چاپ مطلب چاپ مطلب

رئیس شیلات آستانه‌اشرفیه خبر داد استحصال ۱۸۰کیلوگرم خاویار در آستانه اشرفیه

رئیس اداره شیلات آستانه‌اشرفیه از استحصال ۱۸۰کیلوگرم خاویار در این شهرستان خبر داد.

به گزارش همای گیلان حمیدرضا سلیمانی  با اشاره به اینکه بیش از ۱۸۲ کیلو خاویار به ارزش اقتصادی ۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از ابتدای پاییز امسال تاکنون در بخش بندر کیاشهر استحصال شده است، اظهار کرد: در این مدت یک هزار و ۲۳ کیلوگرم گوشت ماهیان خاویاری به ارزش ۳۰۰ میلیون ریال در صیدگاه‌های شیلاتی و تعاونی پره صیادی استحصال شده است .

وی، آستانه‌اشرفیه را به عنوان یکی از مناطق مهم تولید ماهیان زینتی در گیلان دانست و افزود: آستانه‌اشرفیه با تولید یک میلیون و ۸۰۰ هزار از انواع ماهیان زینتی نظیر انواع آنجل ، کوی ، چهل گیس، گوپی، دم شمشیری، گورامی، زبرا قرمز، انواع گلدفیش، اسکار، کوی کارپو و غیره هم اکنون ۶۰ درصد از ماهیان زینتی استان را تولید و به بازار عرضه می‌کند.

رئیس شیلات آستانه‌اشرفیه در ارتباط با صادرات این‌گونه از ماهیان گفت: ماهیان زینتی تولیدی این شهرستان به استان‌های آذربایجان، مازندران، مرکزی، قم، همدان و فارس صادر می‌شود.

سلیمانی، آستانه‌اشرفیه را با تولید ۱۵۰ تن ماهیان گرمابی با کشت توأم برنج و تولید ماهی جزو شهرستان‌های پیشرو در استان دانست و بیان کرد: تولید ۱۵۰ تن ماهی گرمابی در ۱۵ مزرعه در شهرستان صورت می‌گیرد.

وی افزود: میزان تولید ماهیان گرمابی صیدشده در آب‌بندهای شهرستان ۹۰تن می‌باشد که روانه بازار شده است.

رئیس شیلات آستانه‌اشرفیه، در ارتباط با تولید ماهیان سردابی افزود: هم‌اکنون سه مزرعه فعال با تولید ۲۵ تن ماهی درحال فعالیت هستند که امیدواریم با افزایش دو مزرعه دیگر این میزان به ۶۰ تن افزایش یابد.

سلیمانی میزان صید ماهیان استخوانی را در فصل پاییز ۲۱۵ تن بیان و عنوان کرد: در سه ماه فصل پاییز ۱۳۸تن مای سفید، ۷۱تن کفال و ۶تن از سایر گونه صید شده است.

وی با اشاره به تعداد ۱۱ تعاونی فعال در آستانه‌اشرفیه اظهار کرد: ۹۹۳ صیاد عضو ۱۱تعاونی پره شهرستان هستند که صید ماهیان استخوانی را در ۳۷ کیلومتری نوار ساحلی دریای خزر در بخش بندر کیاشهر برعهده دارند.

رئیس شیلات آستانه‌اشرفیه به آمادگی شیلات برای جذب سرمایه‌گذار در بخش ماهیان خاویاری و گرمابی اشاره و عنوان کرد: شیلات شهرستان این آمادگی را دارد تا با ارائه خدمات کارشناسی و تسهیلات بانکی زمینه را جهت توسعه فعالیت آبزی‌پروری در آستانه‌اشرفیه و بندرکیاشهر فراهم سازد./تسنیم

About

Check Also

۱۶ تفاهم نامه سرمایه گذاری و استقبال از بسته های سرمایه گذاری معاون توسعه اقتصادی و سرمایه گذاری منطقه آزاد انزلی از دستاوردهای ایران اکسپو ۱۴۰۳ خبر داد: ۱۶ تفاهم نامه سرمایه گذاری و استقبال هیأت های خارجی از بسته های سرمایه گذاری

۱۶ تفاهم نامه سرمایه گذاری و استقبال از بسته های سرمایه گذاری معاون توسعه اقتصادی …