چاپ مطلب چاپ مطلب

رئیس شورای شهر انزلی درمراسم تجلیل از خبرنگاران؛ قلم خبرنگار سرمایه مسوولین است

اختصاصی همای گیلان، امیر احمدی فرد ،رئیس شورای شهر انزلی در جلسه تجلیل از خبرنگاران گفت:قلم خبرنگارسرمایه مسئولین است زیرا بدون اطلاع رسانی دقیق اصحاب رسانه، سره از ناسره تشخیص داده نمیشود ومردم نمی توانند مسئول دلسوز را از غیر دلسوز بشناسند.

امیر احمدی فرد درادامه افزود: در یک سال گذشته، انتقادات و اطلاع رسانی خبرنگاران منصفانه بود.
وی خاطرنشان کرد: گاهی اوقات مشکلاتی همچون ضعف سیستم های صوتی یا خطاهای سهوی، باعث انعکاس اشتباه اخبار می شود به عنوان مثال بنده در جلسه شورای اداری در خصوص مرکز شهر گفتم ابنیه های مرتفع میدان شهر هیچ تاثیری بر روی دید مناره ندارد و برخی از قوانین میراث فرهنگی برای ساخت و ساز در میدان شهر باعث عدم رغبت سرمایه گذار برای حضور در چنین مناطقی از شهر شده است که متاسفانه این خبر جوری بازتاب داده شد که ما به دنبال تخریب مناره تاریخی انزلی هستیم.
رئیس شورای شهرانزلی در شورای پنجم سپس به نحوه شروع به کار شورای پنجم اشاره کرد وافزود: شورای پنجم بندرانزلی چند روز بعد از انتخابات به صورت شورای موقت کار خود را آغاز کرد و در دوره سه ماهه شورای موقت، بیش از ۲۰ جلسه غیررسمی برگزار شد که نشان از همت و جدیت بالای این شورا برای رفع مشکلات شهر و دغدغه های شهروندان دارد.

شهرداری را در شورای پنجم با کمتر از دومیلیون تومان تحویل گرفتیم
احمدی فرد خاطرنشان کرد: یقینا برای عملی شدن وعده هایمان نیاز به زمان زیادی داریم وی تصریح کرد:ما شهرداری ایده آلی تحویل نگرفتیم در یک هفته مانده به آغاز به کار شورای جدید خزانه شهرداری کاملا خالی شد و شهرداری را با موجودی کمتر از دو میلیون تومان تحویل گرفتیم وحساب های شهرداری هم یکی یکی پشت سر هم مسدود شدند اگرچه در مورد پیمانکاری که با جعل اسناد و امضا ما را محکوم کرده بود در حال اعاده دادرسی هستیم تا آن مبالغ را به حساب بیت المال بازگردانیم اما همه این مسائل هزینه وزمان زیادی از شهرداری و شورا گرفته و آسیبهای زیادی به ما وارد نمود ه است.
احمدی فرد همچنین از بازنشستگی های اجباری نیروهای شهرداری در اواخر دوره قبلی شورا سخن گفت وافزود: نیروهای باتجربه شهرداری که امروز می توانستند کمک بسیار خوبی برای این مجموعه باشند به سرعت و تا قبل از روی کار آمدن شهردار جدید به زور بازنشست میشوند درحالیکه بعدا به عنوان مشاورعمرانی شهرداری خمام مشغول به فعالیت میشوند.
وی گفت: عدم همکاری برخی از ادارات شهرستان از دیگر مشکلات پیش رو شهرداری و شورا است مثلا: نامه ای از سوی تامین اجتماعی مبنی بر بدهکاری شهرداری به این مجموعه به دست ما می رسد و تهدید می شویم در صورت عدم پرداخت بدهی ها، بیمه کارکنان شهرداری محاسبه نخواهد شد، از طرفی دیگر اداره گاز شهرستان اعلام یک میلیارد بدهی می کند و این در حالی است که مسئول جایگاه های CNG چند روز قبل خبر از تسویه حساب با اداره گاز داده بود که در حال پیگیری دقیق این مسائل از مراجع قضایی هستیم تا مشخص شود این مبالغ صرف چه اموری شده اند.
رئیس شورای شهر انزلی درادامه سخنان خود تصریح کرد: بدون سرمایه گذاری بخش خصوصی نمی توانیم شاهد پروژه های بزرگ در شهر باشیم وی اظهار داشت: در مدتی که از عمر شورا می گذرد جلساتی خوبی را با همکاری فرمانداری و همت شهردار محترم جناب آقای دکتر پورقربان برگزار کردیم و طی آن هیات عالی سرمایه گذاری بندرانزلی را تشکیل دادیم تا به وسیله آن بر روی پتانسیلهای گردشگری بندرانزلی تمرکز بیشتری داشته باشیم . با شرکت های پیمانکاری توافقات مثبتی داشتیم که در آینده شاهد آغاز به کار پروژه های این شرکت ها در سطح شهر خواهیم بود.
احمدی فرد تصریح کرد: بدون شک همه این امور نیاز به پیوست های مطالعاتی و زیست محیطی دارد، نمی توانیم بدون مطالعه و بررسی دقیق و کاملا هیجانی، کلنگ آغاز پروژه ای را بزنیم و به جای منفعت رسانی به شهر باعث ضربه به آن شویم.
امیر احمدی فرد ادامه داد: برای پروژه های مهم شهری همچون، پیاده راه فرهنگی خیابان سپه، بازسازی خیابان میرزا کوچک خان و بلوار قدس یک تیم مشاوره ای پرقدرت، در حال بررسی دقیق جوانب هستند و با طراحی پرسش نامه هایی وارد فاز مطالعاتی این پروژه ها شده اند تا در ادامه بتوانیم با همه قدرت خواسته های شهروندان را پیش ببریم.

