چاپ مطلب چاپ مطلب

 رئیس شورای شهر سیاهکل: شورای ششم و عملکردهای ماندگار برای سیاهکل/ از مردم برای مردم آمدیـم

رئیس شورای شهر سیاهکل:

شورای ششم و عملکردهای ماندگار برای سیاهکل/
از مردم برای مردم آمدیـم

🔹 افتتاح جاده کمربندی خیام تا پایان سال‌جاری ، خرید تجهیزات و اجرای چندین پروژه عمرانی و رفاهی برای سیاهکل

🔹اشتغال جوانان و عمران شهری بیشترین مراجعات مردمی به شهرداری سیاهکل/

🔹رفع آبگرفتگی و آسفالت مسکن مهر سیاهکل نیازمند توجه مسئولان استانی است


رئیس شورای شهر سیاهکل گفت: با همت شورا و شهرداری در
تلاشیم دوره ای ماندگار درمدیریت شهری را برای شهروندان فهیـم سیاهکل به یادگار بگذاریـم.

اختصاصی همای خبـر- ابراهیم‌نیای سیاهکلی اظهار داشت: یکپارچگی و تعامل میان شورا و شهرداری سیاهکل سبب تسریع امور عمرانی و خدماتی در سیاهکل است.

این مسئول شهری در بیان عملکردهای مهم شورای ششم و شهرداری سیاهکل گفت: بدلیل وجود کارخانه تولید سیمان در این منطقه، روزانه شاهد تردد تعداد زیادی کامیون سنگین از خیابان اصلی شهر سیاهکل هستیم که خارج از ظرفیت و برای شهر مخاطره آمیز است و ساخت کمربندی خیان معضل بزرگی را از شهر سیاهکل مرتفع میکند.

وی با ذکر اینکه شن ریزی و جدول گذاری در خیام غربی در حال اجراست و در خیام شرقی نیز در حال اجرا میباشد گفت: بهره برداری از کمربندی خیام در سیاهکل درنیمه سال ۱۴۰۳ آغاز میشود.

وی ضمن تقدیر و تشکر از اعضای محترم شورای تامین و معاونین محترم فرمانداری بابت حمایت از شورا و شهرداری سیاهکل و قدردانی از دکتر فتاح رئیس بنیاد مستضعفان و سردار حزنی و تشکر از نماینده مجلس بابت اعتبار پنج میلیارد تومانی برای آسفالت  ورودی شهر گفت: شهرداری سیاهکل تاکنون از منابع داخلی خود ۸ میلیارد تومان برای زیرسازی ، لوله گذاری و جدول‌ گذاری ورودی شهرهزینه کرده است.

ابراهیـم نیا اعتبار دولتی تخصیص یافته برای کمربندی خیام را ۸/۵ میلیارد تومان اعلام کرد که با حمایت نماینده این شهر در مجلس شورای اسلامی محقق شد. وی گفت: مابقی هزینه احداث این کمربندی از منابع داخلی شهرداری تامین شده است.

این مدیر شهری در توضیحاتی تکمیلی اظهار کرد : از ۳۰ میلیارد تومان اعتبار بنیاد مستضعفان تاکنون ۱۳ میلیارد به حساب شهرداری واریز شده که این مبلغ به حساب پیمانکار کمربندی خیام و پیمانکار پل کمربندی منتقل گردید.

تعمیر و خرید تجهیزات و ماشین آلات در شهرداری سیاهکل

وی توضیح داد: در بدو ورود شورای ششم، ماشین آلات شهرداری فرسوده و دچار مشکل بود و اکنون اکثر ماشین آلات تعمیر و به ناوگان موتوری اضافه شده است.
ابرهیم نیای سیاهکلی اعلام کرد: یک دستگاه ماشین زباله ، گریدر ،غلطک، بیل بهکو، سه دستگاه موتور سیکلت، یک دستگاه نیسان کمپرسی اضافه شدو یک دستگاه ماشین کمپرسی هم به زودی به تجهیزات موتوری شهرداری اضافه خواهد شد.

وی افزود: به دلیل کم کردن هزینه ها اکثر کارهای شهرداری بصورت امانی بوده است و این روند کارهای عمرانی همچنان ادامه خواهد داشت و از شهروندان عزیز خواهشمندیم با صبوری و متانت خود در پیشبرد اجرایی پروژه های عمرانی ما را یاری نمایید.

