چاپ مطلب چاپ مطلب

رئیس مرکز آموزشی دولتی کشوردر جلسه توسعه شهرستان سیاهکل:باید تشکل ها واندیشه های توسعه گرا تقویت شوند/ انسجام ، ارتباط و همکاری مشترک، نکات مهم دربخش خصوصی

اختصاصی همای گیلان:جلسه توسعه شهرستان سیاهکل با حضور ابوذر ندیمی نماینده مردم لاهیجان وسیاهکل در مجلس، حیدری فرماندار سیاهکل، دکتر ملک اخلاق رئیس مرکز آموزشی دولتی کشور، خانم کاووسی معاون مدیریت و برنامه ریزی ، خانم آگاهی کارشناس برنامه و بودجه ، جمعی از مدیران شهرستان و تعدادی از شهروندان در فرمانداری سیاهکل برگزارشد.
حیدری فرماندار سیاهکل در این نشست گفت: ما تلاش کردیم تا افراد فعال را گرد هم آوریم تا بتوانیم نظرات و افکاری این افراد را جمع آوری کنیم.

DSCN4717
وی افزود : پس از جمع آوری نظرات سعی میکنیم شرایط را فراهم کنیم تا بر اساس سیستم با برنامه ریزی خواسته های آنان را جامع عمل بپوشانیم.
حیدری برگزاری این جلسات را تمرینی برای در کنار هم قرار دادن افکار و نظرات مختلف دانست و از جمع حاظر در این نشست خواست تا اگر برنامه و نظری دارند ارائه نمایند.
در ادامه حاظرین در جلسه به ارائه دیدگاه ها و نظرات خود پرداختند.
توسعه شهرستان در بخش کشاورزی ، صنعت و گردشگری / توجه به محیط زیست / استفاده از تفکرات و تجربه بازنشستگان / مکان یابس و ایجاد پروژه های سرمایه گزاری متناسب با اقلیم شهرستان / کم کردن بروکراسی اداری/ مشارکت مردم / سرمایه گذاری در امر توریست / ایجاد انگیزه در سرمایه گذاران / تبلیغ و معرفی شهرستان/ تهیه امکانات اولیه / اسکان و ایجاد رفاهیات برای گردشگران / ایجاد هتل/ پررنگ کردن شاخص های شهرستان و بها دادن به برند های شهرستان / حل مشکل پمپ بنزین ابراهیم نیا و بافت فرسوده شهر و توجه به امور فرهنگی از جمله دیدگاه های ارائه شده از سوی حاظرین بود.
ددر ادامه دکتر ملک اخلاق در این نشست گفت: کشور در حال حاظر در دوران رکود به سر می برد.
ملک اخلاق افزود: در ایران کشور با بودجه دولتی اداره می شود در حالیکه در علم اقتصاد ، کشور می بایست با بودجه اقتصادی اداره شود.
وی اضافه کرد: برای پیشرفت و توسعه ابتدا می بایست ، مدل و مبانی نظری را ایجاد و سپس به تعریف پروژه هایی که باید انجام شود بپردازیم.
رئیس مرکز آموزش مدیران گفت: اگر سیاهکل میخواهد میزبان بخش خصوصی باشد و پیشرفت وتوسعه را در خود ببیند باید در ابتدا به شناسایی بخش های خصوصی فعال از طریق بانک اطلاعاتی بخش خصوصی استان و کشور بپردازد.
وی اضافه کرد دومین کاری که باید انجام شود ساماندهی بخش های خصوصی که شناسایی شدند در زمینه و حیطه کاری این بخش های خصوصی می باشد.
ایشان انسجام ، ارتباط و همکاری مشترک را از نکته های مهم بخش خصوصی در دنیا دانست.
ملک اخلاق بیان داشت: بخش خصوصی برای حضور در یک منطقه نیاز به ارزش افزوده دارد و سیاهکل برای جذب سرمایه گذار و بخش خصوصی باید این ارزش افزوده را ایجاد نماید.
وی با اشاره به اینکه باید به خاطر بسپاریم که بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در یک شهر باید دعوت شود افزود: برای اینکه بتوان بخش خصوصی را ترغیب به سرمایه گذاری کرد باید شرایطی از جمله بخشودگی ، معافیت های مختلف ، همکاری و حمایت و ایجاد کانال های پشتیبانی را برای سرمایه گذار فراهم نماییم .
ملک اخلاق اظهار داشت: توجه به مردم و خصوصا نخبگا ن شهر بسیار اهمیت دارد و برگزاری جلسه با نخبگان شهرستان می تواند شرایط استفاده از علم و دانش و نظرات آن ها را فراهم کند.
دکتر ملک زاده همچنین بیان داشت: باید تشکل هایی که توسعه گرا هستند و اندیشه های توسعه داشته باشند را باید تقویت کرد و به طور مداوم نشست هایی را با این تشکل ها برگزار کرد زیرا این تشکل ها از میان مردم هستند و صدای مردم هستند.
در پایان خانم الماسی سرمایه گذار و سهامدار بیمارستان میلاد ، مالک هتل کاوه در مازندران ، مشاور دکتر ملک زاده ، برنده جایزه صلح و دوستی در جهان در زمان نلسون ماندلاو وسرمایه گذار در بخش گردشگری در شهرستان سیاهکل با تایید سخنان ندیمی مبنی بر اینکه باید از داشته ها صحبت کرد افزود: هر گردشگری که وارد شهرستان میشود شاید یک سرمایه گذار باشد
خانم الماسی ، داوود فرید فر را به عنوان مشاور عالی و نماینده تام الاختیار خود برای سرمایه گذاری در زمینه گردشگری در شهرستان سیاهکل معرفی نمود.
شایان ذکر است پس از ارائه نظرات برخی از حاظرین ، ابوذر ندیمی نماینده مردم در مجلس بعد از صحبت برخی به دلیل حضور در جلسه استانی با عذر خواهی از حاظرین، جلسه را ترک کرد که این موضوع با انتقاد شخصی که خود با تاخیر یک ساعته وارد جلسه شده بود مواجه گردید و در نهایت حیدری فرماندار سیاهکل را وادار به واکنش کرد و عنوان کرد: ندیمی جلسه ایی در استان داشت و امروز به اصرار و تقاضای ما در این جلسه حضور پیدا کردواز صبح در دوجلسه شهرستان حضور داشت.

DSCN4723 DSCN4713 DSCN4714 DSCN4715 DSCN4716  DSCN4718 DSCN4719 DSCN4720 DSCN4722

About سردبیر ارشد

Check Also

واکاوی نمایش ضعیف ملی پوشان والیبال در لیگ ملتها

مجید صبوحی کارشناسی فرهنگی ورزشی و مربی والیبال طی یادداشتی نوشت: در آستانه المپیک ریو …