چاپ مطلب چاپ مطلب

رئیس شورای شهر چاف و چمخاله :  فرش قرمز برای سرمایه گذاران در چاف و چخاله قطب گردشگری شرق گیلان و تنها بندر توریستی ودریایی گردشگری درشمال ایران

رئیس شورای شهر چاف و چمخاله :

 فرش قرمز برای سرمایه گذاران در چاف و چمخاله قطب گردشگری شرق گیلان و تنها بندر توریستی ودریایی گردشگری درشمال ایران

برای رفع بروکراسی اداری در چاف و چمخاله نیازمند نگاه ویژه مسئولان کشوری و استانی هستیم

مهران مهراب پور، رئیس شورای شهر چاف و چمخاله گفت: چاف و چمخاله یک قطب مهم گردشگری در شرق گیلان با زیرساختهای مناسب آماده سرمایه گذاریهای گوناگون در حوزه های توریستی و تجاری است.

اختصاصی همای خبـر- ‌مهراب پور با ذکر اینکه تنها بندر ویژه گردشگری شمال کشور در چاف و چمخاله دهه فجر امسال به بهره برداری میرسد گفت: کاربری اصلی بندرهای نوشهر و انزلی تجاری است و چاف و چمخاله اولویت اولیه کاربری خود را به جذابیتهای گردشگری اختصاص داده است .

رئیس شورای شهر چاف و چمخاله در بحث اقدامات عمرانی در حال اجرا در منطقه گفت: ساخت میدان بزرگ ساعت در منطقه تپه در شهر چاف چمخاله که در دهه فجر به بهره برداری میرسد، پروژه لایروبی و احیاسازی رودخانه به طول پنج کیلومتر، احداث بلوار چمخاله به سمت گالش‌کلام، تعریض معبر چاف به سمت تازه آباد ، احداث پیاده راه جاده سلامت و ایجاد تنها بندر مختص توریسم و گردشگری شمال کشور از مهمترین پروژه های دردست اقدام میباشد و چالش بزرگ ما در حال حاضر، توافق با منابع طبیعی استان در موضوع پیاده راه جاده تندرستی ۴۵متری در نوار ۱۷کیلومترساحلی میباشد

وی در بیان دیگر معضلات موجود گفت: در طرح هادی چاف و چمخاله از سال ۹۸ به بعد کارشناسی انجام نشده و ناگزیر به گرفتن مشاور شدیم که بصورت موضوعی و موضعی نقشه برداریها را انجام داده و به کارگروه رفع مغایرت های استانداری ارسال شود.

مهراب پور گفت: معضل بزرگ دبگر در این خطه مربوط به ساخت و سازهاست. وی توضیح داد: اراضی متعددی در این منطقه قابل ساخت و ساز نیست و این معضل هم اکنون توسط اداره راه و شهرسازی و دادگستری و منابع طبیعی به مرور در حال رفع تداخل است.

این مسئول شهری گفت: چاف و چمخاله یک مقصد گردشگری از تمامی استانهای کشور است اما متاسفانه تاکنون آنطور که لازم است از سوی دولت حمایت نشده است.

وی گفت: افتتاح بندر چمخاله با اعتباری ۴۰۰ میلیاردی در دهه فجر امسال به بهره برداری میرسد،
رئیس شورای شهر چاف و چمخاله خواستار حمایت دولت و ایجاد بسترهای سرمایه گذاری در منطقه شد و گفت: میخواهیم با حمایت دولت شرایطی شود، تا سرمایه گذاران با آرامش کامل وارد فضای سرمایه گذاری در منطقه شوند.

مهراب پور بودجه مدیریت شهری سال جاری چاف و چمخاله را ۴۵ میلیارد تومان اعلام کرد که نسبت به سال گذشته رشد بیش از صد درصد را نشان میدهد.

انتهای پیام / همای خبـر

About نسرین عشقی

Check Also

افتتاح نخستین طرح صنعتی گیلان در سال جهش تولید

افتتاح نخستین طرح صنعتی گیلان در سال جهش تولید گیلان یک قطب صنایع غذایی در …