چاپ مطلب چاپ مطلب

رئیس شورای شهر خمام: مسایل حاشیه ای مسیر پیشرفت و توسعه شهر را مسدود میکند /وظیفه داریم با اتحاد و همدلی برای مردم خدمت کنیم

مهدی عاشوری، رییس شورای شهر خمام در حاشیه مراسم بزرگداشت روزملی شوراهای شهر و روستا گفت: توانستیم در دوره پنجم با اعتمادی که مردم به ما داشتند به عنوان نماینده و خادم مردم مشغول فعالیت میکنیم.

اختصاصی همای گیلان، وی بیان کرد: با اینکه اولین قانونی که در خصوص شوراهای شهر و روستا تصویب شد، سال ۱۳۶۱و به دنبال ان قانون ۵بارمورد دستخوش تغییرات و بازنگری قرار گرفت و در سال ۱۳۸۶به تصویب مجلس رسید که همچنان در حوزه قانون و قانونگذاری چالشهایی داریم و انتظار داریم نمایندگان محترم این موضوعات را به جد پیگیری کنند و بسیاری از خلاهای قانونی فعلی که گریبانگیر ان هستیم مرتفع شود.

رئیس شورای شهر خمام درادامه به اهمیت وجایگاه شوراها دردین مبین اسلام اشاره کرد وافزود:نهاد شورا برخاسته از روح دین و مکتب اسلام است و جایگاه شورا کاملا مشخص است که خداوند متعال بارها در سوره شورا به اهمیت شورا اشاره و به ان سفارش کرده است که نشان از اهمیت بارز شوراست.
تفکر شورایی باعث میشود از استبداد ،خود رایی ، خود سری و سلیقه ای عمل کردن فارق شویم.

عاشوری با اشاره به اینکه هدف از تشکیل شوراهای اسلامی،در درجه اول قدرت و حاکمیت با اراده مردم است تصریح کرد: بحث پاسخگویی به مطالبات مردم در مرحله دوم می باشد و مردم انتظارات و خواسته هایی از نمایندگان خود دارند و شوراهای اسلامی شهر و روستا ، یک نهاد مردمی هستند که با اعضا و رای مستقیم مردم انتخاب می شوند .

وی اضافه کرد:هدف از برگزاری انتخابات تعامل با سایر نهادهای دولتی و اجرایی در جهت پر کردن خلاءمدیریتی است که در شهر یا روستا وجود دارد.

رئیس شورای شهر خمام خاطرنشان کرد:شهر خمام در دوره پنجم شورا کار خودرا با مدیریت شهری مهندس فکور اغاز کرد و جا دارد از مهندس پورهادی که در جهت عمران و ابادانی تلاش وافری داشتند قدردانی نمایم.
وی خمام را یکی از شهرهای قدیمی و بزرگ استان دانست که قدمت شهر بودن آن و تاسیس شهرداری د حدو ۷۰سال قبل برمیگردد و از نطر جمعیتی بین ۵۲شهر استان گیلان، رتبه ۱۱را داریم .

وی با اشاره به فرمایش کوچکی نژاد نماینده که بیان داشتند عملکرد شوراهای روستا نسبت به شهرها موفق تر بوده، بیان کرد:جمعیت شهری که دارای ۲۵هزار نفر است و هنوز بخش است و امکانات بسیار ابتدایی دارد چطور میتواند موفق باشد؟!چطور با منابع درامدی پایین شهرداری و وضعیت اقتصادی حاکم می توان پیشرفت کرد!؟
وی یاداورشد:در طول ماه ،حدود ۳۵۰میلیون تومان هزینه های جاری و حقوق کارکنان شهرداری است از چه منابعی باید این حقوقها تامین شود!؟وی گفت:
در بحث فرهنگی،اجتماعی و ورزشی سالنهای ما امکانات ورزشی ابتدایی دارند.
هنرمندان ما یک سالن ایده ال ندارند و این نشان از ضعفهایی است که هر دوره میشنویم که خمام ظرفیت شهرستان شدن را دارد.

رئیس شورای شهر خمام افزود: از نمایندگان انتظار داریم که این فقط وعده انتخاباتی نباشد چرا که این خواسته به حق مردم است.
وی در ادامه به مشکلات زیر بنایی شهر خمام اشاره کرد و گفت:شهر خمام در زمینه سیستم اب و فاضلاب و برق مشکل اساسی دارد خود مدیران هم زیر سوال میروند و نمی دانند که خمام هنوز بخش است و اعتبارات اندک جوابگوی شهر نیست.کمربندی ما مشکل دارد تا کی باید منتظر از دست دادن عزیزانمان باشیم .

عاشوری گفت:این امانت مردم به دوش ما سپرده شده واز مسولان استانی وشهرستانی مخصوصا نمایندگان محترم انتظار داریم در جذب اعتبارات عمرانی تلاش وافری کنند.

وی افزود: برای احداث یک پل یک میلیارد هزینه لازم است چور می توانیم با این وضعیت اقتصادی پروژه ها را به سرانجام برسانیم . اکثر پروژه های ما نیمه کاره مانده است.

عاشوری در ادامه به اقدامات صورت گرفته در سطح شهر اشاره کردو گفت:بحث پیاده رو سازی،احداث سرویس بهداشتی،پارکهای محلی کارهای کوچکی است که در سطح شهر انجام گرفته است.

وی در پایان با اشاره به اینکه مسایل حاشیه ای، آسیب شهری را به دنبال دارد و مسیر پیشرفت و توسعه شهر را مسدود میکند، گفت: وظیفه داریم با اتحاد و همدلی برای مردم خدمت کنیم.


گزارش زهرارگان

با کانال همای خبر همراه باشید

About عطیه نصرتی

Check Also

واکاوی نمایش ضعیف ملی پوشان والیبال در لیگ ملتها

مجید صبوحی کارشناسی فرهنگی ورزشی و مربی والیبال طی یادداشتی نوشت: در آستانه المپیک ریو …