این مدیر شهری گفت در سال آینده خیابان‌های اصلی شهر نوسازی و آسفالت میشوند.
وی در بحث دیگر کارهای انجام شده در سیاهکل گفت: احداث پارک کودک و نصب ترامپولی و ایجاد زمین بازی و زمین فوتسال ، سرویس بهداشتی و فضای سبز از دیگر اجراهای شورای ششم و شهرداری سیاهکل است و علاوه بر آن ساخت و احیای پیاده‌ روهای شهر و جدول گذاری که هم اکنون در حال اجراست، ۵ هزارمتر لوله گذاری برای جمع آوری آبهای سطحی، و انجام جشنواره بزرگ بلوش که با حضور استاندار محترم و هنرمندان کشوری ، نماینده مجلس و ۸ هزار میهمان از بزرگترین جشنواره های استانی و از دیگر کارهای مدیریت شهری سیاهکل میباشد.

 

 معضل آب گرفتگی معبر و نبود آسفالت در مسکن مهر سیاهکل

رییس شورای شهر سیاهکل گفت:
از نماینده محترم و فرماندار شهرستان سیاهکل در حل مشکلات آبگرفتگی معبر و نبود آسفالت خواستار ورود به موضوع هستیم.

وی گفت: از آنجا که ساکنین مسکن مهر بارها به شورا و شهرداری مراجعه کرده و در این خصوص گله داشته اند و
عنایت به اینکه شورا و شهرداری سیاهکل آمادگی رفع آبگرفتگی و آسفالت معابر و حل مشکل شهروندان مسکن مهر را دارد، میتوانیم طی یک توافق نامه با اداره راه و شهر سازی، مشکل ساکنان منطقه را حل کنیم.

این مسئول شهری از اعضای محترم شورای شهر و شهردار سیاهکل، استاندار گیلان، نماینده سیاهکل و لاهیجان در مجلس شورای اسلامی، فرمانداری و تمامی مسئولانی که در پیشبرد امور مدیریت شهری سیاهکل دست اندرکار و همراه بوده اند تشکر کرد و گفت: تکریم ارباب رجوع و همت و تلاش بی وقفه شهردار سیاهکل از خصوصیات خوب مهندس لاهوتی است که لازم است به آن اشاره نماییم.

اصغر ابراهیم نیای سیاهکلی جمعیت شهر سیاهکل را بالغ بر ۲۰ هزارنفر اعلام کرد و در خصوص بودجه جاری این شهر نیز گفت: این رقم در سال اخیر با یک جهش چشمگیر از ۱۹میلیارد تومان به ۴۵میلیارد تومان مصوب گردید که بالای ۵۰ میلیارد تومان محقق گردید این عدد در سال جاری به ۷۵میلیارد مصوب شد با گذشت نیمی از سال طبق برنامه عقب افتادگی نداریم قصد بر این داریم در سال ۱۴۰۳ این عدد به بالای صد میلیارد برسانیم.

 

معضل اشتغال و معیشت پایدار ، عمران و زیباسازی و مشکلات مربوط به ساخت و ساز عمده ترین معضلات شهر سیاهکل

وی مشکلات عمده شهروندی و بیشترین مراجعات را مربوط به معیشت و اشتغال دانست و پس از این معضلات، آبگرفتگی ، آسفالت، زیباسازی و نارسایهای مربوط به ساخت و ساز را از مشکلات مهم شهر سیاهکل نام برد.

ابراهیم نیا سیاهکلی گفت:
در هفته دولت امسال به لطف خداوند و همت شهرداری و همراهی شورای شهر ، ده پروژه در سر فصل های متعدد عمرانی با اعتبار بالع بر۷۰ میلیارد و با حضور معاون محترم سیاسی استانداری گیلان مدیران کل مربوطه و جناب آقای فرماندار ونماینده محترم و مسئولین شهرستان و با همراهی مردم شریف منطقه بطور نمادین در پارک کودک افتتاح گردید.

ابراهیم نیای سیاهکلی در پایان با تاکید بر این جمله که ‘ مردمان بدون ما همان مردمانند و اما ، ما بدون این مردم هیچ هستیم ، گفت: با خواست مردم و برای خدمت به مردم آمده ایم تا باری از دوش این شهر و این مردم عزیز برداریم.
وی برای حسن ختام سخنان خود این بیت شعر را یادآور شد که:
اقوام این روزگار به اخلاق زنده‌انـد
قومی که گشت فاقد اخلاق مردنی است.

انتهای پیام/ همای خبـر

About نسرین عشقی

Check Also

با حضور شهردار لولمان؛ آیین رونمایی از سامانه نظارت مردمی دیده بان برگزار شد

با حضور شهردار لولمان؛ آیین رونمایی از سامانه نظارت مردمی دیده بان برگزار شد شهردار …