چاپ مطلب چاپ مطلب

راه دور افتاده ترین روستای گیلان آسفالت شد

همای گیلان:رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان رودبار از آسفالت راه روستای انبوه یکی از محرومترین و دور افتاده ترین روستاهای شهرستان رودبار خبر داد.

40159t

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) – منطقه گیلان، شعبانی امروز در جلسه راه و شهر سازی رودبار گفت: ۵ پروژه راهسازی با صرف هزینه ای بالغ بر ۳۹ میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال به بهره برداری رسید.

وی افتتاح آسفالت راه روستایی لاله دشت را یکی از این پروژه ها عنوان کرد و گفت: این راه روستایی به طول هزار و ۵۰ متر و با عرض ۵ متر با صرف هزینه ای بالغ بر۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات تفاهم نامه ای آسفالت و به بهره برداری رسید.

رئیس راه و شهرسازی رودبار آسفالت راه روستایی انبوه به پل باستانی را از دیگر پروژه های افتتاحی برشمرد و گفت: روستای انبوه یکی از محرومترین و دور افتاده ترین روستاهای شهرستان رودبار است که در فاصله۱۱۶ کیلومتری مرکز شهر رودبار قرار دارد و به دلیل  بن بست جغرافیایی و عدم دسترسی آسان به آن، از امکانات زیرساختی محروم بوده این در حالیست که با اجرای آسفالت و توسعه شبکه راه های ارتباطی استاندارد، زمینه برای رشد سریعتر منطقه فراهم می آید.

وی با اشاره به مشارکت مردم روستای انبوه در اجرای این طرح، افزود: تامین هزینه بخشی از توسعه فعالیتهای زیرساختی این پروژه به مبلغ ۵ میلیارد ریال از طریق خودیاری مردم صورت گرفته است.

دکتر شعبانی با بیان اینکه نوع آسفالت بکار رفته در این پروژه  از نوع آسفالت سرد بوده و تا ۵ سال ضمانت دارد، گفت: برای آسفالت این مسیر۲/۱۳کیلومتری علاوه بر مشارکت مردمی۲۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی نیز هزینه شده است.

وی همچنین روکش آسفالت محور تتکابن – بره سر را از دیگر پروژه ها عنوان کرد و گفت: این پروژه به طول ۴۵۰۰ متر و با عرض محور ۶ متر و با صرف اعتباری بالغ بر ۷ میلیارد ریال از محل اعتبارات تفاهم نامه ای آسفالت و به بهره برداری رسید.

 آسفالت راه روستایی بیورزن بطول ۵۰۰ متر وروکش آسفالت راه روستایی جمشید آباد رودبار بطول۲۰۰۰ متر از دیگر پروژه هایی بودندکه از محل اعتبارات تفاهم نامه ای آسفالت ومورد بهره برداری قرار گرفتند. با اجرای این پروژه ها بیش از ۱۰۰۰خانوار روستایی از نعمت  راه ایمن ومناسب برخوردار شدند./ایسنا

About سردبیر ارشد

Check Also

۵۰ گونه جانوری ایران در خطر انقراض

۵۰ گونه جانوری ایران در خطر انقراض کارشناس دفتر مدیریت حیات وحش سازمان حفاظت محیط …