چاپ مطلب چاپ مطلب

رئیس پلیس فتای گیلان: کلاهبردار اینترنتی در دام پلیس فتا افتاد

همای گیلان: رئیس پلیس فتای گیلان از دستگیری یک کلاهبردار اینترنتی در قالب دامپزشک قلابی در این استان خبر داد.

خبرگزاری فارس: کلاهبردار اینترنتی در دام پلیس فتا افتاد

 ایرج محمدخانی بعد از ظهر امروز در نشست انتظامی استان چگونگی دستگیری دامپزشک قلابی در فضای مجازی را تشریح کرد.

وی اظهار کرد: چندین فقره پرونده از دادسرای عمومی و انقلاب رشت به دادخواهی تعدادی از شهروندان مبنی بر اینکه فردی با درج آگهی فروش پرندگان و دیگر حیوانات خانگی و معرفی خود به عنوان دامپزشک در شبکه‌های اجتماعی موبایلی از آنها کلاهبرداری کرده‌است، موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

رئیس پلیس فتای گیلان کلاهبردار اینترنتی مذکور را مردی ۲۶ ساله اهل رشت عنوان کرد و گفت: کارآگاهان پلیس فتا موفق شدند کلاهبردار شبکه‌های اجتماعی موبایلی را شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی وی را در مخفیگاهش دستگیر کنند.

وی با بیان اینکه متهم برای سیر مراحل قانونی به دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان رشت معرفی شد، ادامه داد: متهم از این طریق روانه زندان شد.

محمدخانی با اشاره به اینکه متهم به صراحت به بزه انتسابی خود اعتراف کرد، گفت: متهم خود را به عنوان دامپزشک معرفی و اقدام به درج آگهی فروش پرندگان و حیوانات خانگی دیگر با قیمت مناسب در شبکه‌های اجتماعی موبایلی می‌کرد.

وی اضافه کرد: متهم از طریق مذکور توانست اعتماد کاربران را جلب کرده و با فریب ۱۲ نفر از آنها حدود ۲۷۰ میلیون ریال کلاهبرداری کند که پرونده برای شناسایی دیگر مالباختگان در پلیس فتا مفتوح و درحال رسیدگی است.

رئیس پلیس فتای گیلان یادآور شد: اگر شهروندی توسط کلاهبردار مذکور مورد سوءاستفاده و کلاهبرداری قرار گرفته‌باشد می‌تواند با مراجعه به پلیس فتای فرماندهی انتظامی گیلان موضوع شکایت خود را پیگیری کند./ فارس

 

About سردبیر

Check Also

“رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان خبر داد: مرخصی ۸۵ بیمار سانحه بیمارستان قائم با حال عمومی خوب؛ روند رو به بهبودی همه نوزادان حادثه

“رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان خبر داد: مرخصی ۸۵ بیمار سانحه بیمارستان قائم با حال …