چاپ مطلب چاپ مطلب

رئیس مرکز تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی گیلان: زایمان طبیعی ارجح از سزارین است

همای گیلان:فریبرز منصور قناعی عصر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به عضویت انجمن کبد و گوارش ایران در انجمن جهانی گوارش اظهار کرد: انجمن جهانی گوارش به دلیل اهمیت میکروب‌های روده‌ای امسال را «میکروب‌های روده‌ای و نقش آنها در سلامت و بیماری» نامگذاری کرده است.
13911130000631_PhotoA
وی دستگاه گوارش انسان در دوران جنینی را استریل عنوان کرد و افزود: یکی از اختلاف‌های زایمان سزارین با طبیعی به دلیل موضوع مذکور است.

منصور قناعی با بیان اینکه زایمان از طریق سزارین فلورای طبیعی در مسیر تولد را به کودک منتقل نمی‌کند، تصریح کرد: زایمان طبیعی ارجح از سزارین است.

رئیس مرکز تحقیقات و بیماری‌های گوارشی دانشگاه علوم پزشکی گیلان به استقرار میکروب‌های طبیعی از طریق زایمان طبیعی در روده انسان اشاره کرد و گفت: میکروب‌ها در زایمان طبیعی زندگی مسالمت‌آمیزی را با بدن انسان آغاز می‌کنند.

وی ایجاد بسیاری از بیماری‌های مزمن را اختلاف در میکروب‌های روده‌ای دانست و بیان کرد: بیماری‌های «کلیت زخمی شونده» و «کروم» از بیماری‌های مهم روده هستند و هنوز درمان قطعی برای این دو بیماری نداریم و با داروها کنترل می‌شوند.

منصور قناعی اختلال در میکروب‌های طبیعی را سبب ایجاد بیماری در انسان خواند و یادآور شد: ۱۰۰ تریلیون میکروب در حالت عادی در روده هر انسان بالغ وجود دارد و بیش از یک‌هزار گونه باکتری را شامل می‌شود.

رئیس مرکز تحقیقات و بیماری‌های گوارشی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه میکروب‌های داخل روده هر فرد اختصاصی است، خاطرنشان کرد: تعداد ۱۵۰ تا ۱۷۰ گونه از میکروب‌های داخل روده در انسان‌ها مشترک است.

وی میکروب‌های داخل روده را مانند اثر انگشت برای هر فرد اختصاصی دانست و اظهار کرد: میکروب‌های روده‌ای مانند شناسنامه و کد ملی برای هر انسان است.

منصور قناعی نسبت میکروب‌ها در انسان را مهم عنوان کرد و افزود: اگر نسبت میکروب‌ها به‌هم بریزد برای انسان مشکل ایجاد می‌شود.

رئیس مرکز تحقیقات و بیماری‌های گوارشی دانشگاه علوم پزشکی گیلان به ایجاد مشکل در مصرف آنتی‌بیوتیک‌های بی‌رویه به‌ویژه در دوران خردسالی اشاره کرد و گفت: بیماری‌های قلبی و عروقی با بیماری‌های روده‌ای مربوط هستند.

وی با تاکید براینکه میکروب‌ها را باید عضوی از بدن بدانیم، تصریح کرد: میکروب‌های طبیعی در بدن انسان وجود دارد اما بیشترین میکروب‌های طبیعی در روده است./فارس

About

Check Also

” اعلام برنامه های دهه کرامت در گیلان

” اعلام برنامه های دهه کرامت در گیلان مسئول کانون جوانان رضوی گیلان اذعان کرد: …