چاپ مطلب چاپ مطلب

راه‌اندازی سامانه پیامکی کنترل تخلفات برون‌‌شهری

سامانه پیامکی کنترل تخلفات برون‌‌شهری پلیس راه گیلان برای کنترل نامحسوس ناوگان حمل و نقل مسافری گیلان راه اندازی شد.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی گیلان گفت : با اجرای این طرح نظارتی هریک از مسافران اتوبوس‌ها ماموران نامحسوس پلیس راه هستند.

مهیار رستگار افزود: با راه‌اندازی سامانه پیامکی مسافران می توانند تخلفات و رفتارهای حادثه‌ساز رانندگان ناوگان حمل و نقل برون‌شهری با ارسال پیامک و کدهای یک تا ۷ از طریق سامانه شماره ۱۱۰۱۲۰ به اطلاع پلیس راه برسانند. ویاظهار داشت: کد یک برای صحبت کردن رانندهبا تلفن همراه حین رانندگی ، کد ۲ عدم استفاده راننده یا مسافران از کمربند ایمنی ،کد ۳ خستگی و خواب‌آلودگی راننده ، کد ۴ رانندگی با سرعت غیر متعارف یا سبقت‌های نابهنگام ، کد۵ اشکالات فنی خودرو که ادامه سفر را با خطر روبرو می‌کند ، کد۶ عدم توقف برای فریضه نماز و کد۷ تقدیر از راننده به دلیل رعایت مقررات و رفتار مناسب مشخص شده است. رستگار یادآور شد: مسافران بهنگام ارسال پیامک باید ابتدا شماره پلاک اتوبوس که تصویر آن در داخل خودرو نیز نصب شده است وسپس محل تخلف و پس از آن کد گزارش و مقصد سفر را در پیامک خود درج کنند.

وی از مسافران خواست: پیامک را با نوشتار فارسی بنویسند و شماره پلاک اتوبوس را با دقت در اعلام کنند./باشگاه خبرنگاران

About

Check Also

فرماندار لنگرود خبر داد: “برنامه‌های توسعه‌ای و حل مشکلات بخش اطاقور در دستور کار قرار دارد” “بررسی ظرفیت‌های توسعه، پروژه‌های عمرانی و چالش‌های آب و بهداشت در نشست میز خدمت با مردم اطاقور

فرماندار لنگرود خبر داد: “برنامه‌های توسعه‌ای و حل مشکلات بخش اطاقور در دستور کار قرار …