چاپ مطلب چاپ مطلب

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر رشت: مقوله فرهنـگ، بسیار گسترده و در تمامی فضاهای اجتماعی قابل تعمیم است و لازم است مسئولان فرهنگی در هر نهاد وظایف مشخص تری بر عهده گیرند.


رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر رشت:
🔺مقوله فرهنـگ، بسیار گسترده و در تمامی فضاهای اجتماعی قابل تعمیم است و لازم است مسئولان فرهنگی در هر نهاد وظایف مشخص تری بر عهده گیرند.

🔹 فرزند آوری نیـاز به انگیزه دارد؛ تامین بودجه و نشاط شهروندی فراهم باشد، خانواده ها به فرزند آوری روی می آورند

اختصاصی همای گیلان – رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر رشت در همایش مادران قاسم پرور اظهار داشت:
مقوله فرهنـگ، بسیار گسترده است و در تمامی فضاهای اجتماعی قابل تعمیم است و لازم است مسئولان فرهنگی در هر نهاد وظایف مشخص تری بر عهده گیرند.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی همچنین تاکید داشت:
معتقدم تربیت و رسیدگی به پرورش دختران در جامعه بسیار حائز اهمیت تر و خطیر تر از پرورش پسران است.
وی گفت: هر چند که آموزش و پرورش در مورد پسران نیز مهم است و نباید از آن غفلت شود، اما تربیت کودکان، عملا بر عهده مادران خانواده است و برای نسل فردا، دختران امروزی هستند که باید به رشد فکری و سلامت جسمی آنان توجه ویژه نمود.

تاج شهرستانی در این همایش گفت: فردا دختران نازنین جامعه، مادران پسران و دختران نسل آینده خواهند بود؛ اما ما متولیان فرهنگی و مسئولان بالادست تر آیا زیرساختهای خاص و مسئولانه تری برای پرورش صحیح، روحی، جسمی و اخلاقی آنان اندیشیده ایم ؟!

وی گفت: انتقادهای بجا، سازنده است و باید نارسائیها و عیب ها را دید و به زبان آورد.

تاج شهرستانی ضمن اظهار ادب به مادران شهید حاضر در جمع و کلیه مادران دانش آموزان اظهار داشت: مادران، ‌افشاننده بذر ایمان و روحیه نشاط در هر خانواده هستند.

وی گفت: یکی از اهداف این همایش، تشویق خانواده ها به فرزند آوری است و آمار نیز نشان میدهد شاخص های فرزند آوری و رشد جمعیت در کشور و به شکل مشخص تری در گیلان در سالهای اخیر کاهش داشته است.

تاج شهرستانی اضافه کرد: برخی نهادها متاسفانه از فرهنگسازی فقط ادعایش را دارند و صراحت مرا ببخشید که عرض میکنم هیچکدام عملا در راستای فرهنگسازی کاری انجام نمیدهند.

وی گفت: اگر تامین بودجه و نشاط شهروندی فراهم باشد، خواهید دید که خانواده ها هم به فرزند آوری روی می آورند.

تاج شهرستانی اشاره داشت متاسفانه تجملات و چشم و هم چشمی ها در ازدواج و سبک زندگیهای امروز نیز در کاهش فرزند آوریها موثر بوده است که این معضل هم نیازمند فرهنگسازی است.

وی گفت: این یک اصل ثابت شده است که در هر کاری، وقتی متولیان متعدد باشند، آن فعالیت کمتر به نتیجه خواهد رسید، و عقیده بنده که در این بازه زمانی، از مسئولین فرهنگی شهر رشت و شهرستانهای رشت هستم این است که چند متولی بودن سبب ناهماهنگی و تاخیر در کار است.

تاج شهرستانی تاکید داشت چند متولی بودن در اجراها، خود تبدیل به معضلی شده که باید برای حل آن فکر شود.

لازم به ذکر است این همایش روز دوشنبه ۲۶ ‌دی ماه در سازمان تبلیغات اسلامی استان برگزار شد و جمعی از مسئولان از اداره آموزش و پرورش، پایگاه بسیج گیلان، تعدادی از خانواده های شهدا و جمعی از دانش آموزان دختر و پسر و اولیای دانش آموزان با هدف بزرگداشت مقام مادر و تشویق خانواده ها به فرزند آوری برگزار شد.

در این همایش “گروه هنـری به رنگ آسمان ” شامل دختران و پسران دانش آموز به اجرای سرود پرداختند.

در این همایش ذکر شد، از دیدگاه علمی جمعیتی جوان محسوب میشود که نسبت جمعیت زیر ۱۵ ساله ها در آن، نسبت به کل جمعیت بیش از ۴۰ درصد باشد و این آمار در سال ۶۵ در گیلان ۴۱ درصد بوده است اما پس از آن متاسفانه در هر دوره، شاخص جوانی جمعیت در گیلان پایین تر آمده و چند سالی است که زنگ هشدار تهدید جمعیت در کشور و با آماری بالاتر در گیلان به صدا درآمده است.////

 

About نسرین عشقی

Check Also

حسن پورقربان، شهردار اسبق انزلی: عدم ثبات مدیریتی از دغدغه های اساسی شهرداران است

حسن پورقربان، شهردار اسبق انزلی: عدم ثبات مدیریتی از دغدغه های اساسی شهرداران است همای …