چاپ مطلب چاپ مطلب

رئیس کل بنیاد پیشکسوتان دفاع و مدافعین حرم و امنیت کشور اتهام موازی کاری به بنیاد پیشکسوتان دفاع مقدس و مدافعین حرم و امنیت کشور نادرست است

همای گیلان:رئیس کل بنیاد پیشکسوتان دفاع و مدافعین حرم و امنیت کشور: موازی کاری با بنیاد شهید و امور ایثارکران و یا بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس ، اتهامی نادرست به بنیاد پیشکسوتان دفاع مقدس و مدافعین حرم و امنیت کشور است.

به گزارش بولتن نیوز، دکتر محمدعلی حمیدی نصر رئیس کل بنیاد پیشکسوتان دفاع و مدافعین حرم و امنیت کشور در پیامی در رابطه با اتهام موازی کاری به بنیاد پیشکسوتان دفاع مقدس و مدافعین حرم و امنیت کشور نوشت:

اخیرا بعضی نهادها و افراد نسبت به فعالیت بنیاد پیشکسوتان دفاع مقدس و مدافعین حرم و امنیت کشور اعتراض کرده و فعالیت این نهاد را موازی کاری با بنیاد شهید و امور ایثارگران و یا بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس عنوان نموده اند. اما حقیقت ماجرا چیز دیگری است و اساسا این بنیاد وظیفه ای جدا از آن چه بنیاد شهید و یا امور ایثارگران و یا بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس برعهده دارد، انجام می دهد. در واقع بنیاد پیشکسوتان دفاع مقدس و مدافعین حرم و امنیت بیشتر به رزمندگان , جانبازان , ٱزادکان , جهادگران سنگر ساز بی سنگر , بسیجیان جان برکف و خانواده های معزز شاهد و انصارالمجاهدین در دوران دفاع مقدس و مدافعین حرم و امنیت حضور داشته و یا درصد جانبازی آن ها کمتر از ۲۵ درصد و یا هیچ گونه درصد جانبازی نمی باشند و هم چنین مفقود نمودند مدرک حضور در جبهه و یا مدرک بالینی می باشند و یا شامل خدمات بنیاد شهید و امور ایثارگران یا بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس نمی شوند، خدمت رسانی در همه امور می نماید.
از آن گذشته اگر کسی با بنیاد شهید و امور ایثارگران یا بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس سر و کار داشته باشد، متوجه خواهد شد که این نهاد حتی به مشمولین خود نیز به خوبی نمی توانند رسیدگی کنند و اگر نهادها و گروه هایی با هماهنگی و بدون موازی کاری به فعالیت بپردازند و نسبت به خانواده های ایثارگران احساس مسئولیت کنند، قطعا بار بزرگی از دوش بنیاد شهید و امور ایثارگران یا بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس برخواهند داشت. آن چه که بنیاد پیشکسوتان دفاع مقدس و مدافعین حرم و امنیت نیز امروز در حال انجام آن می باشد، خارج از این محدوده نیست.
جدا از موارد مطروحه اگر بنا باشد که به اسم مبارزه با موازی کاری، هر نهادی را که تصور می کنیم حوزه فعالیتش مشابه سازمان و اداره و گروهی دیگر است را بکوبیم، اینگونه دیگر سنگ روی سنگ بند نمی شود. چه بسیار نهادهایی که در ظاهر یک وظیفه دارند اما هنگامی که شرح وظایفشان را نگاه می کنیم، متوجه تفاوت حوزه عملکردی آن ها می شویم.
در این فقره نیز همین طور است و بیش از آن که خود موازی کاری اتفاق افتاده باشد، یک ظن نادرست شکل گرفته است. اگر بنا باشد به علت تشابه اسم و جنس کار بگوییم این کارها موازی کاری است، پس باید درمقابل فعالیت جهادی هیئت و گروه های مردمی که حامی خانواده های ایثارگران هستند، تابلوی فعالیت ممنوع قرار داد زیرا با وظایف یک نهاد دولتی شباهت دارد. اتفاقا اگر نهادها، گروه ها و بنیادی مانند بنیاد پیشکسوتان دفاع مقدس و مدافعین حرم و امنیت باشند که سازمانی همچون بنیاد شهید و امور ایثارگران یا بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس را یاری کنند و بخشی از باری را که دارند و بر روی زمین مانده را بلند کنند، منفعت بسیاری نیز خواهد داشت.

از سویی بنیاد پیشکسوتان دفاع مقدس و مدافعین حرم و امنیت تنها جایی نیست که در این حوزه فعالیت می کند و سازمان ها و بنیادهایی هستند که در این زمینه مشغول کار می باشند و اتفاقا همچون این بنیاد، در کنار بنیاد شهید و امور ایثارگران یا بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس قرار دارند و به حوزه اختیارات ایشان ورود نمی کنند و اگر هم چنین اتفاقی رخ بدهد، قطعا در یک راستا با این سازمان و کاملا هماهنگ صورت خواهد گرفت.

