چاپ مطلب چاپ مطلب

 رئیس شورای اسلامی شهر رشت : شهردار رشت با تعهداتش فاصله زیادی دارد / بی توجهی شهردار رشت به جذب سرمایه گذار و پروژه های مهم رشت / علوی به دنبال کارهای تبلیغاتی است

رئیس شورای اسلامی شهر رشت : شهردار رشت با تعهداتش فاصله زیادی دارد / بی توجهی شهردار رشت به جذب سرمایه گذار و پروژه های مهم رشت / علوی به دنبال کارهای تبلیغاتی است

رئیس شورای اسلامی شهر رشت گفت: شهردار رشت با تعهداتش که پیش از انتخاب برای جایگاه شهردار پیرامون اجرای پروژه های عمرانی و… مطرح کرده بود فاصله زیادی دارد.

 

به گزارش همای گیلان نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شورای اسلامی شهر رشت محمد حسین واثق کارگرنیا امروز در دیدار اعضای شورای اسلامی شهر رشت با نماینده محترم ولی فقیه در گیلان اظهار کرد: شورای ششم رشت از ابتدای شروع فعالیتش وحدت و تعامل را در دستور کار قرار داد و در این راستا در کوتاهترین زمان ممکن نسبت به انتخاب هیئت رئیسه و شهردار رشت اقدام کردیم.

وی با بیان اینکه در زمان انتخاب احمدی برای جایگاه شهرداری رشت از نظرات بزرگان نیز استفاده کردیم و اگر برخی از گرفتاری های شخصی برای احمدی وجود نداشت یقینا وی هم اکنون نیز شهردار این شهر بود.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت بابیان اینکه پس از انصراف احمدی از جایگاه شهرداری رشت ۴۰ نفر برای تصدی این جایگاه اعلام آمادگی کردند گفت: علوی نیز یکی از این افراد بود و وی متعهد شده بود که وحدت رویه ما بین شورا و شهرداری همواره مورد توجه باشد و به دنبال اقداماتی از جمله تیم بندی و غیره نباشد.

کارگرنیا با تاکید به اینکه شهردار رشت به دنبال اهدافی خاص و تبلیغاتی است تصریح کرد: علوی پس از قرار گرفتن در جایگاه شهردار رشت عملا وارد مباحث دیگری شد و به سمت و سویی رفت که با تعهداتش به عنوان شهردار منتخب شورای انقلابی فاصله فراوانی دارد.

بلاتکلیفی طرح ممیزی املاک رشت

وی با انتقاد از بلاتکلیفی طرح ممیزی املاک در رشت افزود: این طرح در آذر ماه سال ۹۹ قرار دادش منعقد شد و پس از آن به دلیل بی توجهی های صورت گرفته به تاخیر افتاد ، و با آغاز فعالیت شورای ششم رشت این موضوع را با جدیت دنبال کردیم اما متاسفانه به دلیل عدم پیگیری جدی ، تا کنون اقدام موثری در این راستا انجام نشده و شرکت پیمانکار این پروژه بلاتکلیف می باشد.

فرصت سوزی در راه اندازی تصفیه خانه شیرابه لندفیل سراوان

کارگرنیا به وضعیت لندفیل سراوان اشاره کرد و گفت: شهرداری از بخش اعتبارات داخلی و ملی هزینه فراوانی را در این پروژه انجام داده و علیرغم اینکه این پروژه در مرحله نهایی قرار دارد و به دلیل بی توجهی و صرفا برگزاری جلسات بی اثر در این حوزه فرصت سوزی شده است.

گلایه های پیمانکار پروژه لندفیل سراوان از شهردار رشت

وی با بیان اینکه در مبحث کمپوست در رشت نیز برنامه هایی در دست اجرا داشتیم تصریح کرد: قرار بود این پروژه که با ظرفیت ۲۵۰ تن در ابتدا فعالیتش را آغاز کرد در فاز دوم و با ظرفیت پانصد تن به فعالیت ادامه دهد و در نهایت به ظرفیت هزار تن برسد و شرکت طرف قرارداد نیز برخی از تجهیزات مورد نیاز را تحویل داده و تا کنون پیمانکار این پروژه دو بار در رشت حضور و با شهردار با حضور نماینده وزارت کشور نشست برگزار کرده است ، اما به دلیل عدم تعامل و بی توجهی، اقدام موثری انجام نشد و اخیرا پیمانکار طی نامه ای خطاب به شورا گلایه هایش را از نحوه عملکرد شهردار رشت اعلام کرده است.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با ابراز گلایه از عدم بازگشایی مسیرهای شهید مصباح به شهید عاطفی و سرچشمه افزود: متاسفانه عدم توجه به بازگشایی این مسیرها موجب شده که در برخی از ساعات شبانه روز شاهد ترافیک سنگین باشیم .

بی توجهی شهردار رشت به مشکلات شهر

کارگرنیا با تاکید به اینکه هیچ برنامه عملیاتی مدونی از سوی شهردار رشت مشاهده نمی شود تصریح کرد: شهردار رشت به مشکلات شهر بی توجه است و بیشتر به دنبال اقدامات تبلیغاتی است.

