چاپ مطلب چاپ مطلب

رئیس شورای شهر دیلمان: کارخانه سیمان مانع جذب گردشگر است/ منطقه گردشگری لاریخانی«میان دشته»جز حریم شهردیلمان است نه بخش/ اگردرصدی ازسودکارخانه سیمان به حساب شهردیلمان ریخته شودبسیاری از مشکلات شهرداری قابل حل است


اختصاصی همای گیلان،  رئیس شورای شهر دیلمان طی مصاحبه ای با خبرنگار همای گیلان گفت: دیلمان پتانسیل بالایی جهت جذب گردشگر دارد و به نظرم یکی از راه های درآمدزایی این بخش و همچنین شهرداری وجود گردشگر در این منطقه است .
حجت الله زلفی کارخانه سیمان را از جمله عوامل مانع توسعه ی گردشگری دانست و اضافه کرد : دیلمان از جمله مناطقی است که بدلیل ۴ فصل بودن و زیبایی های خدادای می تواند منبع درآمدی خوبی باشد . اما وجود کارخانه سیمان و تردد ماشین های سنگین باعث تخریب جاده شده لذا تعداد گردشگر در این منطقه نیز کاهش می یابد.
رئیس شورای شهر دیلمان افزود: شهرداری های کوچک عموما با مشکلات مالی مواجه هستند لذا گردشگری می تواند شهرداری دیلمان را از این وضعیت نجات دهد. امیدواریم مسئولین در زمینه وضعیت جاده تدبیری بیندیشند.
حجت الله زلفی در خصوص دیگر مشکلات شهر دیلمان گفت: به دلیل تازه احداث بودن شهرداری، کمبود اعتبارات یکی از مشکلات اصلی ماست تا جائیکه مقدار ارزش افزوده ما در هر دو ماه ۴ میلیون تومان است. برحسب همین مسایل حقوق کارمندان ۶ ماه و حقوق کارگران حدود ۵ ماه عقب افتاده است.
وی خاطرنشان کرد:فرسودگی ماشین آلات شهرداری یکی دیگرازمشکلات این شهرداری است بطوریکه۱۵ سال از عمر ماشین آتش نشانی این شهر و ۱۳ سال از عمر آمبولانس آن می گذرد . قراربودماشین اتش نشانی جدیدی به این بخش تعلق گیرد اما چون نماینده شهرستان هم برای سیاهکل و هم برای دیلمان درخواست ماشین اتش نشانی داده بود به شهر دیلمان ماشین تعلق نگرفت.
وی با اشاره به دیگر معضلات شهرداری گفت : خیلی از قسمت های شهر دارای آسفالت های نامنظم و برخی از کوچه ها خاکی هستند و چون مقدار قیر کمتری به ما می رسد نتوانستیم نسبت به آسفالت خیابانها اقدام نماییم.
رئیس شورای شهر دیلمان درخصوص این سوال که آیا« میان دشته» متعلق به شهر دیلمان است یا بخش دیلمان گفت: چون در حریم شهر است به ما مربوط می شود .
و ی درپاسخ به این سوال که چرا جایگاه زباله ای دراین منطقه نصب نمی کنید اذعان داشت:برای این منطقه جایگاه زباله ازسوی شهرداری نصب شده بود اما توسط برخی تخریب شد.
وی افزود: اگر اجازه بدهند که در این مکان ورود و خروج بگذاریم وعوارضی اخذشود هم رسیدگی بیشتر می شود و هم نظارت ؛ اما با این کار موافقت نمی کنند.
وی در خصوص ساخت سرویس بهداشتی و نمازخانه اظهارداشت: اگر منابع طبیعی به ما زمین بدهد در چندین مکان نمازخانه و سرویس بهداشتی می سازیم.
زلفی در پایان از مسئولین کشوری و استانی خواست که به بخش دیلمان توجه ویژه ای داشته باشندو از هر گونه کمکی به این بخش دریغ نکنند و همچنین برای رفع مشکلاتی که کارخانه سیمان برای این بخش ایجاد نموده خواستار تخصیص درصدی از سود کارخانه سیمان به آن گردید .

با کانال همای خبر همراه باشید

About عطیه نصرتی

Check Also

واکاوی نمایش ضعیف ملی پوشان والیبال در لیگ ملتها

مجید صبوحی کارشناسی فرهنگی ورزشی و مربی والیبال طی یادداشتی نوشت: در آستانه المپیک ریو …