدیریت واحد شهری یک ضرورت برای شهر ها محسوب می شود ، افزود :فقدان این نوع از مدیریت در کشور روند توسعه در شهر ها را کاهش می دهد به گونه ای که امروزه در شهرها شاهد موازی کاری دستگاه های مختلف و عدم استفاده بهینه از منابع هستیم .

حسینعلی خدایگانی بیان داشت: مدیریت واحد شهری در دولت های قبل مطرح شده بود و قرار بود جهت تمرکز زدایی ۲۴ مورد از وظایف دولت طی مراحل قانونی به شهرداران واگذار شود که متأسفانه به فراموشی سپرده شد.

رئیس شورای اسلامی استان اضافه کرد : از معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور انتظار داریم جهت حفظ حقوق شهروندان و هدر نرفتن منابع شهری، تحقق مدیریت یکپارچه شهری و واگذاری اموربه شهرداران دنبال شود .

خدایگانی در پایان یادآورشد : با توجه به رکود شدید در کشور با نظارت اعضای شوراهای شهر وشهرداران کارهای بزرگی در سطح استان گیلان در حال انجام است .

About سردبیر

Check Also

اهم محورهای خطبه دوم حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا ابراهیمی نوری امام جمعه محترم شهرستان رودسر در نماز جمعه امروز ١٣ مهر

اهم محورهای خطبه دوم حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا ابراهیمی نوری امام جمعه محترم شهرستان …