چاپ مطلب چاپ مطلب

رئیس شورای اسلامی گیلان خبرنگاران در جلسه شورای شهرهای گیلان حضور پیدا کنند

 

خدایگانی عصر امروز در جلسه شهرداران گیلان، اظهار داشت: فرمانداران و شورای اسلامی استان می‌توانند مصوبات شوراهای اسلامی را بررسی کنند.

13921106000081_PhotoA

وی، اجرایی شدن مصوبات شورای اسلامی شهرها را ۱۴ روز پس از تصویب عنوان کرد و افزود: قصد مچ‌گیری از شوراها را نداریم اما تنها مقام‌های اجرایی می‌توانند درباره مصوبات نظر دهند و ایراد بگیرند.

به گفته خدایگانی، شورای اسلامی شهرها مصوبات را پس از تصویب باید مدت ۱۴ روز برای ابلاغ به شهرداری‌ها نگه دارند.

رئیس شورای اسلامی گیلان با بیان اینکه حتی یک مورد مصوبات شوراها را به تخلفات اداری ارسال نکردیم، تصریح کرد: اختیارهایی که دولت و مجلس به عهده شوراهای اسلامی گذاشتند باید بتوانیم انجام دهیم.

وی در برطرف شدن اختلاف شوراها تاکید کرد و گفت: شورای اسلامی شهرها باید به معماری و فرهنگ شهری توجه ویژه داشته باشند.

خدایگانی، جلسه‌های شورای اسلامی شهرها را علنی خواند و بیان کرد: شهروندان می‌توانند از مصوبات پرسش داشته باشند و از شوراها توضیح بخواهند.

رئیس شورای اسلامی گیلان با تاکید براینکه خبرنگاران و مردم باید در جلسه شورای اسلامی شهرها حضور داشته باشند، خاطرنشان کرد: شورای اسلامی شهرها نباید در امور شهرداری دخالت کنند.

وی عزل و نصب شهرداران را به عهده شورای اسلامی شهرها خواند و یادآور شد: استانداری بر تمام امور شهرداری‌ها نظارت کامل دارد.

خدایگانی با بیان اینکه سال‌های گذشته ۱۰ درصد درآمد فروش بنزین به حساب شهرداری‌ها واریز می‌شد، اظهار کرد: مدت شش سال است که مبلغ مذکور به حساب دولت واریز می‌شود.

رئیس شورای اسلامی گیلان بر تلاش متولیان شهری برای توسعه ایران اسلامی تاکید کرد و افزود: ۲۲ مورد از وظایف دولت در هشت سال گذشته برای واگذاری به شوراهای اسلامی احصاء شده بود اما این امر تاکنون محقق نشده است.

وی با اشاره به آمادگی شوراهای اسلامی و شهرداران برای پاکسازی محیط زیست از زباله، تصریح کرد: جمع‌آوری، امحا و دفع زباله باید از روستاها انجام شود./فارس

About

Check Also

مدیرعامل شرکت گاز گیلان: آموزش و فرهنگسازی در مدارس، آینده‌ای روشن را برای ما رقم خواهد زد

مدیرعامل شرکت گاز گیلان: آموزش و فرهنگسازی در مدارس، آینده‌ای روشن را برای ما رقم …