چاپ مطلب چاپ مطلب

رئیس شورای اسلامی شهر رشت : لایه های پنهان مشکلات رشت به اطلاع رئیس جمهور برسد / زباله های سراوان و رودخانه های رشت دغدغه مردمان رشت

رئیس شورای اسلامی شهر رشت : لایه های پنهان مشکلات رشت به اطلاع رئیس جمهور برسد / زباله های سراوان و رودخانه های رشت دغدغه مردمان رشت

رئیس شورای اسلامی شهر رشت گفت: با توجه به عدم دعوت از اعضای شورای رشت، از مدیران عالی دولت در گیلان تقاضا داریم در سفر رئیس جمهور به شهر رشت و استان گیلان ، لایه های پنهان مشکلات رشت را به اطلاع رئیس جمهور و دولتمردان برسانند.

به گزارش همای گیلان نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شورای اسلامی شهر رشت محمد حسین واثق کارگرنیا امروز در بیست و سومین جلسه علنی شورا در ساختمان جلسات شورای شهر رشت با اشاره به سفر رئیس جمهور و هیات دولت به شهر رشت و گیلان اظهار کرد: مردمان شهر رشت و گیلان همواره به میهمان نوازی شهره عام و خاص بوده اند و ان شاا خاطره ای خوبی از این سفر برای رئیس جمهور و وزرا و همچنین برکات خوبی برای مردمان شهر رشت و گیلان رقم بخورد.

وی با بیان اینکه از مدیران عالی دولت در گیلان تقاضا داریم لایه های پنهان مشکلات شهر رشت و گیلان را به خوبی به اطلاع رئیس جمهور برسانند افزود: دغدغه های مردم به صورت مطلوب به دولتمردان اطلاع رسانی شود.

عدم دعوت از اعضای شورای شهر رشت در سفر ریاست جمهوری به گیلان

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به اینکه شهر رشت به عنوان مرکز گیلان یک سوم از جمعیت استان را به صورت ثابت در درون خود جای داده است بیان کرد: تا این لحظه از بنده و دیگر همکاران شورایی ام به عنوان منتخبین مردم مرکز گیلان، دعوتی به منظور ملاقات در سفر ریاست جمهوری انجام نشده است و قصد داریم از این تریبون دغدغه هایی را که سالهاست مردم رشت با آن دست به گریبان هستند مجددا تکرار کنیم.

دفنگاه زباله سراوان یکی از بزرگترین دغدغه های مردم رشت

کارگرنیا به دفنگاه زباله سراوان به عنوان یکی از بزرگترین دغدغه های مردم رشت اشاره کرد و گفت: از شیرآبه های ناشی از سراوان آسیب شدیدی به محیط زیست وارد شده است و متاسفانه شهر رشت همچنان در موضوع احداث زباله سوز در مرحله تامین اعتبار قرار دارد و امید داریم با نگاه ویژه دولت و اختصاص اعتبارات دولتی هر چه سریعتر شاهد احداث زباله سوز سراوان باشیم.

عدم استفاده مناسب از اعتبار دولتی ساماندهی دو رودخانه رشت

وی با اشاره به اختصاص اعتبار به منظور ساماندهی و رودخانه رشت تصریح کرد: در سفر گذشته هیات دولت به گیلان اعتباری به منظور ساماندهی دو رودخانه رشت اختصاص پیدا کرد که متاسفانه به دلیل سو مدیریت ها به درستی هزینه نشد و در نهایت نیز اقدام موثری از این بابت مشاهده نمی شود.

کمبود نیرو در سد نعبر شهرداری رشت
رئیس شورای اسلامی شهر رشت با ابراز گلایه از وضعیت سد معبر در رشت بیان کرد: متاسفانه شهروندان از این بابت گلایه های فراوانی دارند و طی صحبتی که با چند تن از مسوولین سد معبر داشتم کمبود نیرو را یکی از دلایل افزایش این مشکل اعلام کردند .

استفاده از نیروهای انتظامی در سد معبر شهرداری رشت

کارگرنیا به عدم بهره مندی از ظرفیت نیروهای پلیس در حوزه سد معبر اشاره کرد و گفت: باید شهرداری رشت از عوامل انتظامی در رفع مشکلات سد معبر استفاده کند و با توجه به اینکه رشت یک شهر توریستی است باید فضای شهری به گونه ای مدیریت شود که مشکلی از این بابت ایجاد نشود.

وی با بیان اینکه در روز گذشته با حضور در مجموعه سامانه ۱۳۷ شهرداری رشت پاسخگوی مشکلات شهروندان بودم افزود: بخشی از این تماس ها از سوی همکاران شهرداری رشت و پیرامون تعیین تکلیف و تبدیل وضعیت نیروهای ایثارگر شهرداری رشت بود و در راستای اجرای تکلیف بند ( د) قانون بودجه ۱۴۰۰ کشور پیرامون ساماندهی و تبدیل وضعیت نیروهای ایثارگر شاغل در ادارات و دستگاه ها از جمله شهرداری رشت است که انتظار داریم شهردار رشت در این بار اهتمام بیشتری داشته باشد و هر چه سریعتر با ارسال لیست مشخصات این سیصد نفر ، تبدیل وضعیت آن ها انجام شود.

تدوین بودجه شهرداری رشت بر اساس واقعیت

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به تقدیم بودجه ۱۴۰۲ شهرداری رشت به شورا بیان کرد: متاسفانه چند سالی است که تحقق بودجه شهرداری رشت با بودجه پیشنهادی فاصله دارد و امیدواریم این بار بودجه ای واقعی و با در نظر گرفتن تمامی ضوابط تدوین شده باشد تا در نهایت شاهد جابجایی ردیف های بودجه و یا مسکوت باقی ماندن برخی از ردیف های بودجه نباشیم.

در این جلسه بودجه پیشنهادی سال ۱۴۰۱ شهرداری رشت به مبلغ دو هزار میلیارد تومان توسط شهردار رشت به شورا تقدیم شد.

انتهای پیام

About نسرین عشقی

Check Also

سید حسین رضویان در جمع فعالان عرصه روابط عمومی‌ شورا و شهرداری رشت عنوان کرد: حفظ روابط گسترده میان نهادهای بالادستی، هم تراز و زیرشاخه ای تنها بر دوش روابط عمومی‌هاست

سید حسین رضویان در جمع فعالان عرصه روابط عمومی‌ شورا و شهرداری رشت عنوان کرد: …