چاپ مطلب چاپ مطلب

رئیس شورای اسلامی شهر رشت: اختصاص یکی از املاک شهرداری رشت به افراد ناتوان جسمی حرکتی به منظور انجام فعالیت های فرهنگی، هنری / باید به وظایفمان در قبال افراد ناتوان جسمی _حرکتی توجه کنیم

رئیس شورای اسلامی شهر رشت گفت: یکی از املاک شهرداری رشت به افراد ناتوان جسمی _ حرکتی ( دارای معلولیت) به منظور استفاده از فضای آن با هدف انجام برنامه های فرهنگی ، هنری، مذهبی و …. اختصاص داده شود.

به گزارش همای گیلان نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شورای اسلامی شهر رشت محمد حسین واثق کارگرنیا امروز در دیدار با جمعی از نمایندگان هنرمندان ناتوان جسمی _ حرکتی( دارای معلولیت ) با اشاره به اینکه باید به وظایفمان در قبال این بخش از جامعه عمل کنیم اظهار کرد: برای حضور این افراد در جامعه باید فضاسازی و فرهنگ سازی شود تا بتوانند ظرفیت های درونی و استعدادهایشان را به خوبی به نمایش بگذارند.

وی با بیان اینکه برخی از این افراد بسیار خلاق هستند افزود: باید در حوزه شهرسازی به دغدغه های این بخش از جامعه نیز توجه شود و در حال حاضر علاوه بر جامعه ناتوان جسمی _ حرکتی ، بخش عظیمی از جمعیت رشت به سمت پیری و کهنسالی می روند .

کارگرنیا به تقاضای یکی از هنرمندان توانخواه در این دیدار پیرامون داشتن مکانی ثابت به منظور اجرای برنامه های فرهنگی و هنری توسط این بخش از جامعه اشاره کرد و گفت: باید چنین دغدغه هایی را برطرف کنیم و از این رو طی نامه ای از شهردار رشت می خواهم تا یکی از املاک شهرداری که برای تردد افراد ناتوان جسمی _ حرکتی مناسب تر است را در اختیار آنان قرار دهد ، تا بتوانند بدون دغدغه در یک مکان مشخص به فعالیت های فرهنگی ، هنری و… بپردازند و نگرانی شان پیرامون جابجایی های مداوم و مکان هایی که عبور و مرور در آن برای این دسته از افراد مشکل ساز است برطرف شود.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه در خصوص همکاری و حضور این افراد در برنامه های سازمان فرهنگی نیز مساعدت لازم انجام می شود افزود : افراد دارای محدودیت های جسمی _ حرکتی نیز شهروندان رشت هستند و باید در برنامه های فرهنگی _ هنری و … این شهر به نیازها ، سلایق و استعدادهای آنان توجه و استفاده شود.

با کانال همای خبر همراه باشید.

http://homaygilanir

About مدیر خبر1

Check Also

جلسه با مغازه داران مسیر رودخانه اصلی شهر از پل بتنی تا پل خاله جهت کمک به بازگشایی کنار رودخانه با  توافق  صاحبان اصلی مغازه ها باحضور شهردار محترم واعضای محترم شورای شهر لنگرود

جلسه با مغازه داران مسیر رودخانه اصلی شهر از پل بتنی تا پل خاله جهت …