چاپ مطلب چاپ مطلب

رئیس پلیس گیلان خبر داد دستگیری ۵ مدیر سایت اینترنتی فروش داروهای تقلبی در گیلان

همای گیلان:ابراهیم قائدرحمتی عصر امروز در نشست انتظامی استان با اشاره به شناسایی وبگاه‌های مذکور اظهار کرد: کارشناسان پلیس فتای گیلان در راستای اجرای طرح بین‌المللی «پانجی آ ۷» که به طور همزمان در ۱۱۱ کشور جهان انجام شد، توانستند ۴۰۲ وبگاه اینترنتی فروش داروهای غیر مجاز را شناسایی و برخوردهای قانونی را با آنها انجام دهند.13930320000896_PhotoA

وی با اشاره به اینکه بسیاری از گردانندگان اصلی وب‌سایت‌های اینترنتی شناسایی شده در استان‌های دیگر سکونت دارند، گفت: تمهیدات لازم برای دستگیری آنها با همکاری فرماندهی انتظامی استان‌های مربوطه صورت گرفته است.

رئیس پلیس گیلان با بیان اینکه اجرای این طرح بین‌المللی یک ماه به طول انجامیده است، خاطرنشان کرد: کارآگاهان سایبری پلیس فتای گیلان با بهره گرفتن از توان فنی و مهندسی خود موفق شدند ۵ نفر از مدیران هشت سایت اینترنتی فروش داروهای غیر مجاز و تقلبی در استان را دستگیر کنند.

وی با بیان اینکه ۳۳۴ قلم انواع دارو و مکمل‌های غیر مجاز و تقلبی به ارزش ۲۰۰ میلیون ریال کشف و ضبط شد، گفت: متهمان دستگیر شده با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند.

قائدرحمتی، عرضه داروهای تقلبی و غیر مجاز از طریق فضای مجازی را یکی از دغدغه‌های بزرگ جامعه جهانی عنوان کرد و ادامه داد: این گونه اعمال، بهداشت و سلامت جامعه را به مخاطره می‌اندازد.

وی از شهروندان خواست تا به هیچ عنوان اقدام به خرید داروهایی که از طریق سایت‌های اینترنتی تبلیغ و عرضه می‌شوند، نکنند.

فرمانده انتظامی گیلان، خاطرنشان کرد: شهروندان در صورت مشاهده چنین مواردی مراتب را سریعاً به پلیس فتا اطلاع دهند تا با عوامل سودجو و فرصت‌طلبی که برای کسب منافع مادی خود بهداشت و سلامت جامعه را به خطر می‌اندازند برخورد قانونی کنند.

وی همکاری مردم با پلیس در موارد مذکور را موجب جلوگیری از ادامه فعالیت مجرمانه آنها ذکر کرد.

/فارس

About

Check Also

وضعیت نان و نانوایی ها در چابکسر مطلوب است

وضعیت نان و نانوایی ها در چابکسر مطلوب است   به گزارش همای خبر و …