چاپ مطلب چاپ مطلب

رئیس شورای شهر آستانه اشرفیه :انتقال من از بنیاد مسکن این شهرستان به شهرستان همجوار نه تنها خواسته من نیست بلکه خلاف قانون مدیریت خدمات کشوری است


اختصاصی همای گیلان، با نزدیک شدن به زمان انتخابات مجلس شورای اسلامی در خبرها آمده بودکه رئیس شورای شهر آستانه به قصد راهیابی به بهارستان از شورای شهر خداحافظی خواهد کرد.خبرنگار ما در این زمینه با وی گفتگویی ترتیب داده است هرچنداو خیلی شفاف به این سوال ما پاسخ نداد اما در این گفتگو از انتقال خود از بنیاد مسکن آستانه به شهر دیگر سخن به میان آورد و به شدت از این موضوع ناخرسند بود. وی مغتقد است این انتقال بدنبال تصمیم وی برای ورود به عرصه انتخابات مجلس شورای اسلامی صورت گرفته است .

با هم این گفتگو را که به صورت پرسش وپاسخ است می خوانیم :
س:آقای نجفی ضمن معرفی خود ازسابقه ی حضورتان درشورای اسلامی شهر آستانه اشرفیه بگویید؟
بنده ابراهیم نجفی رئیس شورای اسلامی شهر آستانه اشرفیه هستم که در دوره های سوم و چهارم و پنجم به مدت ۱۲ سال در شورای شهر آستانه فعالیت می کنم که ۵ سال از آن در سمت ریاست شورای شهر انجام وظیفه نموده ام .
س: لطفا” مختصری از عملکرد شهرداری در دوران حضورتان را بیان کنید و بفرمائید آیا از عملکرد شهرداری راضی بوده اید؟
شهرداری آستانه اشرفیه ،شهرداری درجه ۷ می باشد و باتوجه به اعتباراتی که برای آن در نظر گرفته می شود راضی کننده نیست .برای مثال در سال ۹۸ بودجه شهرداری ۲۲ میلیارد تومان است که بالغ بر ۶۰ درصد آن هزینه های جاری ما می باشد.
لذا با توجه به اعتبارات محدودی که داریم شهرداری بالاتر از ظرفیت خودش در حال فعالیت است . بخصوص زمانی ک مهندس شکیب بعنوان شهردار آستانه حضور داشته اند پروژه های ما با کارشناسی و درایت کامل انجام می شود که به نظر راضی کننده تر است.
س: باتوجه به سابقه حضور شما در شورای شهر، شورای این دوره را چگونه ارزیابی می کنید و عملکرد شورا را در چند جمله بیان کنید؟
شورای ما یک شورای آرام و متحد است و این مطلب را با توجه به سابقه خود در شورا عرض می کنم که شوراهادر هر دوره نسبت به دوره قبل از سطح بینش و درایت و حتی مدارک تحصیلی بالاتری بهرمند هستندو شوراها در حال بهتر شدن هستند باتوجه به جو کنونی آستانه اشرفیه ما از عملکرد شورا راضی هستیم .
س: لطفا ٌ بفرمائید چه پروژه هایی در دست اجرا و چه پروژه هایی را در پیش رو دارید؟
یکی از مهمترین پروژه های در دست اجرای ما پروژه بازگشایی راه دسترسی از بلوار جانبازان جاده کیاشهر از جنب مدرسه طالقانی به حرم آقا سید حسن است که این پروژه در واقع راه دسترسی مستقیم را تامین می کند و منطقه از حالت بن بست خارج می شود و این پروژه که از سالیان قبل شروع شده بود اکنون مراحل تکمیلی آن توسط مهندس شکیب شهردار آستانه در حال انجام است.
یکی دیگر از پروژه های مهم ساماندهی خیابان فردوسی بود که جابجایی تیرهای برق بصورت ۱۰۰ درصد انجام گرفت و همچنین سنگ فرش پیاده روها نیز در حال انجام است و بزودی عملیات آسفالت را نیز شاهد خواهیم بود.
یکی دیگر از پروژه های ما بحث آسفالت خیابان گلستان منطقه کورکاء، خیابان شهید زنده دل و مصطفی دوست و همچنین بوستان حشمت و بوستان تاکسی،لوله گذاری انهار جنب مسجد اهل بیت(ع) است و سایر پروژه های مشابهی که در دست اقدام هستند.
در خصوص طرح توسعه حرم آستانه اشرفیه آخرین قراردادی که داریم با شرکت سنگر سازان کویر قم است و امروز جلسه ی جمع بندی در دفتر هیئت امنای حرم با اعضای شرکت، اعضای شورا و شهردار داریم و امیدواریم که شرکت تعهدات خود را عملی کند و در صورتی که توان ادامه کار را نداشته باشد از بخش های دیگر از قبیل بخش های دولتی ، ظرفیت خود حرم و اعتبارات استانی استفاده می کنیم.
س: آیا قرار است شما از ریاست و عضویت شورا استعفا دهید و برای ورود به انتخابات مجلس آماده شوید؟
بر اساس آخرین قانونی که وزارت کشور ابلاغ کرده اگر بنده قصد ورود به انتخابات را داشته باشم باید بین تاریخ ۱۰ تا ۱۶ خرداد از شورای شهر استعفا بدهم .
سوال آخر: شنیدیم که شما قرار است از بنیاد مسکن آستانه اشرفیه به یکی از شهرهای همجوار منتقل شوید آیا این خبر صحت دارد ؟
بنده ۱۲ سال بعنوان کارشناس فنی اجرایی دراجرای پروژه های عمرانی ازجمله آسفالت، اجرای جدول وکانیو، طرح هادی و غیره در بنیاد مسکن آستانه فعالیت دارم ، بر اساس ماده ۹ قانون مدیریت خدمات کشوری هرگونه انتقال و جابجایی کارکنان رسمی و پیمانی بایستی با رضایت مستخدم باشد در این راستا من یک ارق و وابستگی خاصی به شهر خودم دارم و به هیچ وجه بنده تمایلی برای جابجایی ندارم و هرگونه جابجایی بدون رضایت مستخدم خلاف مقررات است.

با کانال همای خبر همراه باشید

About عطیه نصرتی

Check Also

واکاوی نمایش ضعیف ملی پوشان والیبال در لیگ ملتها

مجید صبوحی کارشناسی فرهنگی ورزشی و مربی والیبال طی یادداشتی نوشت: در آستانه المپیک ریو …