چاپ مطلب چاپ مطلب

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر رشت در نشست رسانه ای و رونمایی پوستر ویژه هفته رشت عنوان کرد:  رشت در یک کلمه خلاصه نمیشود؛ اینجا گنجینه ای است از فرهنگ، آداب و رسوم و خلاقیت در جغرافیایی خاص

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر رشت در نشست رسانه ای و رونمایی پوستر ویژه هفته رشت عنوان کرد:

 رشت در یک کلمه خلاصه نمیشود؛ اینجا گنجینه ای است از فرهنگ، آداب و رسوم و خلاقیت در جغرافیایی خاص

تاج شهرستانی در نشست خبری رونمایی از پوستر ویژه هفته رشت که در سالن جلسات شهرداری رشت برگزار شد ضمن تبریک ایام روز رشت گفت:
رشت در یک کلمه خلاصه نمیشود بلکه گنجینه ای است از فرهنگ، آداب و رسوم و نبوغ و خلاقیت در جغرافیایی خاص که لازم است این معنا به گوش جهانیان برسد.

همای خبر – تاج شهرستانی در این نشست خبری اظهار داشت: سوم دی ماه زادروز شاعر عزیز گیلانی متولد فومن و شهروند رشت ” میراحمد فخری نژاد معروف به شیون فومنی ” بود که یاد و نام این چهره فرهنگی ارزشمند را از همین تریبون گرامی میداریم.

وی همچنین به درگذشت فریدون پوررضا استاد موسیقی و آهنگساز گیلانی اشاره داشت به خانواده و دوستداران وی تسلیت گفت.

تاج شهرستانی در ادامه گفت :
رشت از دیرباز به عنوان شهر اولین ها دارای شهرت جهانی بوده و جایگاه رشت به عنوان اولین شهر خوراک شناسی کشور در یونسکو برای ما بسیار حائز اهمیت است.

وی اضافه کرد: امسال نیز همزمان با هفته رشت و بزرگداشت ۱۲ دی ماه با عنوان روز رشت مراسم متعددی با همت سازمانهای تابعه مرتبط با این رویداد در شهرداری رشت تدارک دیده شده و در آغاز هفته رشت میزبان برگزاری بزرگترین رویداد خوراک ایران در رشت خواهیم بود.
وی ضمن تقدیر از حضور ریاست شورای اسلامی و هماهنگی و همراهی شهردار رشت گفت: این رویداد توسط شورای اسلامی و شهرداری رشت و با مشارکت اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری گیلان برگزار میگردد.

تاج شهرستانی در ادامه گفت: در این رویداد بزرگ تلاش شده تا با حضور میهمانان و مقاماتی از داخل و خارج از کشور و همچنین حضور جامعه رستوران داران استان گیلان و هنرمندان برجسته و مشارکت نهادها و سازمانهای ذیربط هر چه باشکوه تر برگزار گردد.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر رشت گفت: هدف از برگزاری این رویداد بهره مندی از تعاملات فی مابین شهرداری رشت با رایزن های فرهنگی و شهرداری های شهرهایی از کشورهای دوست و همسایه و همچنین بهره مندی از ظرفیت های مثبت رسانه های مطرح داخلی و خارجی در راستای توسعه صنعت گردشگری، اقتصاد گردشگری و جذب گردشگر بر پایه ظرفیت های غنی شهر رشت است و امیدواریم بتوانیم گامهای مؤثری در این راستا برداریم.

وی در پایان از تلاشهای محمدرضا فروتن دبیر برگزاری رویداد ، مسئول رستوندارهای اداره کل میراث فرهنگی، روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی گیلان و رییس سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت و همچنین اعضای کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر رشت تقدیر نمود.

انتهای پیام

About نسرین عشقی

Check Also

 راهیابی انیمیشن “تبر”از لاهیجان به جشنواره بین المللی فیلم Tracce_cinematografiche_Film_Festایتالیا      

 راهیابی انیمیشن “تبر”از لاهیجان به جشنواره بین المللی فیلم Tracce_cinematografiche_Film_Festایتالیا انیمیشن ” تبر “از تولیدات …