چاپ مطلب چاپ مطلب

رئیس کمیسیون بهداشت و محیط‌زیست شورای رشت خبر داد:تجهیز سازمان آتش‌نشانی رشت به نردبان هیدرولیکی ۵۵ متری

رئیس کمیسیون بهداشت، محیط‌زیست و خدمات شهری شورای رشت با اشاره به عقد قرارداد خرید نردبان هیدرولیکی ۵۵ متری مابین سازمان آتش‌نشانی و شرکتی در کشور آلمان گفت: سازمان آتش‌نشانی شهرداری رشت تا پایان سال به این نردبان هیدرولیکی ۵۵ متری تجهیز و یقیناً این مهم نقش مؤثری در افزایش خدمات‌دهی سازمان در مقابله با بحران و حوادث ایفا می‌کند.

به گزارش همای گیلان فاطمه شیرزاد ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با تقدیر از عملکرد سازمان آتش‌نشانی شهرداری رشت اظهار کرد: پرسنل سازمان آتش‌نشانی ارتش دفاعی شهر در زمان بروز حوادث بوده که با شجاعت و پایبندی به شرح وظایف خود برای نجات جان و مال شهروندان تلاش می‌کنند.

وی با بیان اینکه اقدامات خوبی توسط سازمان آتش‌نشانی شهرداری رشت در حال پیگیری و اجرا است افزود: با تأکیدات کمیسیون بهداشت شورا و پیگیری‌های مستمر مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری اخیراً شش دستگاه خودروی نیمه سنگین به مبلغ ۶۰ میلیارد ریال به ناوگان این سازمان افزوده‌شده و با خرید این تجهیزات دسترسی به معابر تنگ و فرسوده شهر در زمان بروز حوادثی ازجمله آتش‌سوزی و غیره سهولت پیدا می‌کند.

رئیس کمیسیون بهداشت و محیط‌ زیست شورای رشت به رونمایی از تجهیزات سازمان آتش‌نشانی شهرداری رشت اشاره کرد و گفت: بعد از عید فطر رونمایی از تجهیزات مدرن سازمان آتش‌نشانی شهرداری رشت انجام و امیدوارم شهردار رشت به رفاه این سازمان پرتلاش توجه بیشتری داشته باشد.

شیرزاد با اشاره به افزایش چشمگیر ایستگاه‌های آتش‌نشانی شهرداری رشت طی چند سال اخیر در شهر بیان کرد: در حال حاضر ۱۳ ایستگاه آتش‌نشانی در مناطق مختلف شهر مشغول فعالیت بوده و به‌زودی با افتتاح ایستگاه‌های آتش‌نشانی در بلوار دیلمان و خرمشهر این تعداد به ۱۵ ایستگاه افزایش پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه تا پایان سال نردبان هیدرولیکی ۵۵ متری به تجهیزات سازمان آتش‌نشانی افزوده می‌شود تصریح کرد: در سفری که در دوران فعالیت شورای چهارم رشت به کشور آلمان انجام شد قراردادی به‌منظور خرید خودروهای نیمه سنگین، نردبان هیدرولیکی و پلتفرم منعقدشده و متعاقب آن خودروهای نیمه سنگین اخیراً به ناوگان سازمان اضافه و تا پایان سال نیز نردبان هیدرولیکی ۵۵ متری و دیگر تجهیزات به آتش‌نشانان رشت تحویل داده می‌شود.

رئیس کمیسیون بهداشت و محیط‌زیست شورای رشت افزود: ساخت نردبان هیدرولیکی و پلتفرم‌ها باید در سه کشور آلمان، ایتالیا و کرواسی انجام‌شده و پس از اتمام مراحل ساخت به ایران ارسال می‌شود.

شیرزاد با اشاره به رضایتمندی کامل شهروندان از عملکرد سازمان آتش‌نشانی شهرداری رشت خاطرنشان کرد: حضور به‌موقع و اقدامات فداکارانه آتش‌نشانان شهرداری رشت در مقابله با حوادث و بحران‌هایی ازجمله آتش‌سوزی و غیره همواره زبانزد شهروندان بوده و از عملکرد پرسنل این سازمان رضایت کامل دارند.

وی گفت : آتش‌نشانان فداکار رشت بارها در عملیات‌های مختلف با نثار جان خود به دفاع از جان و اموال همنوعان خود پرداخته و حادثه تلخ پلاسکو یکی از نمونه‌های بارز رشادت‌های بی‌منت و صادقانه این افراد است.

رئیس کمیسیون بهداشت و محیط‌زیست شورای رشت با تأکید به تجهیز و نوسازی خدمات لجستیکی سازمان آتش‌نشانی شهرداری رشت بیان کرد: اقدامات خوبی در راستای خرید تجهیزات و نوسازی خدمات لجستیکی آتش‌نشانی شهرداری رشت انجام‌شده و امیدوارم به‌زودی این سازمان به‌منظور ارائه خدمات بیشتر پهپادهای آتش‌نشان تجهیز شود.

با کانال همای خبر همراه باشید

About عطیه نصرتی

Check Also

۱۶ تفاهم نامه سرمایه گذاری و استقبال از بسته های سرمایه گذاری معاون توسعه اقتصادی و سرمایه گذاری منطقه آزاد انزلی از دستاوردهای ایران اکسپو ۱۴۰۳ خبر داد: ۱۶ تفاهم نامه سرمایه گذاری و استقبال هیأت های خارجی از بسته های سرمایه گذاری

۱۶ تفاهم نامه سرمایه گذاری و استقبال از بسته های سرمایه گذاری معاون توسعه اقتصادی …