چاپ مطلب چاپ مطلب

 رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر رشت خبر داد : آغاز هم افزایی‌های بین سازمانی برای برگزاری مطلوب روز رشت/

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر رشت خبر داد :

 آغاز هم افزایی‌های بین سازمانی برای برگزاری مطلوب روز رشت/
برپایی بزرگترین رویداد خوراک کشور به مناسبت روز رشت در دی ماه امسال

علیرضا تاج شهرستانی در جلسه هشتادو چهارم کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی رشت توصیه کرد از هم اکنون تمهیدات و هم افزاییها برای برگزاری مطلوب روز رشت اندیشیده و شرح وظایف و چگونگی انجام کار بررسی شود تا بتوان ضمن عملکردی ماندگار، کار مؤثری در جهت توسعه فرهنگی برای کلان‌شهر رشت بگدر روز رشت صورت داد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل شورای شهر رشت تاج شهرستانی توصیه کرد اطلاع رسانیهای گسترده برای شرکت اقشار مختلف از همشهریان و گردشگران برای مراسم روز رشت انجام شود.
وی ساخت تیزرهای تبلیغی برای اطلاع رسانی مؤثر و ایجاد اشتیاق عمومی برای شرکت در این رویداد فرهنگی را لازم دانست و گفت: میخواهیـم در یک رویکرد خوراک محور و در جهت معرفی بیشتر شهر رشت بعنوان اولین شهر خلاق خوراک کشور سفره چینی گیلانی در روزهای ششم و هفتم دی ماه به شکلی مطلوب در شهر رشت انجام شود و از ظرفیت های حداکثری سفره گیلانی در این رویداد بهره گرفته شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی با تاکید بر اینکه دعوت از مسئولان بلندپایه حوزه گردشگری میتواند وجهه ملی روز رشت را فراگیر سازد و فرصت های جدید توسعه فرهنگی و گردشگری برای رشت فراهم آورد، گفت: سازمان فرهنگی هنری و روابط عمومی شهرداری در این خصوص هماهنگی های لازم با مسئولان اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری گیلان را انجام دهد.

وی گفت: با توجه به اینکه روز رشت با سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی و ایام فاطمیه و روز زن تقارن یافته باید شرایطی فراهم شود که ضمن حفظ کرامت ایام، مراسم روز رشت نیـز در خور نام رشت و به شکلی فاخر برگزار گردد.

فروتن ، رئیس روابط عمومی شهرداری رشت با اعلام اینکه مقرر است وزیر میراث فرهنگی و گردشگری با هماهنگی اداره کل میراث فرهنگی گیلان، میهمان ویژه روز رشت باشد گفت: علاوه بر آن دبیر کل ملی یونسکو،
و چهره هایی از جامعه علمی و هنرمندان و ورزشکاران شاخص کشور در جمع میهمانان روز رشت حضور خواهند داشت.

فروتن توضیح داد: برای بخش خوراک روز رشت از ۱۷ رستوران شاخص در ۱۷ شهر استان دعوت بعمل می آید و همایشهای روز رشت در سالن ۴۰۰ نفره تالار مرکزی شهر برگزار میشود، ضمن آنکه در محوطه تالار، ون کافه‌هایی به شکل نمادین به سرو غذا مشغول خواهند بود.

وی ضمن بیان اینکه جامعه ای از هتل داران ، صاحبان دفاتر مسافربری و راهنمایان گردشگری استان نیز در این مراسم حضور دارند گفت : ‌تلاش شده سطح کیفی مدعوین در مراسم روز رشت حفظ گردد.

در ادامه این جلسه محجوب ، رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری رشت به شرح برنامه های متنوع هماهنگ شده برای روز رشت اشاره کرد که از میان آنها جشنواره تولید محور جنگل بارانی در چندین رشته هنری، برگزاری همایشها در تالار مرکزی و اجرای سی و پنجمین جشنواره تئاتر گیلان در پیاده راه فرهنگی رشت قابل ذکر است.

علیرضا حسنی رئیس سازمان سیمامنظر و فضای سبز شهری رشت نیز در این جلسه با اشاره به برپایی جشنواره محیطی رشت قدیم گفت: ترجیح بر آن است که برگزاری روز رشت در سطح شهر و برای اقشار مختلف مختلف همشهریان قابل لمس باشد.
وی ایجاد گذر فرهنگی رشت را از دیگر اقدامات ایام روز رشت معرفی کرد و گفت: دائمی سازی گذر فرهنگی رشت که معرف سنت های اصیل شهر رشت است را هدف‌گذاری کرده ایم.

 برگزاری جشنواره رسانه به مناسبت روز رشت

محمدرسول محمدپور رئیس روابط عمومی شورای اسلامی نیز در این جلسه اظهار داشت: برگزاری مراسم روز رشت را محدود به تالار شهر نکنیم و صحیح آن است که رویکردهای این مناسبت در سطح شهر برای تمامی شهروندان قابل رویت باشد.

وی پیشنهاد داد با دعوت از یک استاد صاحبنام در حوزه رسانه و شرکت اهالی رسانه در روز رشت جشنواره‌ای با رویکردهای رسانه ای و فضای اطلاع رسانی برگزار شود.
محمدپور همچنین لزوم مشارکت دیگر ارگانهای فرهنگی شهر رشت را در برگزاری مراسم روز رشت خاطرنشان ساخت.

 برگزاری مراسم روز رشت با پشتیبانی سازمان مدیریت پسماند شهرداری 

علی مقصودی سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری رشت در کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر رشت گفت: در تلاشیم مراسم روز رشت امسال با پشتیانی این سازمان برگزار شود و پوسترها و تبلیغات محیطی روز رشت همراه با شعارها و اطلاع رسانیهای در جهت مدیریت پسماند اجرایی شود.
وی با ذکر اینکه سازمان پسماند در ماههای اخیر اقدامات زیرساختی مهمی برای مدیریت پسماند و آموزشهای شهروندی انجام داده است گفت: وب سرویس Rashtpak.ir هم اکنون در تلفنهای همراه همشهریان قابل نصب است و شهروندان میتوانتد با ثبت نام و معرفی خود در این وب سرویس در تفکیک از مبدأ با شهرداری رشت مشارکت نمایند و روز و ساعت مطلوب خود برای تحویل زباله های خشک به مأموران شهرداری را اعلام نمایند.
مقصودی پیشنهاد بازسازی و مرمت دو اثر تاریخی شهر رشت با نامهای ‘یخچال طبیعی سالار مشکات’ و ‘پل تاریخی چمارسرا ‘ در محدوده منطقه چهار شهر رشت را عنوان نمود و گفت‌: طرح اولیه بازسازی این دو مکان انجام شده و اتمام این مرمت ها بیش از شش ماه طول نخواهد کشید.
وی گفت: روز رشت فرصت مناسبی برای آغاز احیای این دو اثر ارزشمند باستانی رشت است.

وی در پایان خطاب به شهروندان توصیه داشت زباله های خود را فقط در ساعت ۹ شب درب منزل بگذارند و به این شکل در تمیزی چهره شهر رشت با شهرداری سهیم شوند.

انتهای پیام /

About نسرین عشقی

Check Also

اولین همایش انجمن ناشنوایان در لاهیجان برگزار شد + تصاویـر

اولین همایش انجمن ناشنوایان در لاهیجان برگزار شد + ‌تصاویـر اولین همایش انجمن ناشنوایان شهرستان …