چاپ مطلب چاپ مطلب

رئیس شورای اسلامی گیلان: مدیریت یکپارچه شهری به شهرداران و شوراها واگذار شود

همای گیلان:رئیس شورای اسلامی گیلان با بیان اینکه امروز شوراها با تصمیم‌گیری خود به روند توسعه شدت می‌دهند، خواستار واگذاری مدیریت یکپارچه شهری به شهرداران و شوراها شد.

 حسینعلی خدایگانی در جمع اعضای شوراهای اسلامی گیلان، با اشاره به جلسه‌ مشترک نمایندگان شوراهای استان در زمینه لایحه جدید قانون شوراها با نمایندگان مجلس، اظهار کرد: در این جلسه مقرر شد هر زمان که قانون شوراها در مجلس مطرح شد بحث واگذاری مدیریت شهری به شهرداران و شوراها مطرح شود.

139302091058373732635353

وی خواستار واگذاری مدیریت یکپارچه شهری به شهرداران و شوراها شد و افزود: شوراها کارهای عمران و آبادانی شهرها و روستاها را انجام می‌دهند و فعالیت آنها به روند توسعه شهرها و روستاها شتاب بیشتری داده است.

رئیس شورای اسلامی گیلان با بیان اینکه حدود شش هزار و ۷۰۰ نفر عضو شورا در روستا و شهرهای استان فعالیت می‌کنند، گفت: از این تعداد شش هزار و ۱۲ نفر در روستاها هستندو در ۵۲ شهر و شهرستان و ۵۴ بخش گیلان فعالیت مستمر دارند.

خدایگانی با اشاره به اینکه بودجه سال گذشته استان در بخش عمرانی ۲۰۰ میلیارد تومان بوده است، تصریح کرد: با توجه به مشکلاتی که در شورای شهر رشت وجود دارد آنها ۱۵۰ میلیارد تومان را برای اجرای طرح‌های عمرانی این شهر اختصاص دادند.

وی با بیان اینکه شورای شهر لاهیجان نیز ۳۰ میلیارد تومان برای توسعه طرح‌های عمرانی این شهر اختصاص داد، گفت: تمام شوراهای این استان با وجود تمام مشکلات مالی تلاش کردند تا بودجه عمرانی قابل قبولی را برای توسعه شهر و اجرای طرح‌های عمرانی اختصاص دهند.

رئیس شورای اسلامی گیلان خاطرنشان کرد: امروز شوراها با تصمیم‌گیری خود به روند توسعه شدت می‌دهند و با ورود آنها بودجه شهرداری‌ها افزایش یافته تا به روند توسعه در شهر و روستا سرعت بخشند.

خدایگانی با بیان اینکه شهرها و روستاها توانستند قدم‌های بسیار خوب و موثری در توسعه استان داشته باشند، گفت: بودجه‌های دولتی اندک است اما در شهرها بودجه‌های خوبی برنامه‌ریزی شد./تسنیم

 

About

Check Also

شرکت مخابرات ایران، پروانه یکپارچه شبکه و خدمات ارتباطی دریافت کرد

شرکت مخابرات ایران، پروانه یکپارچه شبکه و خدمات ارتباطی دریافت کرد مهندس مجید سلطانی، مدیرعامل …