بنیاد پیشکسوتان دفاع مقدس و مدافعین حرم کل کشور براساس گفتارامام خمینی(ره) نگذاریدپیشکسوتان شهادت و خون درپیچ وخم زندگی روزمره خودبه فراموشی سپرده شوند. و منویات رهبر معظم حضرت آیت الله العظم امام خامنه ای «رواحنا فدا٫» «خدمت به پیشکسوتان دفاع مقدس و مدافعین حرم و امنیت» از والاترین مظاهر عبادت است:
«من سعی فی حاجه أخیهِ المـؤمن فکأنّما عبد الله تسعه آلاف سنه صائماً نهاره، قائماً لیله»؛(بحارالانوار، ج ۷۱، ص ۳۱۵، ح ۷۲) هر فردی که در برآوردن نیاز برادر مؤمنش تلاش کند، گویا نُه هزار سال خداوند را عبادت کرده، در حالی که روزها را روزه دار و شب ها را شب زنده دار بوده است را یک خلاء احساس می‌شد و در واقع چهار دهه نسبت به این مساله غفلت صورت گرفته که با همفکری هم رزم و همسنگر همانند دوران جنگ تحمیلی و هم چنین عدم وابستگی به هیچ احزاب یا جناح سیاسی و بدون تعصب قوم گرایی برای خدمات رسانی، رفع مشکلات و معضلات معیشتی، مسکن، بهداشت ودرمان و غیره… در قالب ۵۱ سیاست اجرایی، ۲۶ راهبرد و ۱۴ هدف فعالیت مینماید در حقیقت پیشکسوتان دفاع مقدس و مدافعین حرم و امنیت شناسنامه انقلاب اسلامی هستند و این انقلاب دستاورد مجاهد آنان است و رسیدگی به امور پیشکسوتان دفاع مقدس و مدافعین حرم و امنیت و به ویژه امور خانواده معزز انها باید در رأس مسائل مهم مسئولان در همه رده ها باشد.

