چاپ مطلب چاپ مطلب

رئیس شورای اسلامی شهر رشت خبرداد قول دکتر نوبخت برای تأمین اعتبارحل مشکل زرجوب و گوهررود

همای گیلان:رئیس شورای شهر رشت با اشاره به برنامه‌های شورای اسلامی شهر رشت در سال ۹۳، اظهار کرد: برای سال جدید شورای اسلامی شهر رشت سه برنامه عمده را در دستور کار خود دارد.

jamshidi

وی با تأکید بر اینکه اعضای شورای شهر رشت همسو و هم فکر این برنامه‌ها را دنبال می‌کنند، افزود:استاندار در نامه‌ای به شهرداری خواست تا این سه برنامه کانون توجه قرار گیرد.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به معضل آسفالت معابر شهر،گفت: شورا برای در بودجه ۹۳برای آسفالت ۱۲میلیاردتومان بودجه در نظر گرفته است.

جمشیدی حل مشکل روان آب سطحی در سال ۹۳ را مورد تأکید قرار داد وخاطرنشان کرد: ۱۰حوزه عملیات اجرایی آن در سال ۹۳عملیاتی می‌شود.

وی با اشاره به معضلات زیست محیطی دو رودخانه زرجوب و گوهر رود، تصریح کرد: فراخوان مشاوره برای این طرح انجام شده و برنده آن تا آخر ماه با توجه به شرکت بزرگترین شرکت‌های مهندسی مشاور مشخص می‌شود.

رئیس شورای اسلامی رشت  با تأکید بر اینکه با نهایی شدن مطالعات ،فاز یک این طرح در سال ۹۴ عملیاتی می شود، افزود: این طرح یک پروژه ملی است و با بودجه شهرداری قابل اجرا نمی‌باشد.

جمشیدی با بیان اینکه حل مشکل زیست محیطی دو رودخانه زرجوب و گوهر رود نیاز به چندین هزار میلیارد اعتبار دارد،گفت:قول مساعد از دکتر نوبخت برای تأمین اعتبار این طرح گرفته شده است که بعد از نهایی شدن طرح در قالب فایناس این پروژه برای رشت کلید بخورد.

وی با اشاره به نامگذاری سال جدید تحت عنوان اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی، خاطرنشان کرد:شورای اسلامی شهر رشت قبل از اطلاع از این نامگذاری در بودجه ۹۲ ، مواردی را منعکس کرد که هم راستا با این نامگذاری است.

رئیس شورای شهر رشت با اشاره به فضای نامناسب تبلیغات محیطی در شهر، خاطرنشان کرد: تبلیغات میدانی فضایی را که ایجاد کرده کاری ضد فرهنگی است.

جمشیدی با تأکید بر اینکه هرکس هرجایی هر چه دلش می‌خواهد بنر می‌زند،تصریح کرد:در سال ۹۳ طرح جامع تفضیلی تبلیغاتی محیطی به اتمام می‌رسد.

وی با اشاره به مسئولان مدیریت شهری در حوزه‌های مختلف، افزود: مسئولان فرهنگی باید با ما همراهی کنند، چهره شهر را چهره ای زیبا کنیم.

رئیس شورای شهر رشت با تأکید بر اینکه نباید هرکس هر طور که می‌خواهد در شهر تبلیغ کند، گفت: باید همه مدیران فرهنگی باهم هماهنگ شوند تا ضمن حفظ ارزش‌های  ،فرهنگی و اسلامی تبلیغات فرهنگی متناسب با چهره شهر انجام شود.

جمشیدی با اشاره به شعار عزم ملی مورد تأکید مقام معظم رهبری، اظهار کرد: باید مردم اصول فرهنگی را مورد توجه قرار دهند.

وی با تأکید بر اینکه مردم باید توجه کنند تا با عدم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی زیبایی خیابان‌ها را برهم نزنند، افزود: سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری با تهیه مستنداتی در سال ۹۳ در حوزه فرهنگ ترافیک سعی در گسترش این فرهنگ دارد.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با تأکید بر اینکه مدیریت پسماند در استان باید با عزم ملی انجام شود، تصریح کرد: باید مدیریت جهادی را با عزم ملی و مشارکت مردم هماهنگ سازیم.

جمشیدی با بیان اینکه شهرداری یک نهاد غیر دولتی است، افزود: در سال اقتصاد و فرهنگ توجه به ایجاد درآمدهای پایدار مورد توجه شهرداری است.

وی با اشاره به نرخ های جدیدی که سازمان تاکسیرانی برای سال ۹۲ برای نرخ کرایه تاکسی پیشنهاد کرده بد افزود: شورا کار خود را انجام داد و با یک افزایش ۴۹٫۵درصدی کرایه‌های جدید را تصویب کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت تصریح کرد: بنا به تصویب شورای تامین شهرستان اعلام این افزایش نرخ در کرایه های تاکسی به بعد از اجرایی شدن مرحله دوم هدغمند سازی یارانه‌ها موکول شود.

تسنیم/

About

Check Also

جلسه با مغازه داران مسیر رودخانه اصلی شهر از پل بتنی تا پل خاله جهت کمک به بازگشایی کنار رودخانه با  توافق  صاحبان اصلی مغازه ها باحضور شهردار محترم واعضای محترم شورای شهر لنگرود

جلسه با مغازه داران مسیر رودخانه اصلی شهر از پل بتنی تا پل خاله جهت …