چاپ مطلب چاپ مطلب

رایزن اقتصادی سفارت رومانی :خواهان توسعه همه جانبه روابط اقتصادی، تجاری و گردشگری در شهر ساحلی بندرانزلی هستیم/دکتر پورقربان :شرایط برای سرمایه گذاران خارجی دربندر انزلی کاملا مهیاست

 

همای گیلان، شهر ساحلی-گردشگری بندرانزلی از لحاظ وجود مواهب طبیعی و جاذبه های گردشگری همچون دریای خزر و تالاب بین المللی ، هرساله درهمه فصول از سال بخصوص در ایام سفر پذیرای جمع زیادی از گردشگران و مسافران داخلی و خارجی است ازاین رو برای چنین شهری بااین همه استعداد گردشگری وجاذبه های توریستی باید برنامه ریزی درست و بجایی ازسوی مسؤولین صورت گیرد. همه میدانیم که کشور عزیزمان این روزها درگیر یک جنگ نابرابر اقتصادیست ودر یک تحریم ناجوانمردانه قرار دارد.دشمنان قسم خورده انقلاب اسلامی درهای اقتصادی دنیا را به روی کشورما بسته اند امادراین شرایط سخت اخیرا شاهدحضور خوب سرمایه گذاران خارجی ازجمله گروه همکاری ژاپنی که ماه گذشته در مرکز بازدیدکنندگان تالاب انزلی شروع به سرمایه گذاری کرد ویا رایزن اقتصادی سفارت کشور رومانی که چند روز قبل طی دیداری با اعضای شورای اسلامی وشهرداربندر انزلی درمحل دفتر شهردار خواستار توسعه همه جانبه روابط اقتصادی،تجاری و گردشگری در شهر بندرانزلی شد،هستیم که این مساله قبل از هرچیز نشان از پیگیری وجدیت مسؤولین دلسوز شهر ساحلی بندرانزلی همچون شورا و شهرداری، بخصوص دکتر پورقربان ،شهردار این شهر دارد که اینبار نیز با این کارخود برگ دیگری از شاهکارهای مدیریتی اش را به کارنامه درخشان مدیریت شهری خود می افزاید.

به گزارش اداره ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بندرانزلی و به نقل از ایرنا، بوگدان پاکوراری روز سه شنبه در نشستی که با اعضای شورای اسلامی و شهردار بندرانزلی داشت شهر ساحلی و گردشگری بندر انزلی را دارای جاذبه های خاص دانست که شرایط را برای توسعه روابط همه جانبه افزایش می دهد.
وی بندرانزلی را به دلیل ارتباط با دریای سیاه و رود ولگا بندری بسیار مهم عنوان کردو گفت: بندرانزلی ازدورانهای قدیم همواره دروازه اروپا محسوب میشده و با توجه به امنیت موجود در این مسیر آبی، امیدواریم بتوانیم تبادلات کالا را انجام دهیم .
رایزن اقتصادی سفارت رومانی به روابط قدیمی کشور رومانی با جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد وافزود: در تلاش هستیم روابط همه جانبه ایران با رومانی، مانند گذشته توسعه یابد.
وی درادامه خاطرنشان کرد: شک ندارم که باید شرایط لازم برای توسعه روابط همه جانبه دو کشور در راستای سرمایه گذاری و همکاری بین شرکت ها فراهم شود و امیدواریم رومانی بتواند به دروازه ورود بندرانزلی به اروپا تبدیل شود.
پاکوراری گفت:بندرانزلی از لحاظ جغرافیایی و جاذبه های طبیعی و گردشگری در بسیاری از موارد شبیه شهر تولچا در کشور رومانی است. و ی تاکید کرد: بندر تولچا دارای امکانات بندری مجهز و همچنین بزرگترین تالاب اروپاست و به دلیل اتصال به رود دانوب، امکان تردد کشتی ها را داشته و مسیر مناسبی برای ترانزیت کالا از راه آبی است ضمن آنکه این مسیر ، از بهترین مسیرها برای صادرات دام از طریق دریای سیاه و رود ولگا به دریای خزر و برعکس است.
شهردار بندرانزلی نیز در این نشست به لزوم توسعه همه جانبه روابط اقتصادی، تجاری و گردشگری بندرانزلی و بندرتولچا در رومانی در راستای توسعه روابط دو کشور اشاره نمود وگفت : بسته های سرمایه گذاری مناسبی برای ارائه به سرمایه گذاران خارجی در بندرانزلی وجود دارد.
حسن پورقربان با اعلام آمادگی برای همکاری در راستای توسعه روابط فی مابین تصریح کرد: باید مراحل سیاسی و اداری لازم برای خواهرخواندگی بندرتولچا و بندرانزلی انجام شده تا بتوان برای توسعه اقتصادی ، تجاری و گردشگری متقابل اقداماتی شایسته را به انجام رساند و در این مسیر باید جلسات متقابلی بین مسئولان دو کشور برگزار شود تا در نهایت نتیجه لازم به دست آید.
شهرداربندرانزلی سپس با اشاره به وجود دو کلیسای ارتدکس و ارامنه در بندرانزلی خاطرنشان کرد: مکان هایی در بندرانزلی با کاربریهای گردشگری، تجاری و مسکونی در اختیار شهرداری این شهر ساحلی است که باید به تناسب میزان سرمایه گذاری در هیات عالی سرمایه گذاری شهرداری مورد بررسی قرارگیرد و تصمیم نهایی برای چگونگی همکاری متقابل اتخاذ شود.
کشور رومانی در جنوب شرق اروپا و شمال شبه جزیره بالکان و در حاشیه رودخانه دانوب قرار دارد واز پرجمعیت ترین کشور بالکان و مرکز اروپابه شمار می‌رود و دارای دو نماینده در پارلمان خودمی باشد.

با کانال همای خبر همراه باشید

About عطیه نصرتی

Check Also

فراروز: جزئیات اختصاصی از پرونده معروف به فساد در فوتبال

فراروز: جزئیات اختصاصی از پرونده معروف به فساد در فوتبال   🔹رئیس کل دادگستری استان …