چاپ مطلب چاپ مطلب

رئیس شورای شهر شلمان : علیرغم همه مشکلات اقتصادی، شورای شهر وشهرداری شلمان عملکردخوبی در پرداخت حقوق کارکنان وپروژه های عمرانی دارند

اختصاصی همای گیلان:وظایف تعریف شده شوراها در عرف بیشتر ازآنی هست که در قانون نوشته شده است. این مهم در شهرهای کوچک تر به مراتب مشهودتر است.

این در حالیست که اختیارات شوراها در کشور ما محدود می باشدوبه نظر می رسد بیشتر ، شورای شهرداری ها هستند تاشورای شهر . ازاین رونمی توان گفت شورایی که فنی تراست، محبوب تر است ؛ چرا که ذائقه مردم درسنجش یک مدیر ،مثل دوران کمی عقب تر نیست واگر راسخ تر صحبت کنیم، بهره بری فردی ،همچون ایجاد اشتغال ، دغدغه ای مهمتراز زمان گذشته است .انچه وظایف شوراها را مشکل تر کرده است ، عدم دسترسی مردم به مدیران ادارات می باشد. ولی شوراهابه دلیل نگرانی ازبقای خود، همواره در دسترس مردم قرار دارند . بااین توضیح کوتاه ،خبرنگار ما ،گفتگویی با” حسن درکشیده” رئیس شورای شهرشلمان به صورت پرسش وپاسخ انجام داده است که باهم می خوانیم:

س:لطفا ضمن معرفی خود ، ازمیزان بودجه ی تعریف شده برای شهرداری شلمان بگویید
ج: “حسن درکشیده “عضو و رئیس دوره پنجم شورای اسلامی شهر شلمان هستم. بودجه سالیانه شهرداری در سال۹۶تا ۹۸به ترتیب(۳۰۸۵۸)،(۴۴۷۷۴)،(۴۶۰۱۴)ودر سال ۹۹(۵۵۰۰۰)میلیون ریال می باشد.
س:ازمصوبات شورابگوییدوبفرماییدمهمترین اقدامات شماچه بوده است؟
ج: مصوبات زیادی در دوره پنجم شورای اسلامی شهر شلمان انجام گرفته است از جمله احداث پل ارتباطی از جاده مواصلاتی بسوی چمن مصنوعی ، دوم لایروبی رودخانه شلمانرود ،سوم گابیون بندی حاشیه رودخانه شلمانرود، چهارم اجرای روکش آسفالت و زیر سازی معابر، حدود پنجاه هزار متر مربع در سطح شهر شلمان وغیره..
س:لطفادرزمینه پرداخت حقوق کارکنان شهرداری توضیح دهید. آیا تاکنون موفق به پرداخت حقوق کارکنان شده اید؟
ج:علیرغم داشتن معوقات، این شورا و شهرداری موفق شد نسبت به سایر شهر ها حقوق و مطالبات کارگران و کارمندان را به موقع پرداخت نماید و پیگیری جدی نسبت به سایر مطالبات ادامه دارد.
س: جایگاه شورای شهردرکشورماچگونه است؟
ج: بنا به اصل شورا ها و اصول مندرج در قانون اساسی، شورا از مهمترین ارکان نظام جمهوری می باشد و بر اساس این اصل ،مردم در سرنوشت خود دخالت جدی و ملموسی دارند.
س: یکی ازمشکلات اساسی شهرداری در شهرهای کوچک ،درآمدزایی است پیشنهادشمابرای حل این مشکل چیست؟
ج: براساس مصوبات شورای شهر شلمان، ایجاد بازارچه های محلی و تقویت بنیان تولیدات کشاورزی از جمله کرم ابریشم ..برنج و چای و همچنین کمک و حمایت از صیادان محلی که هر ساله با رها سازی میلیونها بچه ماهی در رودخانه شلمانرود ، از آنها حمایت میشود و از طرف دیگر با دعوت از سرمایگذاران کشور برای سرمایه گذاری در این شهر و مصوباتی مبنی بر آماده سازی زمین های این شهر برای ساختن هتل ،متل ، مهمانسرا و اماکن گردشگری و توریستی
س: باتوجه به وضعیت بد اقتصادی کشور، میزان ساخت وساز در شهر شلمان چگونه است ؟ آیا این اقدام نسبت به سال گذشته تغییرکرده است؟
ج: با اندکی تفکر و تفحص ، به راحتی آشکار است که چهره شهر نسبت به گذشته تغییر کرده و ساخت و ساز های زیادی هم در حوزه مسکن و هم در مورد اماکن تجاری و اداری انجام گرفته است.
س: به عنوان رئیس شورای شهر شلمان، لطفابفرماییدچه پیشنهادی برای اصلاح قانون شوراهاداریدکه مصوبات آن باعت ارتقای جایگاه شورا خواهدشد؟
ج: انتظار میرود در راستای اصول شورا ها ، بنیان های ارزشی و قانونمداری و تقویت روحیه همکاری جمعی علی الخصوص با ادارات و نهاد های مربوطه ،شورا از قدرت بیشتری برخوردار باشد و از آنجا که شورا ، یک نهاد اجتماعی است و نظارت بر عملکرد حوزه ی اجرایی دارد .شایسته است از قدرت تاثیر گذاری بیشتری در این حوزه ها برخوردار باشد . فلذا بهتر است این اصول بازنگری شود.
س: حضرتعالی درمقطعی نسبت به عملکردشهردار ، انتقاداتی داشتید، عمده انتقادشمادرچه زمینه ای بود؟
ج: اولویت بندی در کار های اجرایی و دوم در حوزه فنی مهندسی و نظارت بر پروژه های فنی و خارج از این مسائل، با مودت و دوستی در کنار هم مشغول انجام وظائف هستیم.
س: آیاازعملکردشهردارراضی هستید؟
ج: با توجه به مشکلات شهر و کمبود بودجه های عمرانی و اداری از عملکرد ایشان راضی هستم.

با کانال همای خبر همراه باشید.http://@homaygilanir

About مدیر خبر1

Check Also

محمد درویش: هیچ آبی در سفره‌های آب زیرزمینی کشور باقی نمانده

محمد درویش: هیچ آبی در سفره‌های آب زیرزمینی کشور باقی نمانده   🔹محمد درویش، پژوهشگر …