چاپ مطلب چاپ مطلب

رئیس کمیسیون حمل و نقل و عمران شورای شهر رشت: درآمدزایی از تولیـد آسفالت، هدف‌گذاری مهم کمیسیون عمران و ترافیک شورای شهر رشت/ شهرداری رشت در تمامی امور اداری و اجرای مناقصات به کندی عمل می‌کند

رئیس کمیسیون حمل و نقل و عمران شورای شهر رشت:

 درآمدزایی از تولیـد آسفالت، هدف‌گذاری مهم کمیسیون عمران و ترافیک شورای شهر رشت

شهرداری رشت در تمامی امور اداری و اجرای مناقصات به کندی عمل می‌کند

محسن سماکچی در هفتاد و ششمین جلسه کمیسیون حمل و نقل و عمران شورای اسلامی و در خصوص موضوع تاسیس کارخانه آسفالت شهرداری رشت گفت: درآمدزایی از محل تولید آسفالت از هدف گذاریهای مهم کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای ششم است.

وی گفت: علیرغم اینکه امسال ۵۱ درصد کل بودجه شهرداری به بخش‌های عمرانی اختصاص یافته، روند مناقصات و امور اداری بسیار کند پیش میرود.

همای خبـر –  نقل از روابط،عمومی و امور بین الملل شورای شهر رشت محسن سماکچی در این جلسه که با حضور رئیس شورای اسلامی، اعضای کمیسیون و مدیران شهرداری تشکیل شد تصریح کرد: مسامحه و کندی امور اداری در تمامی سازمانهای شهرداری تبدیل به معضل شده و شاهد هستیم اجرای مناقصات و مزایده ها نیز در همه موضوعات کند و با پیشرفت حداقلی انجام میشود.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و عمران شورا در توضیح آسفالت ریزی معابر گفت به صراحت اعلام می کنیـم: از این پس در ۶ ماهه دوم سال، شهرداری رشت هیچگونه قرارداد آسفالتی به شورا ارائه ندهد و از آغاز مهرماه تا پایان برج دهم، قراردادهای سال آینده را تنظیم نماید.

وی با بیان اینکه رشت در طول سال عملا سه تا چهار ماه فرصت مفید برای اجرای آسفالت دارد تاکید کرد: شهرداری منحصرأ از ابتدای اردیبهشت هر سال تا پایان شهریور در روزهای غیربارانی به آسفالت‌ریزی و انجام روکشها بپردازد.

رییس کمیسیون حمل و نقل و عمران، خطاب به مدیران شهرداری حاضر در جلسه و در خصوص جابجایی کارخانه آسفالت گفت: طی یک هفته سازمان عمران و بازآفرینی برای تعیین تکلیفِ صرف و صلاح شهرداری در جابجایی کارخانه آسفالت از سراوان به جیرده تصمیم‌گیری کرده و نتیجه را به کمیسیون گزارش دهد.

سماکچی در دستور گزارشات هدایت بار ترافیکی ۴ طرح در دست اقدام از ۸ طرح میثاق گفت: ناهماهنگی در تعیین مسیر برای تردد اتومبیلها باعث سردرگمی و نارضایتی شدید شهروندان شده و انعکاس نارضایتی ها و شکایات در فضای مجازی و دیدارهای چهره به چهره با شهروندان، بیانگر معضلی است که معاونت حمل و نقل و مدیران ترافیکی شهرداری مسبب آن هستند.

در ادامه مسعود عباس نژاد، نایب رییس کمیسیون نیز در بحث مربوط به کارخانه آسفالت شهرداری گفت: شورا برای بخش عمران شهری ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیارد تومان بودجه دیده است و در شرایطی که ما برای بازگشایی یک معبر ۳۰ میلیارد هزینه میکنیم، برای تاسیس یا جابجایی کارخانه آسفالت نیز چنین مبالغی را باید پرداخت.
وی گفت: کارخانه فعلی به دلیل شرایط موجود روزی بیش از پنج ساعت فعالیت ندارد در حالیکه با انتقال کارخانه میتوانیـم بصورت سه شیفت و با ظرفیت حداکثری، درآمدزایی برای شهرداری ایجاد کند و این فعل، باقیات و صالحاتی برای تصمیم گیران امروز شهرداری رشت است و غنا و کارآمدی مجموعه شهرداری را ارتقاء می‌بخشد.

عباس نژاد گفت: توضیحات معاونت عمرانی در بخش آسفالت قانع کننده نبود و اکنون در آستانه ماه هشتم سال هنوز ابلاغ پیمانکاران در سال ۱۴۰۲ در حال انجام است و به پیمانکاران ابلاغ نشده است.

سید شمس شفیعی، عضو کمیسیون نیز در این جلسه و در بحث کارخانه آسفالت گفت: کارخانه آسفالت شهرداری در صورت جابجایی و افزایش ساعات کار با ظرفیت روزانه ۱۲۰ تن، قادر است مصرف کل استان را تأمیـن کند؛ بنابراین شهرداری اصل را بر این بگذارد که آیا به متراژ لازم زمین در اختیار دارد و اینکه هزینه استقرار کارخانه آسفالت در مکان جدید چقدر است و آیا این جابجایی امکان پذیر است یا نه.

در این جلسه امید اکبری، سرپرست سازمان عمران و بازآفرینی شهرداری اعلام کرد: دو کارخانه تاناکا و تیتان هم‌اکنون فعالند و ما روزانه قابلیت تولید ۲۵۰ تن آسفالت را داریم و در صورت راه‌اندازی کارخانه جدید، ظرفیتِ تولید به ۷۰۰ تن در روز میرسد.

وی ضمن تاکید بر اینکه خرید کارخانه جیرده به صلاح شهرداری است در توضیح تحویل آسفالت به مناطق پنجگانه گفت: منطقه ۴ در ماههای اخیر بیشتریـن میزان آسفالت ریزی را داشته و مناطق سه، پنج، یک و دو به همین ترتیب که نام برده شد، از تولیدات کارخانه محموله دریافت و عملیات آسفالت ریزی داشته اند.

سید غفور شفیعی ، معاونت حمل و نقل و عمران شهرداری نیز با اعلام این مطلب که مقرر بوده برای پروژه های میثاق ۱۶۰ هزارتن آسفالت تحویل شود که ۷۰ هزارتن تا کنون تامین و تحویل شده گفت: برداشت مصالح برای شهرداری تبدیل به بحران شده در حالیکه بخش خصوصی در این امر براحتی مجوز اخذ کرده و مصالح تامین میکند.

وی گفت: تلاش میشود با راه اندازی کارخانه جدید برای سال آتی ساعات کار آسفالت ریزی در تابستان به حداکثر برسد و دغدغه شهروندان و شورای شهر در این موضوع مرتفع شود.

انتهای پیام/ همای خبـر ( همای گیلان)

About نسرین عشقی

Check Also

با حضور مدیرکل بهزیستی گیلان: برگزاری جلسه دبیرخانه پیشگیری از خودکشی بهزیستی گیلان

با حضور مدیرکل بهزیستی گیلان: برگزاری جلسه دبیرخانه پیشگیری از خودکشی بهزیستی گیلان جلسه دبیرخانه …