 

استفاده همه جانبه از ظرفیت های شهرستان برای پیشرفت وتوسعه انزلی از برنامه های مهم ما بشمار میرود
وی تاکید کرد: استفاده همه جانبه از ظرفیت های شهرستان برای پیشرفت و توسعه انزلی از برنامه های مهم ما بشمار میرود بطوریکه امروز منطقه آزاد انزلی یک نعمت و فرصت برزگ برای این شهر است، آکواریومی که در این منطقه ساخته شده بیش از سی میلیون یورو هزینه در بر داشته است، کدام شهرداری در استان گیلان می تواند چنین پتانسیلی را در شهر خود ایجاد نماید؟بنابراین ما باید بتوانیم از این طرفیتی که در ۱۵ کیلومتری شهرمان قرار دارد برای توسعه گردشگری بهره بگیریم و افرادی که از نقاط دور درست کشور وارد منطقه آزاد انزلی می شوند را به سمت شهر خود جذب نماییم.

 

فراهم نمودن فرصت پیشرفت برای جوانان شهر اموراجتماعی ناپذیر است

وی تاکید کرد:فراهم نمودن فرصت پیشرفت برای جوانان شهر امری اجتناب ناپذیراست و به عقیده بنده ما جوانانی مستعد در این شهر داریم که بدون یقین و با فرصت های مدیرپروری و حضور جوانان به عنوان مشاور مدیران مختلف، می توانیم شاهد حضور آنها در پست های مهم کشوری باشیم اما لازمه رسیدن به این نقطه حرکت گام به گام و با مطالعه است ما نمی توانستیم فردی با تجربه کمتر را به عنوان شهردار انتخاب کنیم و ریسک بزرگ داشته باشیم.

 

هرکس دلش برای شهر بندرانزلی بسوزد به نوعی بومی این شهر محسوب میشود
رئیس شورای انزلی یادآور شد:ما اعتقاد داریم هرکس دلش برای بندرانزلی بسوزد به نوعی بومی این شهر محسوب می شود. وی افزود: در شورای قبل نیز بنده تاکید داشتم شهرداری که اعتقادی به زندگی در انزلی ندارند نمی توانند دلسوز شهر باشند ما شاهد این بودیم که دکترپورقربان ۴۸ ساعت پس از تایید حکم شان به عنوان شهردار با خانواده در انزلی ساکن شدند و حتی روزهای جمعه نیز پشت میز خدمت رسانی به مردم حضور دارند.
احمدی فرد اضافه کردپ موضوع باشگاه ملوان از دیگر مسائل مهمی است که برخی از شهروندان به دلیل عدم کمک به این باشگاه گلایه مند هستند بطوریکه در مراسم گلریزان این باشگاه از شورای شهر خمام برای حضور در مراسم دعوت می شود اما اعتقادی به شورای شهر انزلی ندارند واین نشان از مدیریت ضعیف این باشگاه دارد. مدیریتی که باعث سقوط تیم ملوان شده زیرا به اذعان همین مدیران آقای دکتر دنیامالی ۱۴ میلیارد تومان بودجه به این باشگاه تزریق نمود.
وی در پایان سخنان خود گفت: ما هیچ اجازه ای برای حضور در جلسات هیات مدیره و رساندن خواسته هواداران ملوان به گوش اعضای هیات مدیره نداشتیم و بنابر گفته امیر باقری مسئولین شهری حاضر در هیات مدیره بر اساس خواسته نماینده محترم شهرستان انتخاب می شوند. با این حال برای انتخاب هوشمندانه فرهاد پورغلامی به عنوان مربی تیم ملوان بسیار خرسند و خوشحالیم و در ادامه نیز برای تیم محبوب شهرمان آرزوی موفقیت می کنیم.

با کانال همای خبر همراه باشید

About عطیه نصرتی

Check Also

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان؛ اجرای پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارها جزء تکالیف وزارت ارتباطات است

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان؛ اجرای پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارها …