چاپ مطلب چاپ مطلب

رئیس کمیسیون حقوقی شورای شهر لاهیجان: عدم رعایت قوانین اقتدار شوراها را به چالش می‌کشد

همای گیلان: ابراهیم خوشحال صبح امروز در جلسه شورای اسلامی این شهر با بیان اینکه شوراها برآمده از آرای مستقیم مردم است، اظهار کرد: انتخاب شوراها با آرای مستقیم مردم و توجه ویژه قانون اساسی به این نهاد مردمی اصول متعددی را اختصاص داده است.

photo_2016-05-01_14-27-01

وی با بیان اینکه جوامع بشری امروز با دیدگاه‌های متفاوت شورا در عرصه‌های مختلف اجتماعی شکل می‌گیرد، افزود: در کشور ما انتخاب با معیارهای اسلامی بوده و این امر تمایز مهم شوراها در حکومت اسلامی ایران است.

عضو شورای اسلامی شهر لاهیجان با بررسی دلایل آزمون و خطای شوراها، تصریح کرد: در سال‌های پس از انقلاب و تدوین قانون وظایف و اختیارات شوراها به قدری جایگاه شوراها را پر رنگ کرده که بسیار قوی و جامع است.

وی عدم اطلاع و رعایت قوانین را موجب به چالش کشیدن عزت و اقتدار شوراها عنوان کرد و یادآور شد: اگر در جامعه امروز نتوانیم با مصالحه موضوع را برطرف کنیم، برای اینکه دچار خسران نشویم دنبال اختیار کردن وکیل می‌رویم تا بتواند از حقوق تضییع شده دفاع کند.

خوشحال یکی از ایرادهای اساسی شوراها را عدم اطلاع کافی از قوانین و مقررات شوراها و شهرداری‌ها دانست و تصریح کرد: این امر موجب می‌شود در دوران فعالیت عزت و اقتدار شوراها زیرسئوال برود.

وی خاطرنشان کرد: شوراها در آزمون و خطاهای متفاوت قرار می‌گیرند زیرا نمی‌توانند به وظایف خود به‌درستی عمل کنند و دچار چالش می‌شوند و عدم اطلاع از حوزه اختیارات شوراها اختلافات شدیدی بین اعضای شورا با شهردار و بالعکس و یا اعضای شوراها با همدیگر پیدا می‌کنند و یا با دخالت در حوزه‌های اجرا اقتدار خود را به چالش می‌کشند.

رئیس کمیسیون حقوقی شورای شهر لاهیجان با تصریح بر اینکه بی‌اطلاعی از قوانین و مقررات شورا و شهرداری مربوط به تمام منتخبان نیست، خاطرنشان کرد: چهار دوره از عمر شوراها سپری شده و به منظور ارتقای اقتدار و عظمت شوراها و جلوگیری از آزمون و خطاهای متفاوت و سرعت‌بخشی در خدمات نهاد اجتماعی شورا و شهرداری، باید عالم به امورات و قوانین شورا و شهرداری باشند.

//فارس

About سردبیر

Check Also

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان خبر داد: رشد بیش از ۳۱ درصدی جوجه ریزی در گیلان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان خبر داد: رشد بیش از ۳۱ درصدی جوجه ریزی در گیلان …