چاپ مطلب چاپ مطلب

رئیس شورای مشورتی اصلاح طلبان گیلان: واقعا جای تعجب است آن کسی که می گفت ما در تحریم ها یک وعده غذای کمتر می خوریم امروز از نامناسب بودن رشد اقتصادی شکایت می کند

اختصاصی همای گیلان:رئیس شورای مشورتی اطلاح طلبان گیلان و عضو شورای عالی اصلاح طلبان گیلان در سیاهکل به سخنرانی  پرداخت.

رئیس شورای اصلاح طلبان گیلان  بین طرفداران دکتر روحانی در سیاهکل گفت: انقلاب اسلامی زمانی به وقوع پیوست که مردم از وضع موجود ناراضی بودند لذا خواستار تغییر اوضاع شدند.

رضا صالح جلالی افزود: هر نارضایتی منجر به تغییر انقلاب نمی شود اگر شرایط اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی عادی نباشد و مردم استقلال و آزادی خود را از دست بدهد انقلاب و دگرگونی صورت می گیرد.

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس ششم اظهار داشت: انقلاب اسلامی و تمام جنبش های قبل از انقلاب بخاطر بدست آوردن استقلال و آزادی ودوری از استبداد بود

وی در معنی استبداد تصریح کرد: استبداد به گونه ای است که یک فرد را خیلی بزرگ می کنند و مردم را خیلی کوچک می شمارند وقتی انسان حقیر شد تبدیل به خس وخاشاک  می شود. در نظام استبداد یک نفر تصمیم می گیرد و این بزرگترین ضعف ایران بود طی هزاران سال.

عضو شورای عالی اصلاح طلبان بیان داشت: خواسته مردم در انقلاب ۵۷ این بود که نظام بسته استبدادی نمی خواهیم و خواستار آزادی در کشور ایران هستیم.

صالح جلالی ادادمه داد: استقلال تنها به معنی این نیست که از حیث نظامی بگوییم کسی نمی تواند به ما چپ نگاه کند بلکه اگر اقتصاد ما به غارت رود استقلال خود را از دست داده ایم.

وی با اشاره به قدرت مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: مجلس ششم یکی از پر افتخارترین مجلس درهمه ادوار به حساب می آید در این مجلس آزادی بود اقتصاد کشور در این مجلس ۷ درصد رشد داشت که در دولت احمدی نژاد به منفی ۶ رسید در دولت اصلاحات به خودکفایی گندم رسیدیم در همین زمان  در زمینه صادرات نفت، فروش ما روزانه ۴۰۰ بشکه رسید با اینکه قیمت نفت بسیار پایین بود ما در دولت اصلاحات تورم در حوزه اقتصاد را به ۹ درصد رسانیدیم که این درصد فقط در سال ۴۹ اتفاق افتاد.

رئیس شورای مشورتی اصلاح طلبان گیلان یاد آور شد: وقتی ملتی ۶۰ هزار میلیارد جنس آشغال وارد کشور می کند استقلال این کشور در خطر است. در دولت احمدی نژاد به دلیل تحریم ها، قادر نبودیم حتی پول نفت خود را وارد ایران نماییم لذا جهت نگهداری به بانک های کشور چین پس انداز می کردیم و در عوض به جهت  نگهداری پول، از ما سود دریافت می کردند و وقتی در این دولت خواستار پول در بانک های چین شدیم آنها فقط فروش جنس بن جل را قبول کردند.

وی با بیان اینکه نفت در دولت اصلاحات ۹ گاهی ۱۱ دلار بود گفت: بر اساس آمار دولت اصلاحات توانست.۹۰۰ هزار شغل ایجاد کند.

وی با اشاره به اینکه یارانه باعث گرانی بسیاری از کالاها همچون افزایش قیمت بنزین از ۱۰۰ هزارتومن به ۷۰۰ هزار تومن شد اظهار داشت: در کشور سوئد وقتی از مردم نظرسنجی می کنند آیا حاظرید ماهی ۲۷۰۰ دلار به حسابتان واریز کنیم ۷۰ درصد مخالفت می کنند زیرا آنها می خواهند خلاق باشند به دنبال تولید و اشتغال بروند یارانه به نحوی ما را کوچک می کند و به همین دلیل است که دولتی ما را خس و خاشاک می نامد.

صالح جلالی ادامه داد: در دولت گذشته ۱۱ هزار میلیارد پول را به یک نفر فساد داده ایم در همان  دولت سازمان برنامه و بودجه را منحل کردیم به همین دلیل است ۷۰۰ میلیارد درآمد طی دولت گذشته مشخص نیست کجا هزینه شده است. چون  سازمانی نبود تا بررسی کند که این هزینه ها باید در کجا خرج شود،

وی با انتقاد از این جمله که آیت الهی در زمان تحریم گفت ما از تحریم نمی ترسیم و روی پای خود می مانیم و از سه وعده غذا دو وعده می خوریم اما همین آقا داد می زند وضعیت اقتصادی کشور و معیشتی مردم در دولت روحانی مناسب نیست.

صالح جلالی اذعان داشت: دولت احمدی نژاد ۵۰۰ میلیارد بدهی گذاشت با آن همه درآمد اما دولت روحانی رشد منفی اقتصادی را به مثبت ۵ درصد رساند و مجددا گندم را به خودکفایی برسانیم./باکانال همای خبر همراه شوید

About سردبیر ارشد

Check Also

واکاوی نمایش ضعیف ملی پوشان والیبال در لیگ ملتها

مجید صبوحی کارشناسی فرهنگی ورزشی و مربی والیبال طی یادداشتی نوشت: در آستانه المپیک ریو …