چاپ مطلب چاپ مطلب

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی ورزشی شورای شهر رشت: در بودجه نویسی سال جدید، ردیفی برای حمایت از ورزش و تقویت سالن های ورزشی در محلات کم برخوردار لحاظ شود/ تقدیر از قهرمان مدال آور رشته کیک بوکسینگ در مسابقات آسیایی

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی ورزشی شورای شهر رشت:

در بودجه نویسی سال جدید، ردیفی برای حمایت از ورزش و تقویت سالن های ورزشی در محلات کم برخوردار لحاظ شود/

تقدیر از قهرمان مدال آور رشته کیک بوکسینگ در مسابقات آسیایی

همای خبـر-  علیرضا تاج شهرستانی در هشتادو پنجمین جلسه کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر رشت به لزوم توجه ویژه مدیریت شهری رشت به سالن های ورزشی در محلات کم برخوردار رشت اشاره داشت و گفت : امکانات این سالنها بسیار کم و ناکافی است و باید برای این کمبودِ مهم راهکاری مشخص کرد.

وی تاکید کرد تجهیز سالن های ورزشی سبب شکوفایی استعدادهای پنهان و حرکتی مؤثر به سوی سالم سازی جامعه و ایجاد نشاط در فضای شهر است.

– تاج شهرستانی در این جلسه که با حضور اعضا و مشاوران و مدیرانی از شهرداری تشکیل شد، ضمن گرامیداشت هفته بسیج و تسلیت ایام فاطمیه اظهار داشت: لازم است در بودجه نویسی سال جدید، توجه ویژه به تقویت اماکن ورزشی عمومی به خصوص در محلات کم برخوردار اعمال شود.

وی ضمن تقدیر از مربیان دلسوز این سالن ها گفت: بسیاری خلاقیتها در همین سالن‌ها و با درایت مربیان ورزشی شناسایی و رشد می یابند و نباید از این مهم غافل بود.

در این جلسه ضمن تقدیر از ‘ سبحان مسیب زاده’ قهرمان مدال آور رشته کیک بوکسینگ در مسابقات اخیر آسیایی در کشور ارمنستان اعلام شد برنامه بازدید از سالن ورزشی که این قهرمان را به مسابقات آسیایی معرفی نمود ، در دستور کار کمیسیون فرهنگی اجتماعی قرار گرفت و به سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت نیز توصیه میگردد ایجاد موارد تشویقی چون تهیه لباس برای جوانان و نوجوانان فعال در این سالنها را در برنامه کار خود قرار دهد.

تاج شهرستانی در بخشی از سخنان خود به وضعیت کلی آرامستانهای تازه آباد و باغ رضوان رشت نیـز اشاره داشت و گفت: روشنایی محوطه تازه آباد و رسیدگی به وضعیت نظافت کلی محوطه از مواردی است که مورد درخواست شهروندان بوده و بدین وسیله مدیریت محترم آرامستانهای تازه آباد و باغ رضوان رشت را به این موضوع توجه میدهیم.

در این جلسه ضمن اعلام اینکه بروشورهای چاپ شده با محتوای معرفی کلی پیاده راه فرهنگی و ظرفیتهای چندگانه آن در بخش کسب و کار ، فرهنگی، گردشگری و تفریحی آن به چاپ رسیده و بزودی در اختیار شهروندان قرار میگیرد، عنوان شد توضیحاتی چون قدمت تاریخی پیاده راه و ظرفیت های اقتصادی و فرهنگی و همچنین ممنوعیت تردد موتورسیکلت و ممنوعیت دستفروشی در این معبر فرهنگی اقتصادی نیز از مواردی است که در این معرفی نامه ذکر شده است.

در این جلسه که با حضور مدیر سازمان سیمامنظر و فضای سبز شهری برگزار شد، اعلام گردید: نظر به درخواست عده ای از ادیبان شهر رشت مبنی بر ایجاد آلاچیق در مجاورت آرامگاه مرحوم استاد ابتهاج در باغ حشمت رشت، این اجرا به دلایلی قابل انجام نیست.
در این جلسه مقرر شد اعضای کمیسیون ضمن بازدید از محل، در صورت امکان فضایی در مسیر منتهی به آرامگاه استاد سایه برای این قشر از همشهریان در نظر گیرند ضمن اینکه در ایام سالگرد این شاعر نام آور، به طور موقت فضای مکثی در جوار آرامگاه استاد، برای همایش دوستداران ایشان تعبیه میگردد.

هادی رمضانی نایب رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی نیز در این جلسه ضمن تاکید بر هماهنگی میان سازمانی و برون سازمانی برای برگزاری هفته رشت در دی ماه امسال و گرامیداشت هفته بسیج و ایام فاطمیه اظهار داشت : جشنواره جنگل بارانی و پرداختن به رویدادهای مرتبط با میرزای جنگلی سبب زنده نگاه داشتن مکتب میرزای جنگل خواهد بود و امروزه خانه میرزا از مقاصد گردشگری شهر رشت و در بین گردشگران مکانی جذاب و شناخته شده است.
وی گفت: شایسته است به معرفی آرامگاه دکتر حشمت در منطقه چله خانه رشت نیز بیشتر پرداخته شود.
وی گفت: چنین شخصیت وارسته ای که با تحصیلات عالی در آن زمان این چنین در کنار میرزا و در راه اعتلا و استقلال وطن ایثارگری کرده است باید الگوی رفتاری ما قرار گرفته شود و از مقاصد گردشگری شناخته شده‌ی رشت باشد.
در ادامه این جلسه ضمن اهدای یک حکم مشاوره به بررسی لوایح مربوط به این جلسه پرداخته شد.

‌انتهای پیام/

About نسرین عشقی

Check Also

بهار عمرانی شهرداری سیاهکل, با عملیات بازسازی در مرکز تفریحی پاشوران

بهار عمرانی شهرداری سیاهکل, با عملیات بازسازی در مرکز تفریحی پاشوران اختصاصی همای خبر– هرچند …