چاپ مطلب چاپ مطلب

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی: ساماندهی نیروهای حق التدریسی در دستور کار مجلس

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: طرح ساماندهی نیروهای خرید خدمت، حق التدریس، پیش دبستانی و … از سال ۹۱ به بعد در دستور کار مجلس قرار دارد.

همای خبر به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس که برای بررسی مشکلات حوزه آموزش و تحقیقات استان گیلان با دعوت «محمدرضا احمدی سنگری» نماینده مردم رشت و خمام در مجلس به گیلان سفر کرده اند در دومین روز از سفر خود امروز در نشست شورای معاونان، مدیران و روسای آموزش و پرورش گیلان حضور یافته و به سوالات مطروحه پاسخ دادند و موارد مهمی را هم از اقدامات کمیسیون برشمردند.

علیرضا منادی با بیان اینکه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس هم در آموزش و پرورش و هم در بخش آموزش عالی ورود می‌کند اظهار داشت: ما در آموزش و پرورش کارهای خوبی انجام دادیم و اقدامات موثری انجام شد.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: از دیگر اقدامات ما در کمیسیون این بود که بحث صندوق ذخیره فرهنگیان را با جدیت پیگیری کردیم و با تلاش های کمیسیون هر فرهنگی می‌تواند از منابع آن بهره‌مند شوند.

منادی با اشاره به طرح موضوع رتبه بندی در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در رتبه‌بندی فرهنگیان ما  صرفا به دنبال افزایش پرداختی ها نیستیم بلکه درصدد ارتقای جایگاه معلمان و امکان رقابت پذیری آنان هستیم.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصریح کرد: کرونا به ما ثابت کرد ما در فضای جدیدی وارد شدیم در حالی که بسیاری از مدارس ما با آموزش مجازی آشنایی نداشتند که البته در ادامه این مشکلات برطرف شد و آموزش و پرورش خوب درخشید.

منادی ارتقای کیفیت آموزشی در دوران کرونا را مورد تاکید قرار داد و افزود: در مورد رتبه بندی هم کمیسیون آموزش و تحقیقات رایزنی‌ها و تلاش های زیادی انجام داد و سرانجام هم محقق خواهد شد.

وی آموزش مهارتهای لازم به دانش آموختگان را هم ضروری دانست و خاطرنشان کرد: در صورت مهارت افزایی بیکاری در کشور تعدیل می‌شود و مجلس به امر شرکت‌های دانش‌بنیان هم توجه ویژه‌ای دارد.

منادی وجود شش هزار شرکت دانش‌بنیان در کشور را کم دانست و اظهار داشت: سال گذشته ۱۰ هزار میلیارد تومان برای نوسازی مدارس کشور اختصاص دادیم که البته با این حجم افزایش مصالح ساختمانی باید این بودجه افزایش یابد.  وی ارائه اینترنت رایگان به معلمان و دانش‌آموزان و مکاتبات زیاد مجلس در این مورد را هم مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: ساماندهی نیروهای حق‌التدریسی در دستور کار مجلس قرار دارد و ما  این موضوع را به شکل ویژه پیگیری می‌کنیم.  منادی در پایان تصریح کرد: ساماندهی نیروهای قراردادی در دستور کار کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس قرار می گیرد.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش نیز در این جلسه اظهار داشت: از تلاش‌های کمیسیون آموزش و تحقیقات در بحث رتبه‌بندی معلمان به شکل ویژه تشکر می‌کنم زیرا کار بزرگی انجام شد.

احمدی لاشکی خاطرنشان کرد: اصلاح مواردی از رتبه‌بندی فرهنگیان در مجلس آن هم در یک مدت بسیار کوتاه نکته مهمی بود که با همت نمایندگان عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس عملیاتی شد.
حسین امامی راد نیز در این جلسه ضمن ابراز خرسندی از حضور در استان گیلان افزود: جایگاه و تاثیر معلم در جامعه بسیار ویژه است زیرا این حرفه سختی‌های بسیاری دارد.

نماینده چناران، طرقبه و شاندیز در مجلس تصریح کرد:  نهضتی ها، خرید خدماتی‌ها، معلمان غیردولتی و حق‌التدریسی ‌ها نیروهایی هستند که باید برای تعیین تکلیف آنها اقدام کنیم تا ظرفیت آنها در  آموزش و تعلیم و تربیت هدر نرود.

رضا حاجی پور دیگر عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نیز در این جلسه از حساسیت بالای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در بحث رتبه بندی سخن گفت و اظهار داشت: انگیزه ما این است که رتبه بندی هر طور که شده اجرایی شود ما در کنار معلمان هستیم و دولت هم باید به هر نحو که شده اعتبارات رتبه‌بندی را تامین نماید.

مهدی اسماعیلی نیز در این جلسه با تأکید بر اهمیت مسائل مالی ابراز داشت: باید اقتصاد آموزش و پرورش را جدی بگیریم وگرنه مشکلات این حوزه حل و فصل نخواهد شد.  دیگر عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس خاطرنشان کرد: گیلان زمانی در حوزه آموزش و پرورش سرآمد بود اما الان با مشکلات عدیده ای روبروست که باید به همت نمایندگان چنین مشکلاتی ریشه‌یابی و حل و فصل شود.

با کانال همای خبر همراه باشیدhttp://@homaygilanir

About مدیر خبر1

Check Also

بازدید دکتر محمد کرمی دادستان شهرستان لنگرود دکتر جلالی فرماندار شهرستان لنگرود  مهندس ابراهیمی شهردار چاف وچمخاله به همراه ریاست کلانتری ۱۳چاف وچمخاله از رودخانه چمخاله جهت پاکسازی گیاه مهاجم سنبل آبی

بازدید دکتر محمد کرمی دادستان شهرستان لنگرود دکتر جلالی فرماندار شهرستان لنگرود مهندس ابراهیمی شهردار …