چاپ مطلب چاپ مطلب

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر رشت : افزایش ۴۱ درصدی بودجه سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت در سال ۱۴۰۳

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر رشت :

افزایش ۴۱ درصدی بودجه سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت در سال ۱۴۰۳

اعلام اهم برنامه های اجتماعی شهرداری در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان

همای خبـر- علیرضا تاج شهرستانی در جلسه نود و ششم کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی از افزایش ۴۱ درصدی بودجه سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری برای سال ۱۴۰۳ خبر داد و گفت: بنا به اعلام مدیریت برنامه بودجه شهرداری در مجموع ردیف بودجه ماموریت های فرهنگی اجتماعی شهرداری در سال پیش رو شامل افزایش ۸۸ درصدی شده و ۳درصد از بودجه کل شهرداری را شامل میشود.
رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی در این جلسه همچنین از اجراهای ویژه سازمان سیما منظر وفضای سبز شهری و سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری برای ایام ماه مبارک و نوروز ۱۴۰۳ خبر داد و گفت : تلاقی ایام نوروز و ماه مبارک و پرفیض رمضان را به فال نیک می‌گیریم و برای همشهریان عزیز در این ایام بهار قرآن و بهار طبیعت برکت رزق و روزی و طراوات جسم و جان و روان آرزومندیم.

تاج شهرستانی با ذکر اینکه در هفته های اخیر مدیران بودجه ای شهرداری ساعات کاری پرمشغله‌ای داشته اند، از تلاش های آنان و همراهی شهردار رشت در این راستا تقدیر کرد.

وی همچنین با نام بردن از دو سازمان سیما منظر و فرهنگی اجتماعی از اقدامات چند جانبه آنان در ماههای اخیر و ایام دهه فجر تقدیر کرد و گفت: با توجه به افزایش بودجه در سال آتی باید برنامه ریزی های مدون در جهت ارتقاء کیفی سطح خدمات و جلب رضایت شهروندان را هدف گذاری و اجرایی کنیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی با اشاره به اهمیت افزایش فضای سبز در محلات شهر و لزوم ایجاد جلوه های بصری و اجرایی مرتبط با نوروز و ماه مبارک رمضان از علیرضا حسنی و علی محجوب رؤسای ، دو سازمان سیما منظر و فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی تقدیر ویژه داشت و تعاملات بیشتر در این راستا را لازم دانست.

وی در بحث انتخابات پیش رو در یازدهم اسفند ماه نیز گفت: خواستار مشارکت حداکثری شهروندان عزیز در انتخابات هستیم و معتقدیم مشارکت همه طیفها، نمایندگانی از تمامی طیفها را راهی مجلس شورای اسلامی خواهد نمود و این به صلاح جامعه است.


در ادامه رؤسای دو سازمان فرهنگی ورزشی و سیما، منظر و فضای سبز شهری برنامه های پیش رو برای برگزاری ایام نوروز و ماه مبارک رمضان را به تفصیل به اطلاع اعضای کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورا رساندند.

علی محجوب، رئیس سازمان فرهنگی ورزشی در این جلسه ضمن تبریک اعیاد شعبانیه بخشی از برنامه های قابل اجرا در ایام ماه مبارک رمضان و ایام نوروز را به این ترتیب شرح داد:

– رویداد ویژه شهرباران شهر قرآن و ۳۰ روز ترتیل خوانی قرآن در مجتمع خاتم الانبیاء و پیاده راه با حضور قاریان صاحبنام

– سی شب توزیع افطاری ساده در پیاده راه
– مراسم پیشواز ماه مبارک با حضور استاد نظری ، شخص اول جهان اسلام
– مراسم ویژه آغاز ماه مبارک در مسجد گلسار و چند مسجد دیگر در شبهای آتی
– تجلیل از قاریان در روزهای پایانی ماه مبارک
– ویژه برنامه های جنگ شادی در پیاده راه با حضور هنرمندان
– تور رشتگردی با هماهنگی چند موسسه گردشگری
– اجرا تئاتر زنده در پارکهای محلات و پیاده راه، پس از اخذ مجوز از اداره کل ارشاد اسلامی

– اجرای مراسم آیینی و نوروزی خوانی در پیاده راه، پارک ملت و پارک شهر رشت

– نصب پوستر نشانگر مسجد، امکانات پیاده راه ، سرویس بهداشتی و غیره در پیاده راه

– برگزاری دو مسابقه سفره افطار و سفره هفت سین با هماهنگی خانه فرهنگ انقلاب اسلامی

– برگزاری رویداد از سبزه تا کمپوست
– ساخت مجموعه ده قسمتی نوروز شبان، قابل پخش در فضای مجازی برای شهروندان

– برگزاری مسابقات ورزشی جام رمضان که از جام های معتبر و شناخته شده شهر رشت در سطح کشور است و بویژه مسابقات فوتبال جام رمضان ، همه ساله از استقبال گسترده ورزشکاران و شهروندان برخوردار است.

– اجرای مراسم ویژه سال تحویل در گلزار شهدای رشت.

علیرضا حسنی ، رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری نیز در این جلسه ضمن تبریک ایام شعبانیه اعلام کرد: در نوروز ۱۴۰۳ آذین بندی و اقدامات بصری چند گانه برای شهر در نظر داریم که از میان آنها نورپردازی های ویژه پلها، تونل‌های نورپردازی شده در برخی پارکها، رنگ آمیزی گسترده جداول معابر اصلی و فرعی و درختکاری و نهال کاری ها در سطح وسیع از میان آنها قابل ذکر است.
حسنی توضیح داد: دیواره نگاری و نقاشی های دیواری متعددی نیز برای اجرا در دست اقدام داریم که احرای آن به دلیل تبلیغات محیطی مربوط به انتخابات ۱۱ اسفند به ایام پس از انتخابات و پیش از نوروز موکول شده است.

وی در ادامه به گل آذین کردن خیابان حافظ با همراهی صنف گلفروشان منطقه اشاره داشت و گفت : ایجاد فرش گل در پارک شهر نیز از اقدامات بصری ویژه نوروز در این ایام خواهد بود.

حسنی تاکید داشت: برای ایام نوروز ۱۴۰۳ افزایش آذین بندی و جلوه های بصری در سطح رشت را اجرایی خواهیم نمود.

در ادامه این جلسه به بررسی لوایح رسیده پرداخته شد و
لایحه اختصاص ۱۰ میلیارد تومان مازاد بودجه ممیزی املاک شهرداری به سازمانهای فرهنگی ورزشی و روابط عمومی شهرداری مرکز برای هزینه های جاری تا پایان سال مطرح و مصوب شد.

انتهای پیام/ همای خبر

About نسرین عشقی

Check Also

رئیس شورای شهر چاف و چمخاله : هیچ تصمیمی برای تغییر در مدیریت شهری نداریـم

رئیس شورای شهر چاف و چمخاله : هیچ تصمیمی برای تغییر در مدیریت شهری نداریـم …