چاپ مطلب چاپ مطلب

رئیس شورای اسلامی شهر لاهیجان: به‌خاطر تبلیغ و نشان دادن خودمان نباید شهروندان را به خطر بیاندازیم

همای گیلان:رئیس شورای اسلامی شهر لاهیجان با بیان این‌که نباید به‌خاطر تبلیغ و نشان دادن خودمان، شهروندان را به خطر بیاندازیم، گفت: اقدام نصب بالن بر فراز شهرداری لاهیجان بدون اطلاع شورا و صدور مصوبه‌‌ای، اجرایی شده بود.
ابرهیم مهربان در گفت‌وگو با خبرگزاری ایسنا با اشاره به این‌که ترکیدگی بالن یک فاجعه انسانی بوده است، اظهار کرد: این اتفاق به‌علت عدم مدیریت بوده است.

19442_121
وی درخصوص چگونگی وقوع این حادثه افزود: ما یک‌باره متوجه شدیم دو عدد بالن بر فراز ساختمان شهرداری لاهیجان به اهتزاز درآمده که صرفاً جنبه تبلیغاتی داشت؛ زیرا عبارت “شهرداری لاهیجان، نماد خدمت ماندگار است” بر روی این بالن نقش بسته بود.
رئیس شورای اسلامی شهر لاهیجان با اشاره به این‌که این اقدام بدون اطلاع شورا و صدور مصوبه‌ای اجرایی شده بود، گفت: پس از وقوع انفجار مطلع شدیم ۵ نفر از پرسنل شریف شهرداری دچار آسیب‌دیدگی شده‌اند که همگی به بیمارستان سوانح و سوختگی رشت انتقال داده شدند.
مهربان ادامه داد: با توجه به این اتفاق، جلسه‌ای در شورا گذاشتیم و از شهردار خواستیم تا با توضیح و گزارش مکتوب پاسخگو باشد و بهتر بتوانیم به شهرداری و مصدومین حادثه کمک کنیم.
وی بیان کرد: پاسخ شهردار این بود که امورات بالن هیچ ربطی به شهرداری نداشته است. با توجه به این پاسخ، اعضای شورا قانع نشدند؛ زیرا اگر به شهرداری مربوط نبوده، چرا عبارت “شهرداری لاهیجان، نماد خدمت ماندگار” بر آن منقوش بوده است؟ یا چگونه بالای شهرداری نصب شده است؟ یا چرا نیروهای شهرداری مصدوم شده‌اند؟ بر این اساس، یک اهمال صورت گرفته است.
رئیس شورای اسلامی شهر لاهیجان اضافه کرد: علاوه بر صدور مجوز برای اهتزاز بالن، مسائل امنیتی نیز رعایت نشده بود؛ چرا که بالن باید با گاز هلیوم پر شود، اما با توجه به تأیید بیمارستان، گاز موجود، گاز نیتروژن بوده است که وقوع انفجار نیز قابل پیش‌بینی بوده است.
مهربان با ابراز تأسف بابت فوت کارگر شهرداری بیان کرد: این حادثه تلخ باعث فوت یکی از همکاران شهرداری شد که به خانواده این عزیز تسلیت عرض می‌کنیم و من و همکارانم به‌دنبال این هستیم تا هرچه زودتر روند حقوقی این فاجعه به انجام برسد.
وی تصریح کرد: اکنون که ما توفیق خدمت یافته‌ایم، نمی‌بایست به‌خاطر تبلیغ و نشان دادن خودمان شهروندان را به خطر بیاندازیم. امیدوارم این اتفاق ناگوار درس عبرتی باشد برای کسانی که با چنین تفکری خدمت می‌کنند.
رئیس شورای اسلامی شهر لاهیجان تأکید کرد: انفجار بالن از سوی شهرداری به‌عنوان یک اتفاق یاد می‌شود که لازم است این‌جا با قاطعیت تمام اعلام کنم که این یک اتفاق معمولی نظیر آتش‌سوزی نبود، بلکه یک اهمال بود که از عدم مدیریت نشأت می‌گیرد./لاهیگ

About

Check Also

آئین سوگواری شهادت آیت ا… رئیسی برگزار شد

آئین سوگواری شهادت آیت ا… رئیسی برگزار شد آئین گرامیداشت و سوگواری شهادت آیت ا…رئیسی …