چاپ مطلب چاپ مطلب

رئیس شورای شهر شلمان : افق های جدید توسعه در شهر شلمـان / پارک ساحلی رودخانه شلمانرود، محور گردشگری جدید در شرق گیلان / احداث ۴پارک در دستور کار شهرداری قرار دارد بروکراسی های اداری، دست و پا گیر پروژه های عمرانی شهرها شده‌اند

رئیس شورای شهر شلمان :

 افق های جدید توسعه در شهر شلمـان /
پارک ساحلی رودخانه شلمانرود، محور گردشگری جدید در شرق گیلان /

احداث ۴پارک در دستور کار شهرداری قرار دارد

بروکراسی های اداری، دست و پا گیر پروژه های عمرانی شهرها شده‌اند/
پیشنهاد رئیس شورای شهر شلمان برای حل معضل پسماند

حسین احمدی نژاد، رئیس شورای شهر شلمان گفت: شهر شلمان به لحاظ قرارگیری در سه راهی منتهی به سه شهر رودسر، املش و لنگرود از موقعیت مکانی مهم برخوردار است و قابلیت توسعه و تبدیل شدن به یک مرکز اقامتی و گردشگری را دارد.

اختصاصی همای خبـر– رئیس شورای شهر شلمان در توضیح توسعه شهری شلمان گفت : فاز اول لایروبی و ساماندهی رودخانه شلمانرود به طول یک کیلومتر، در همین دوره شورای شهر شلمان به بهره برداری میرسد و ساحل این رودخانه از این پس بعنوان یک مرکز تفریحی و گردشگری، بستری مناسب برای سرمایه گذاری خواهد بود.

وی اعلام کرد: برنامه هایی بسیار پرتعدادتر از آنچه که در هفته دولت به بهره برداری رسید برای توسعه شهری، در دست مطالعه و اجرا داریم و پس از پایان این دوره همشهریان فهیم، مسئولان استانی و صاحبنظران شاهد خواهند بود که مجموعه مدیریت شهری شلمان چگونه یک پیکره نحیف و کم بضاعت را قوام بخشید و با اقدامات اجرایی، شهر شلمان در شرق گیلان را در مسیر توسعه قرار داد.

وی ضمن اعلام اینکه از حضور سرمایه گذاران در شهر شلمان که مستعد توسعه و ایجاد زیرساختهای اقامتی و تجاری بیشتر است استقبال میکنیـم از اقدامات مدیران شهری پیشین شلمان نیز تقدیر نمود.

بروکراسی اداری در احداث میدان ورودی شلمان! 

رئیس شورای شهر شلمان گفت: در بازدیدی که استاندار محترم و معاون وزیر کشور از شهر شلمان داشتند ، دستور ساخت یک میدان در ورودی لنگرود داده شد، اما عجیب است که علیرغم صدور دستور از نهادهای بالادست هنوز برای اقدام در این موضوع درگیر بروکراسی هستیم !

این مدیر شهری در بیان دیگر معضلات، به لزوم بازنگری طرح هادی بعنوان مهمترین مشکل شهروندان اشاره داشت و گفت: زمینهای خانواده ها عموما کاربری باغی دارد و در مراجعات خود خواهان این هستند که بتوانند در جوار محل زندگی خود، خانه ای برای فرزندشان بسازند.

وی گفت: با توجه به اینکه ساخت مسکن برای جوانان از رویکردهای مهم دولت آقای رئیسی قرار داده شده است، از مسئولان برای بازنگری در طرح هادی و اعطای کاربری مناسب برای زمینهای شهر شلمان نیز خواستار رسیدگی هستیم.

معضل پسماند شهرهای گیلان قابل حل است

حسین احمدی نژاد، رئیس شورای شهر شلمان اعلام کرد: معضل مدیریت پسماند، تامین سرانه نان و آب شرب قابل حل است ، اگر بتوان موج انبوه مسافران که تمامی تعطیلات به گیلان سفر میکنند را مدیریت کرد.

وی در توضیحات بیشتر گفت: بجز خطه شمال، دیگر شهرهای گردشگرپذیر معمولا به یک یا چند مکان گردشگری مشخص ورود میکنند که برای متولیان اگآن مراکز زیارتی یا تفریحی، آورده های اقتصادی دارد؛ در حالیکه گردشگرانی که به شمال کشور از جمله گیلان سفر میکنند، به دلیل گستردگی عرصه و تفرجگاهها به ارزان ترین شکل ممکن و پرتعداد از منابع گیلان استفاده کرده و حاصلی جز پسماند و شریک شدن در سهمیه ارزاق و آب شرب، نان، جاده و معبر برای گیلانیان ندارند.

احمدی نژاد گفت: پیشنهاد بنده برای این حل این معضل، ایجاد یک سازو کار برای مدیریت انبوه مسافران در ایام تعطیل با اخذ عوارض ورود به استان است تا بتوان از اعتبارات حاصله بصورت توزیع سرانه به شهرها، معضلاتی چون پسماند، تهیه نان،آب شرب، اقامتگاه، راه و غیره را رفع و رجوع نمود.

با هنر مدیریتی ناصررنجبر میتوان با بضاعت اندک ، گامهای مؤثر برداشت

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تقدیر از ناصر رنجبر، سرپرست شهرداری شلمان بعنوان یک مدیر توانمند و باتجربه گفت: با هنر مدیریتی ایشان میتوان با بضاعت اندک ، گامهای مؤثر برداشت.
وی اعلام کرد: برنامه ریزی مدیریت شهری شلمان برای زمستان پیشِ رو، اضافه شدن یک خودرو نیسان به شهرداری
و اقدام به خرید یک دستگاه لودر و تکمیل تجهیزات است.
وی گفت: برای توسعه شهر، برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت تعیین شده و در تلاشیم زیرساختها را برای فعالیت مدیران دوره های آتی شهر شلمان نیز هموار سازیم.

ارتقا بودجه امسال شهرداری از۶میلیارد به ۲۰میلیون تومان 

احمدی نژاد گفت: بودجه پنج و شش میلیاردی سالیان پیشین شهر شلمان اکنون به سطح ۲۰ میلیارد تومان ارتقاء یافته و در بخش عمرانی نیز پروژه ساخت چند پارک را دست اجرا داریم که شامل بقعه شاه علیا با کاربری سیاحتی زیارتی در شرق، پارک ۱/۳ هکتاری ابریشـم در حاشیه کانال گل‌سفید و احداث پارک ملت و دریاچه مصنوعی در بالامحله شلمان است و همچنین پارک ساحلی حاشیه شلمانرود در مرکز شهر که فاز اول آن هم اکنون در حال اجراست.

حسین احمدی نژاد گفت: بدیهی است اجرای این پروژه ها نیازمند تامین اعتبارات است و از استاندار محترم و مقامات ذیصلاح برای تخصیص اعتبارات ملی برای این مهم خواستار توجهات ویژه هستیـم.

انتهای پیام/ همای خبـر

About نسرین عشقی

Check Also

افتتاح نخستین طرح صنعتی گیلان در سال جهش تولید

افتتاح نخستین طرح صنعتی گیلان در سال جهش تولید گیلان یک قطب صنایع غذایی در …