چاپ مطلب چاپ مطلب

رئیس شورای شهر رشت خبر داد: انجام تبلیغات اهدای خون به طور ثابت بر روی اتوبوس درون شهری رشت

همای خبر/رئیس شورای اسلامی شهر رشت گفت: به منظور حمایت از فرهنگ والای اهدای خون، یک دستگاه اتوبوس شهری به طور ثابت برای انجام تبلیغات این اقدام خداپسندانه اختصاص داده شود.

محمد حسین واثق کارگرنیا امروز در دیدار با مدیر و اعضای موسسه ترویج اهدای خون و سلامت گیلان با تبریک میلاد با سعادت امام حسن عسکری(ع) اظهار کرد: امیدوارم همه ما با اعمال صالح و خدمت به خلق بتوانیم سربازان خوبی برای فرزند این امام بزرگوار، حضرت مهدی موعود (عج) باشیم.

وی با بیان اینکه فرهنگ اهدای خون یک اقدام خداپسندانه است افزود: اهدای خون نقش بزرگی در نجات جان انسان ها دارد و خدمت در این جایگاه عنایتی است که نصیب هر کسی نمی شود.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با تاکید به اینکه در کمتر جایی از دنیا، افرادی گوشه ای از جانشان را به صورت رایگان در اختیار دیگر همنوعان قرار می دهند بیان کرد: پیش از انقلاب افراد خون خود را در قبال دریافت پول می فروختند اما پس از انقلاب این اقدام تنها با هدف جلب رضایت خدا و نجات جان همنوعان انجام شد و این نشانه روحیه ایثار و نوعدوستی مردمان ایران اسلامی است.

کارگرنیا با اشاره به اینکه ملت بزرگ ایران طی چهار دهه از عمر پربرکت انقلاب، هر زمان که لازم بود ایثار و پایبندی شان را به رخ جهانیان کشاندند تصریح کرد: حضور پُر شور مردمان ایران اسلامی بالاخص مردم شریف رشت در عمل خداپسندانه اهدای خون یکی دیگر از مصادیق ایثار آنان است و امیدواریم مسوولان نیز نگاه ویژه تری برای رفع مشکلات این ملت بزرگ داشته باشند.

مجید عزیزی نائب رئیس شورای اسلامی شهر رشت نیز با بیان اینکه به واسطه بروز برخی از بیماریها و حوادث برای افراد همچون تصادفات به دریافت خون نیاز پیدا می کنند افزود: اهدای خون در فرهنگ و آداب و سنن مردمان این سرزمین پرافتخار نهادینه شده است و علمای دین در ترویج این فرهنگ نقش بسیار مهمی دارند.

وی با تاکید به اینکه بنده همواره خود را مکلف به انجام این فرهنگ خداپسندانه می دانم بیان کرد: پیشنهاد می کنم از ظرفیت مجموعه شهرداری رشت به منظور هرچه بیشتر نهادینه کردن این امر خداپسندانه و ترویج اهدا خون استفاده شود.

با کانال همای خبر همراه باشید.

http://homaygilanir

About مدیر خبر1

Check Also

مدیرعامل شرکت گاز گیلان: آموزش و فرهنگسازی در مدارس، آینده‌ای روشن را برای ما رقم خواهد زد

مدیرعامل شرکت گاز گیلان: آموزش و فرهنگسازی در مدارس، آینده‌ای روشن را برای ما رقم …