چاپ مطلب چاپ مطلب

رئیس صنعت و معدن گیلان خبر داد ایجاد خانه فرش در تمام شهرستان‌های گیلان

خبرگزاری تسنیم: رئیس سازمان صنعت، معدن، تجارت گیلان، با تاکید بر اینکه خانه فرش در شهرستان‌های گیلان ایجاد می شود،گفت: این ظرفیت در گیلان وجود دارد که تعداد قالیباف گیلان به ۴برابر افزایش یابد.

  علی منتظری عصر امروز در نشست شهرداران استان در سالن اجتماعات استانداری گیلان با اشاره به اینکه فرش دستبافت هنر صنعتی است که فرهنگ و تمدن ایران را به دنیا می شناساند،اظهار کرد: ارزش افزوده در این هنر صنعت بیش از ۶۵ درصد است.

وی احیای صنعت نوغان و ابریشم در گیلان را مورد تاکید قرارداد و افزود:احیا این دو صنعت با توسعه صنعت فرش در گیلان محقق می شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان، با بیان اینکه بعد از نفت فرش دستبافت از مهم ترین کالاهای صادراتی است، گفت: فرش در گیلان تاریخچه ای عظیم دارد.

139211171940514072068033

منتظری با اشاره به وجود ۱۰هزار فرش بافت در گیلان افزود: ۷هزار نفر از این هنرمندان از خدمات بیمه تامین اجتماعی بهره می‌گیرند.

وی آموزش ضعیف فرش بافان را از نقاط ضعف استان عنوان کرد و اظهار کرد: مکانی برای احداث خانه فرش گیلان معرفی شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان، با تاکید بر اینکه خانه فرش در شهرستان های گیلان ایجاد می شود، افزود:این ظرفیت در گیلان وجود دارد که تعداد قالیباف گیلان به ۴برابر افزایش یابد.

رئیس سازمان صنعت، معدن ،تجارت گیلان،گفت: مواد اولیه و استعداد لازم به اندازه کافی در گیلان وجود دارد و توسعه هنر صنعت فرش گیلان با برنامه‌ریزی جهش بزرگی را در این صنعت رخ می دهد./تسنیم

About

Check Also

برپایی سیرک در کومله

برپایی سیرک در کومله با حضور دکتر مهدی پور شهردار، آقای عظیمی ریاست شورای شهر …