وی با بیان اینکه آسفالت محله آزاد یکی از اقدامات تبلیغاتی توسط شهردار رشت است گفت: اسفالت این محله از رشت با تبلیغات فراوانی از سوی شهرداری انجام شد اما در نهایت جمعی از ساکنین آن محله طوماری تهیه و به شورا ارسال کرده اند و از وضعیت آسفات این محله گلایه بسیار شدیدی دارند .

رئیس شورای اسلامی شهر رشت به محله فخب رشت اشاره کرد و گفت: برخی از ساکنین این محله اعلام کردند که چند روز مخازن زباله و رفت و روب در این محله از سوی شهرداری مستقر شد اما پس از آن مجددا همه امور به حال خودش رها شده است.

کارگرنیا با بیان اینکه ثبات مدیریتی فقط نباید در راس شهرداری مورد توجه باشد تصریح کرد: علوی در زمانی که در شورا حضور داشت جزو منتقدین عدم ثبات مدیریتی در حوزه های مختلف شهرداری بود اما متاسفانه در حال حاضر به واسطه عملکرد وی ، شهردار یک منطقه حتی نسبت به جایجایی معاونش نیز بی اطلاع است ثبات مدیریتی و امنیت شغلی باید در همه ارکان شهرداری وجود داشته باشد.

پرداخت حقوق و مزایا به افرادی که در شهرداری حضور ندارند

وی به حذف بخشی از اضافه کاری های پرسنل شهرداری رشت توسط شهردار این شهر اشاره کرد و گفت: در این گرانی و تورم حاکم برجامعه شاهد کاهش حق اضافه کاری پرسنل شهرداری رشت هستیم و این در حالی است که برخی از افراد اصلا در شهرداری حضور ندارند اما همچون گذشته حقوق و بالاترین مزایا را دریافت می کنند.

ارزیابی مدیران شهرداری رشت توسط شرکت خراسانی

رئیس شورای اسلامی شهر رشت به ارزیابی مدیران شهرداری رشت اشاره کرد و گفت: شهردار رشت در بدو شروع کار بدون هماهنگی با اعضای شورا نسبت به واگذاری این طرح به یکی از موسسات از شهر مشهد اقدام کرد و ۴۰ نفر از افراد مورد نظر خودش را برای تست مدیریتی در این ارزیابی قرار داد و این در حالی است که شورا معتقد است این فرصت باید برای تمامی بدنه شهرداری جهت شناسائی افراد مستعدباشد.

کارگرنیا به عدم به کارگیری نتیجه ارزیابی مدیران شهرداری رشت توسط شهردار اشاره کرد و گفت: شهردار رشت در انتصاب ها نیز اصول را رعایت نکرد و بدون توجه نسبت به نتیجه تست ارزیابی مدیران شهرداری ، از افرادی که در ستاد تبلیغاتی اش حضور مستمر داشتند برای انتصاب در جایگاه های مدیریتی اقدام کرد و کرامت مدیران شهرداری را زیر سوال برد.

وی با انتقاد از برخی فرافکنی ها توسط شهردار رشت گفت: شهردار رشت با انتصاب برخی از بستگان اعضای شورا قصد فرافکنی دارد و این در حالی است که اعضای شورا پیش از آن از این تصمیم وی بی اطلاع بوده اند.

درآمد شهر رشت صفر است

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به اینکه نسبت به تکریم ارباب رجوع نیز بسیار بد اقدام می شود بیان کرد: شهر رشت به لحاظ درامدی ضعیف است و برای توسعه و ارتقا شهر باید از وجود سرمایه گزاران استفاده کنیم اما متاسفانه به دلیل برخورد ناصحیح با سرمایه گزاران در شهرداری رشت ، سرمایه گذار از این شهر فراری است .

کارگرنیا به حضور یک سرمایه گذار غیر ایرانی اشاره کرد و‌گفت: یک سرمایه گذار اهل افغانستان که در شهر خراسان پروژه های خوبی را اجرایی کرده است و تمایل خود را به منطور مشارکت در پروژه های رشت نیز اعلام کرده بود و با وجود آنکه در این باره با شهردار رشت صحبت کردم اما به دلیل عدم استقبال از حضور این سرمایه گذار در پروژه های رشت در نهایت هیچ اقدامی انجام نشد .

فساد درون شهرداری رشت

وی با ابراز گلایه از وجود برخی فساد درون شهرداری رشت تصریح کرد: متاسفانه شهردار رشت نسبت به این دغدغه نیز توجهی ندارد و ما می توانیم با هوشمند سازی بخش عظیمی از این مشکل را برطرف کنیم و با اجرای پروژه هوشمند سازی ، برای بسیاری از اقدامات از جمله صدور پروانه و …. به کاهش حضور فیزیکی ارباب رجوع که ممکن است رانت و زد و بندهایی را بهمراه داشته باشد، ماهش دهیم.

About نسرین عشقی

Check Also

تیم والیبال دانش‌آموزی ایران قهرمان جهان شد

تیم والیبال دانش‌آموزی ایران قهرمان جهان شد تیم والیبال دانش آموزی ایران با شکست آلمان …