چاپ مطلب چاپ مطلب

رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث استان گیلان: اورژانس بانوان گیلان به عنوان اورژانس منحصر به فرد و پیشرو در کشور شناخته شده است

رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث استان گیلان:
اورژانس بانوان گیلان به عنوان اورژانس منحصر به فرد و پیشرو در کشور شناخته شده است
رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث استان گیلان، گفت: اورژانس بانوان گیلان به عنوان اورژانس منحصر به فرد و پیشرو در کشور شناخته شده است.

به گزارش همای خبر، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان (وب‌دا)؛ دکتر جمشید محمدی – رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث استان گیلان، گفت: برای نخستین بار اورژانس بانوان در شهر رشت راه اندازی شد و همگام با چند استان کشور، جز معدود استان‌هایی است که نسبت به راه‌اندازی اورژانس بانوان اقدام و جهت ارائه خدمت به مصدومین، بیماران زن و دانش آموزان دختر و همچنین دانش آموزان، در محدوده پایگاه اورژانس بانوان به فعالیت بپردازد تا بخشی از جامعه که حساسیت بیشتری نسبت به حضور کارشناسان مرد بر بالینشان وجود دارد و به حرمت آن‌ها، تیم اورژانس بانوان جهت خدمت‌رسانی در محل حادثه و یا منزل با هر شرایطی، حضور پیدا کنند.

رئیس مرکز اورژانس گیلان ادامه داد: یکی از دلایلی که اورژانس بانوان گیلان به عنوان پایگاه منحصر به فرد در اجلاس سراسری روسای اورژانس کشور شناخته شد به کارگیری راننده خانم برای آمبولانس بوده است که این امر فقط در استان گیلان رخ داده و هر استانی که موفق به راه اندازی اورژانس بانوان شده است از راننده زن استفاده نکرده است، بلکه رانندگان آن‌ها مرد می‌باشند.

دکتر محمد افزود: استان گیلان برای نخستین بار به صورت پیشرو در کشور، نسبت به بکارگیری خانم‌ها جهت رانندگی آمبولانس اقدام نموده که به عنوان طرح پایلوت برای سایر استان‌ها شناخته شده، بلکه استان‌ها از این طرح الگو گرفته و با به کارگیری بانوان، تحت عنوان راننده آمبولانس، اقدام نمایند.

وی تاکید کرد: علاوه بر این، از ابتکارات استان گیلان اینکه، همزمان با به کارگیری راننده زن، از دو کارشناس خبره فوریت‌های پزشکی با تحصیلات پرستاری هوشبری و نیز کارشناس رشته مامایی به طور همزمان در تیم عملیاتی اورژانس بانوان حضور داشته و این می‌تواند خدمات بیشتر و با کیفیت‌تر، نسبت به بیماران خانم در رابطه با بیماری‌های زنان و زایمان ارائه دهند که این نیز مورد توجه سازمان اورژانس کشور قرار گرفته است.

دکتر محمدی در ادامه گفت: امیدواریم با بکارگیری تمام ظرفیت‌ها و با جذب بانوان بیشتر، نسبت به توسعه اورژانس بانوان در رشت و همچنین شهرهای بزرگ استان گیلان در آینده اقدام نماییم تا بخشی از مشکلات مراجعینی که تمایل دارند از خدمات پرسنل زن استفاده نمایند برطرف شود. آنچه که مهم است اینکه تمامی خدمات اورژانس ۱۱۵ رایگان است و در رابطه با اقدامات انجام گرفته و تجهیزات به کار گرفته شده هیچگونه هزینه‌ای دریافت نمی‌شود.

رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث استان گیلان، تصریح کرد: ساعت کاری اورژانس بانوان همه روزه از ۸ صبح تا ۸ شب می‌باشد و اورژانس هم اکنون با ۸۶ پایگاه فعال شهری، جاده‌ای، موتور آمبولانس، اورژانس هوایی با یک فروند بالگرد، در استان گیلان نسبت به هموطنان عزیز ارائه خدمت می‌پردازد، اورژانس گیلان به طور متوسط و میانگین ماهانه ۱۰ هزار ماموریت امدادی انجام می‌دهد و حدود ۲۰ هزار تماس تلفنی برقرار می‌شود که از خدمات مشاوره‌ای کارشناسان فوریت‌های پزشکی و پزشک مستقر، بهره‌مند خواهند شد.

وی در پایان افزود: امیدوارم مردم عزیز، همیشه با رعایت نکات بهداشتی سلامت و تندرست باشند و هیچگاه نیاز به خدمات اورژانس و درمانی نداشته، اما بر حسب وظیفه ما مکلفیم، از امکانات و آمادگی لازم برخوردار باشیم

About مدیر خبر1

Check Also

حضور منطقه آزاد انزلی در ایران اکسپو

حضور منطقه آزاد انزلی در ایران اکسپو   ششمین دوره نمایشگاه توانمندی‌های صادرتی ایران (ایران …