چاپ مطلب چاپ مطلب

رئیس شورای شهر بندرانزلی درهمایش و نشست هم اندیشی با استاندار: قانون شوراها و شهرداریها نیازمند بازنگری است

اختصاصی همای گیلان:رئیس شورای اسلامی شهر بندرانزلی در همایش و نشست هم اندیشی شهرداران و روئسای شوراهای اسلامی شهر های استان گیلان با استاندار به مشکلات و موانع شورا ها پرداخت و اظهار داشت:سخت گیری و عدم اعتماد کامل و استفاده سیستم اجرایی جهت واگذاری اختیارات و صلاحیتهای لازم و متناسب با انتظارات شوراها عمده ترین موانع ومشکلات شوراها است.

هادی حیدری با بیان اینکه در قانون اساسی بر مردم سالاری دینی،شهروند مداری،مشارکت مردمی ،واگذاری تصدیهای دولت به دولتهای محلی و وظایف در شرح قانون تاکید شده است افزود:با اینکه در دوره پنجم شوراها هستیم اما هنوز جایگاه شوراها کاملا تبیین نشده است و قانون شوراها نیاز به بازنگری دارند.

وی یادآورشد: با اینکه یک صد سال از عمر قانون بلدی (شهری) وبیش از ۶دهه از قانون شهرداریها میگذرد اما بازنگری اساسی در قانون مدیریت شهری،شوراها و شهرداریها صورت نگرفته است.

رئیس شورای شهر بندرانزلی با تاکید بر اینکه قانون شوراها و شهرداریها نیاز به بازنگری اساسی دارد، خاطرنشان کرد: دولت بزرگوار باید این مسئله را در دستور کار خود قرار دهد.

حیدری یادآورشد:متاسفانه شاهدیم دیوان عالی شوراها برخی از قوانین شوراها را عوض کرده ولی هنوز به شوراها ابلاغ نشده است و این مسئله شوراها را دچار یک سری چالش کرده تبعاتی را برای اعضای شورای شهر ایجاد نموده است.

وی درادامه سخنان خود عدم شفافیت مدیریت مالی یا محاسبات شهری را یکی از موارد دیگری دانست که در قانون شوراها به آن اشاره شده اما هنوز شکل نگرفته است.

حیدری عدم استقلال مالی شوراها را یکی دیگر از مشکلات شوراها بیان نمود.

وی همچنین از حضور اکبری مقدم ،معاون عمرانی استانداری در جلسه هفته گذشته شورای شهر به جهت رفع دغدفه ها و مشکلات شهر بندرانزلی تقدیر و تشکر نمود .

رئیس شورای شهر بندرانزلی در قسمت دوم سخنان خود به مشکلات شهر ساحلی و بندری انزلی پرداخت و اذعان داشت:باتوجه به اینکه شهر انزلی یک شهر بندری است ودر کنار منطقه آزاد قراردارد با مشکل عدم استفاده از پتانسیل منطقه آزاد و مشارکت آنها در اجرای پروژه های عمرانی تحت کمک به شهرهای همجوار مواجه است.

وی میراثی بودن بسیاری از املاک شهر بندرانزلی ازجمله در مرکز شهر را یکی از معضلات عمده این شهر عنوان کرد و خواستار پیگیری این مسئله ازسوی استانداری شد.

حیدری درپایان به تالاب بین المللی بندر انزلی اشاره کرد و افزود: خواسته مردم شهر بندرانزلی درخصوص تالاب این است که متولی تالاب مشخص شود.

خبر و عکس:زهرا رگان/باکانال همای خبر همراه شوید

About سردبیر ارشد

Check Also

واکاوی نمایش ضعیف ملی پوشان والیبال در لیگ ملتها

مجید صبوحی کارشناسی فرهنگی ورزشی و مربی والیبال طی یادداشتی نوشت: در آستانه المپیک ریو …