چاپ مطلب چاپ مطلب

راه اندازی مرکز فنی و حرفه ای در رضوانشهر در راستای تحقق شعار دولت سیزدهم

فرماندار رضوانشهر گفت: در راستای تحقق شعارهای دولت سیزدهم مبنی بر محرومیت زدایی و ایجاد اشتغال ، نمایندگی مرکز فنی و حرفه ای با هدف حرفه آموزی به جوانان جویای کار در این شهرستان تاسیس می گردد.

همای خبر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری رضوانشهر، امروز(چهارشنبه) مهندس سید نادر صفوی میرمحله در دیدار با مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای گیلان ضمن قدردانی از زحمات آموزش فنی و حرفه ای استان در راستای مهارت آموزی به آحاد جامعه گفت: آموزش مهارتی فنی حرفه ای در حوزه های مختلف برای جوانان جامعه در راستای اشتغال موثر است.

وی با اشاره به این مطلب که ایجاد مرکز فنی و حرفه ای از مهمترین نیازهای این شهرستان می باشد، گفت: یکی از آرزوهای دیرین مردم و جوانان رضوانشهر و پره سر که در سال های گذشته برای پیگیری این موضوعات حرفه آموزی ناگذیر به شهرستان های همجوار مراجعه می کردند هم اکنون در دولت سیزدهم محقق گردیده و گامی برای توسعه و پیشرفت شهرستان تلقی می گردد.

فرماندار رضوانشهر با اشاره به شعار دولت سیزدهم در حوزه اشتغال تاکید کرد: باید با استفاده از همه ظرفیت ها در راستای سیاست های دولت مردمی برای ایجاد اشتغال پایدار و رفع دغدغه های مقام معظم رهبری در این حوزه بیش از پیش تلاش کنیم.

صفوی با اشاره به بسته های حمایتی و تسهیلات کم بهره دولت برای ایجاد اشتغال، افزود: با توجه به استعداد ها و پتانسیل موجود در شهرستان، می توان با مهارت آموزی به جوانان در حوزه های مختلف با استفاده از بسته های حمایتی دولت علاوه بر رفع بیکاری به رشد و توسعه اقتصادی منطقه کمک نمود.

فرماندار رضوانهشر در ادامه ضمن حمایت از ارایه آموزشهای مهارتی در شهرستان، خواستار راه اندازی مرکز فنی و حرفه ای در دهستان خوشابر رضوانشهر در رشته های منطبق بر نیاز منطقه برای جوانان جویای کار در راستای تحقق شعارهای دولت سیزدهم مبنی بر محرومیت زدایی و ایجاد اشتغال شد.

همچنین مدیرکل فنی و حرفی ای گیلان نیز در این دیدار بر ارایه آمورش های مهارتی مورد نیاز منطقه تاکید کرد و گفت: بعد از انقلاب تلاش نظام در راستای با سواد نمودن مردم با ایجاد نهضت سواد آموزی فراهم شده بود که این امر در گام دوم انقلاب به نهضت مهارت آموزی در جامعه تبدیل شده است.

کاظم پور نصیری افزود: بایستی تلاش شود تا نهضت مهارت آموزی در اولویت برنامه های دستگاه های متولی و حمایتی قرار گیرد، چون ارایه مهارت آموزی به افراد به جوانان و افراد فاقد مهارت علاوه بر رفع معضلات اقتصادی و اجتماعی کشور، باعث بالارفتن رفاه اجتماعی می گردد.

فرماندار رضوانشهر در ادامه به اتفاق مدیرکل فنی و حرفه ای گیلان و معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری و معاون آموزشی فنی و حرفه ای استان از مرکز فنی و حرفه ای در دهستان خوشابر رضوانشهر بازدید بعمل آوردند.

باکانال همای خبر همراه باشیدhttp://@homaygilanir

About مدیر خبر1

Check Also

فراروز: جزئیات اختصاصی از پرونده معروف به فساد در فوتبال

فراروز: جزئیات اختصاصی از پرونده معروف به فساد در فوتبال   🔹رئیس کل دادگستری استان …