چاپ مطلب چاپ مطلب

رئیس شورای اسلامی شهرستان رشت در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان رشت: شهرداری مکلف به پرداخت سهم نیم درصد کتابخانه هاست

همای گیلان:اسماعیل حاجی پور رئیس شورای اسلامی شهرستان رشت در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهر رشت که با حضور مدیر کل کتابخانه های عمومی استان گیلاان مسئولین فرهنگی این شهرستان برگزار شد یکی از منابع درآمدی کتابخانه عمومی را اختصاص نیم درصد از درآمدهای شهرداری ها عنوان کرد اظهار داشت: شهرداری مکلف به پرداخت سهم نیم درصدی کتابخانه های عمومی است.

download (2)

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان گیلان، اسماعیل حاجی پور رئیس شورای اسلامی شهرستان رشت در جلسه انجمن کتابخانه های شهر رشت ضمن اشاره به اینکه کتابخانه های عمومی جایگاهی مقدس در جامعه اسلامی دارند بخش اعظم فرهنگ سازی در جامعه را بردوش کتابخانه های عمومی و کلیه دست اندرکاران آن دانست و گفت: همانگونه که توجه به جایگاه این مجموعه باعث رشد و بهبود هنجارهای اجتماعی می شود، عدم توجه به کتابخانه ها نیز نتیجه ای معکوس  و سست شدن ارزشها و ناهنجاری های اجتماعی را بدنبال خواهد داشت.

رئیس شورای اسلامی شهرستان رشت خاطر نشان کرد شهر رشت با سابقه طولانی دارا بودن کتابخانه عمومی که به سال ۱۳۰۶ هجری شمسی بر میگردد، وامدار کتابخوانی در کشور بوده است و مردمان این سرزمین همواره از این حیث بر خود بالیده اند. وی افزود: اما متاسفانه امروز شاهد بی مهری بسیاری از سوی مسئولین و مردم در این حوزه هستیم. عدم توجه به زیرساختهای فرهنگی خصوصا کتابخانه سازی و عدم تامین اعتبارات کافی در این حوزه از مهمترین معضلات پیشروست.

حاجی پور یکی از منابع درآمدی کتابخانه عمومی را اختصاص نیم درصد از درآمدهای شهرداری ها عنوان کرد و با بیان اینکه کتابخانه های عمومی بهترین مکان برای سرمایه گذاری فرهنگی است اظهار داشت: شهرداری مکلف به پرداخت سهم نیم درصدی کتابخانه های عمومی است و عدم پرداخت آن از سوی شهرداری خیانت به فرهنگ و تخلف قانونی و قابل پیگرد از سوی مراجع ذیصلاح است.

وی همچنبن سال ۱۳۹۴ را سال شکوفایی فرهنگی شهر رشت عنوان کرد و با بیان اینکه در سال آتی پروژه های فرهنگی بسیاری به بهره برداری خواهد رسید گفت: با پیگیریهای مدیر کل کتابخانه های عمومی استان گیلان نیز شاهد پیشرفت فیزیکی پروژه عظیم کتابخانه مرکزی رشت خواهیم بود.

رئیس شورای اسلامی شهرستان رشت در ادامه همدلی و وفاق همگانی را لازمه پیشبرد اهداف فرهنگی و احیای فرهنگ مطالعه عنوان کرد و گفت:  بعنوان یکی از مسئولین نظام مقدس جمهوری اسلامی از هیچ تلاشی در این حوزه فروگزار نخواهم بود. حاجی پور همچنین در این جلسه گفت: بخشی از کتابهای کتابخانه شخصی اش را به کتابخانه های عمومی شهر رشت اهدا خواهد کرد.

download (1) download

About سردبیر ارشد

Check Also

۱۶ تفاهم نامه سرمایه گذاری و استقبال از بسته های سرمایه گذاری معاون توسعه اقتصادی و سرمایه گذاری منطقه آزاد انزلی از دستاوردهای ایران اکسپو ۱۴۰۳ خبر داد: ۱۶ تفاهم نامه سرمایه گذاری و استقبال هیأت های خارجی از بسته های سرمایه گذاری

۱۶ تفاهم نامه سرمایه گذاری و استقبال از بسته های سرمایه گذاری معاون توسعه اقتصادی …