چاپ مطلب چاپ مطلب

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر رشت: روز رشت متعلق به همشهریان است؛ ویژه برنامه های هفته رشت با مشارکت همه اقشار شهروندان در رشت برگزار می‌شود/

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر رشت:

روز رشت متعلق به همشهریان است؛ ویژه برنامه های هفته رشت با مشارکت همه اقشار شهروندان در رشت برگزار می‌شود/


علیرضا تاج شهرستانی در هشتادو هفتمین جلسه کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر رشت اعلام کرد: امسال برگزاری مراسم ویژه هفته رشت با مشارکت اقشار مختلف شهروندان برگزار میگردد و در نظر داریـم این مناسبت شهروندی را با پوشش رسانه ملی همراه کرده و در ابعاد کشوری اطلاع رسانی نماییم.

تاج شهرستانی در این جلسه که با حضور هادی رمضانی نایب رئیس، کریمی کرنق و نادر حسینی اعضای کمیسیون و حضور رئیس سازمان فرهنگی ورزشی و مشاوران جلسه برگزار شد گفت: تلاش شده تا در مراسم هفته رشت که از ۶ دیماه تا ۱۲ دی ماه خواهد بود، با مشارکت همه اقشار شهروندان در چندین حوزه مختلف برنامه ها و اجراهایی صورت گیرد.

تاج شهرستانی تاکید داشت برگزاری مراسم هفته رشت فقط مختص شهرداری رشت نیست و
انتظار این است در هفته رشت که هفته زن و گرامیداشت مقام مادر و همچنین هفته مقاومت و هفته بصیرت نیز با آن مقارن شده است، سایر دستگاه ها نیز برای شهر برنامه داشته باشند.

رئیس کمیسیون فرهنگی احتماعی شورای اسلامی گفت: مدیریت شهری تلاش نموده برای هفته رشت ویژه برنامه هایی متعدد و طبق سلایق گوناگون با مشارکت مردم برنامه ریزی نماید و در این اجراها از حوزه قرآنی تا گرامیداشت یاد و خاطره رزمندگان و شهدای رشت، و همچنیـن از برگزاری جشنواره خوراک تا برپایی جشنواره ورزش های بومی محلی، از شب شعر، نمایشگاه های عکس، جشنواره رسانه ای گرفته تا رشت گردی و سایر برنامه فرهنگی و هنری دیگر برای شهروندان در آن گنجانده شود، ضمن اینکه از چهرهای ماندگار، مدال آوران و افتخار آفرینان شهر نیز تجلیل بعمل خواهد آمد.

وی توضیح داد: در هفته رشت علاوه بر اجراهایی که نام برده شد، رویداد بزرگ خوراک گیلان و برپایی جشنواره های متنوع هنری، ادبی،اجرای پرفورمنس هایی توسط هنرمندان تئاتر،
اجرای جشنواره های بومی- محلی با حضور ورزشکاران ، اهالی رسانه ، شهروندان کم توان و دارای محدودیت های مختلف ، اجراهایی با محوریت مدارس رشت و توسط دانش آموزان، و حضور حداکثری عموم شهروندان صاحب ذوق و فرهنگ مدار رشت به شکلی درخور و ماندگار را نیز در برنامه داریـم که جزییات آن از سوی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری اطلاع رسانی خواهد شد.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی سخنرانی استاندار گیلان برای شهروندان و مراسم نقالی دانش آموزان از زندگی نامه مفاخر گیلان در محوطه پیاده راه را از دیگر مراسم مهم شهروندمحور در مناسبت هفته رشت اعلام کرد.

وی اظهار داشت: میخواهیم در هفته رشت محوریت اجراها خودِ شهروندان باشند و این نقش مشارکتی مردم در مراسم هفته شهر رشت، هر سال بیشتر شود.

وی در بخشی از سخنان خود ضمن اظهار اینکه یکایک ما باید اخلاق مداری و مهربانی با یکدیگر را در همه حال رعایت کنیـم گفت: متاسفانه اجرای طرح دیوار مهربانی در رشت در عمل دچار معضلاتی شد گفت: از شهروندان میخواهیم در اهدای البسه به نیازمندان ، شخصا اقدام نموده و اقلام اهدایی خود را مستقیمأ به دست نیازمند برسانند.
تاج شهرستانی در پایان گفت: ضروری است جلساتی با موضوع پیگیری و نظارت بر اجرای مصوبات جلسات پیشین کمیسیون فرهنگی اجتماعی در شورای ششم نیز ترتیب دهیـم


کریمی کرنق، عضو کمیسیون نیز در رابطه با برگزاری مراسم هفته رشت، با اشاره به اینکه به همت سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری امسال ادارات مختلف نیز وارد عمل میشوند و سهمی از این برگزاری را برعهده خواهند داشت گفت: باید این امر نهادینه شود و همانطور که اهالی شهر در محوریت این مراسم قرار دارند در اجرا نیز ادارات مختلف که بخشی از شهروندان هستند و امکاناتی در اختیار دارند، میتوانند در این رویداد بسیار مهم مؤثر عامل اجرایی باشند.

کریمی کرنق با ذکر اینکه استفاده از ظرفیت نخبگان در برگزاری رویدادهای مختلف نیز مهم است، پیشنهاد داد آموزش تفکیک زباله از مبدأ طی این یک هفته در میان برنامه های اجرایی قرار گیرد.

نادر حسینی دیگر عضو کمیسیون نیز در این جلسه اطهار داشت: کمیسیون فرهنگی اجتماعی شهر رشت، محلی است که سیاستهای کلی فرهنگی شهر رشت در آن مشخص و برنامه ریزی میگردد.
حسینی گفت: رسالت مهم این کمیسیون هدایت انسانها برای تبدیل شدن به یک انسان بااخلاق، خدامحور و موفق است و ما اعضای کمیسیون در هر اجرا و تصمیم گیری باید تعالی فرهنگی شهر را هدف گذاری کنیم.
وی افزود: ایجاد یک جامعه بافرهنگ، سرمایه گذاری و خروجی کلی تمامی کمیسیونهای فرهنگی شورای شهر در طول ادوار خواهد بود و هویت بخشی موفق فرهنگی نتایجش در سطح استانی و ملی قابل رویت است.

نادر حسینی گفت: میخواهیـم اماکن فرهنگی ما در این راستا حفظ و صیانت گردد، وی با اظهار اینکه عمارت فرهنگ و هنر هنوز در انتظار آغاز پروژه های مرمت و نوسازی است گفت: ساخت فرهنگ سرا برای رشت از فعالیتهای عمرانی شهرداری با محوریت فرهنگ است که لازم است به آن نیز پرداخته شود.

انتهای پیام/

About نسرین عشقی

Check Also

کارگرنیا رئیس شورای شهر رشت در نخستین مجمع مشورتی روسای شوراهای اسلامی و شهرداران شهرهای مرکز شهرستان های گیلان: معضل پسماند مشکل مشترک شهرهای استان گیلان

کارگرنیا رئیس شورای شهر رشت در نخستین مجمع مشورتی روسای شوراهای اسلامی و شهرداران شهرهای …