ضرورت و اهمیت خدمت به پیشکسوتان دفاع مقدس و مدافعین حرم و امنیت یکی از محور های اساسی اهمیت و ضرورت خدمت به این عزیزان نوع تعامل میان دولتمردان و بنیاد پیشکسوتان است. خدمت رسانی مسئولان و کارگزاران به پیشکسوتان دفاع مقدس و مدافعین حرم و امنیت، و در مقابل، حمایت های همه جانبه از این عزیزان از سیاست های بنیاد پیشکسوتان تبلور حقیقی این تعامل است. نکته مهم و دقیقی که از آثار و اندیشه ها و دغدغه های امام و مقام معظم رهبری استنباط می گردد این است که رزمندگان,جانبازان ، آزادگان ، جهادگران سنگر بی سنگر ، بسیجیان جان برکف و خانواده معزز شاهد و انصار المجاهدین تا موقعی در فرایند تثبیت و استمرار نظام جمهوری اسلامی و استحکام بنیان های آن قرار می گیرند و از پشتیبانی مسئولان و کارگزاران و سیاست های کلی نظام دریغ نمی ورزند که خدمات دولتمردان را عملاً در همه سطوح مشاهده نمایند؛ در غیر این صورت، گسست مسئولان و ملت پدید می آید و به مرور زمان، مطالبات به عنوان اهرمی قوی نقطه مقابل سیاست های دولت قرار می گیرد و بنیاد پیشکسوتان این آغاز را حفظ پایگاه ملی برای حفظ نظام اسلامی، فقط با خدمت رسانی امکان پذیر است.
در شرایط کنونی کشور ما، علاوه بر وجود دلایل عقلی و نقلی همیشگی بر ضرورت خدمت و ‏ خدمت رسانی، این موضوع ابعاد و آثار دیگری یافته است. خدمت رسانی یک فریضه الهی در زندگی اجتماعی جامعه هدف است و همیشه مصداق احسان و انفاق و یاری و نصرت و امداد و حمایت از مؤمن و مظلوم و قضای حوایج مؤمنان می باشد.
تلقّی درست از انواع و ابعاد خدمت و تشخیص اولویت های آن در صحنه فعالیت های دینی، از مهم ترین وظایف مبلغان گرامی و همه کسانی است که کمر به خدمت امت اسلامی بسته ‏اند و به امور مسلمانان اهتمام می‏ ورزند.
خدمت ‏به مسلمانان و انسان ها را در دو بخش مهم می‏ توان ساماندهی کرد:
۱. تأمین نیازمندی ها؛
۲. مقابله با آفات و خطرات.
زندگی اجتماعی جامعه هدف اصولاً چیزی جز ارائه خدمات متقابل بین گروه های متفاوت جامعه نیست. هر چه ارتباط بین انسانها بیشتر و گسترده ‏تر و نزدیک تر شود، زمینه خدمات بهتر و بیشتری پدید می ‏آید که صداقت و دقت و نظم بهتر و افزون‏تری را ایجاب می کند. و تأمین هرکدام از نیازهای واقعی و فطری انسان ها ‏خدمت است.
اصولاً انسان ها نسبت ‏به نیازها و مشکلات دیگران سه حالت دارند:
۱. دلسوزی و احساس مسئولیت؛
۲. بی تفاوتی و غفلت؛
۳. خوشحالی و مسرت.
در تفکر دینی ما، هرکس در جامعه خدمات بهتر و بیش تری ارائه دهد، ارزشمندتر است
«یحق علی المسلمین الاجتهاد فی التواصل والتعاون علی التعاطف والمؤاساه لأهل الحاجه وتعاطف بعضهم علی بعض»؛ ( الکافی، ج ۲، ص ۱۷۵، ح ۴) مسلمانان موظفند در راه پیوستگی و کمک نسبت به نیازمندان، کوشا و جدّی باشند؛ از عواطف اخلاقی و کمک های مالی مضایقه نکنند؛ به هنگام گرفتاری و نیاز، یار و یاور هم با تعهد و مسئولیت ایمانی باشند
ما هرچه خدمت بکنیم به این پیشکسوتان دفاع مقدس و مدافعین حرم و امنیت، کم خدمت کرده ایم، برای این که این بنیاد پیشکسوتان بود که همه این گرفتاری ها به دست او رفع شد… ما باید خدمتگزار باشیم، واقعاً خدمتگزار باشیم و هرچه خدمت بکنیم، باز کم است… این مدیران بنیاد پیشکسوتان بندگان خدا هستند، این ها کسانی هستند که برای خدا دارند خدمت می کنند به این کشور، و شکر این است که ما به جامعه پیشکسوتان دفاع مقدس و مدافعین حرم و امنیت خدمت بکنیم، هر کس در هر مقامی که هست خدمت بکند و اگر عشق و سوز به مردم، که نمودار محبت به پروردگار است، بر روح آدمی حاکم گردد و با ایمان و اعتقاد به خداوند درآمیزد، انسانی خدمتگزار و پرتلاش می سازد که هیچ گاه از خدمت به دیگران غفلت نمی ورزد که به فرموده رسول خدا(ص)، مسلمانی غیر از خدمت به برادران مسلم و اهتمام در رفع مشکلات آنان نیست:
«من أصبح لا یهتم باُمور المسلمین فلیس بمسلم».( بحارالانوار، ج ۷۱، ص ۳۳۷، ح ۱۱۶)
با همه ارزش، ثواب، و برکاتی که در خیررسانی و خدمت به پیشکسوتان دفاع مقدس و مدافعین حرم و امنیت است، همه کس موفق به آن نمی شود. شوق خدمت و نیکی به دیگران، از روحی زلال و وارسته حکایت دارد. آنان که در بندِ «خویش» و وابسته به «تمنّیات نفسانی»اند، توفیق نمی‏یابند که خود را وقف جامعه و خدمت به محرومان کنند. از خدا باید خواست تا دست ما را در گره‏ گشایی از مشکلات مردم باز کند و آن چه را که در روایات به عنوان «قضای حاجت مؤمن» مطرح شده است، برای ما فراهم آورد
– علم و عدالت
– تواضع و احترام به پیشکسوتان دفاع مقدس و مدافعین حرم و امنیت

– پرهیز از منت گذاری
– انتظار تمجید و پاداش نداشتن
– اخلاص در عمل
– صبر و شکیبایی
– مقدم داشتن دیگران بر خود
ـ احسان پنهانی
– عدم تبعیض
– عدم چشمداشت
– عدم شهرت طلبی

ویژگی های فوق اخلاقی مهرورزان و خدمتگزاران، بنیاد پیشکسوتان هر عمل خیر و محبتی که انجام می دهد، فقط برای رضای خدا است و آن محبت و ملاطفت را به جهت شهرت طلبی و خودنمایی و معروف شدن انجام نمیدهد.
باید افراد متوجه این معنا باشند، کسانی که واقعاً دلشان برای اسلام و جامعه پیشکسوتان دفاع مقدس و مدافعین حرم و امنیت می تپد، متوجه این باشند که پست، میزان نیست؛ مقام میزان نیست… این ها چیزی نیستند، این مقامات تمام می شود، آنی که هست خدمت است. آدم متعهد در هرجا باشد، اگر دید خدمتش خوب است آن جا، بیشتر دلگرم است… وقتی دید که یک کسی از خودش بهتر می تواند کار کند برود آنجا، برایش فرق نکند؛ یعنی، هدفش این باشد که خدمت بکند، نه هدفش این باشد که مقام داشته باشد
والسلام
دکتر محمدعلی حمیدی نصر
رئیس کل بنیاد پیشکسوتان دفاع و مدافعین حرم و امنیت کشور

با کانال همای خبر همراه باشید.http://@homaygilanir

About مدیر خبر1

Check Also

فراروز: جزئیات اختصاصی از پرونده معروف به فساد در فوتبال

فراروز: جزئیات اختصاصی از پرونده معروف به فساد در فوتبال   🔹رئیس کل دادگستری استان …